376
Ενας από τους τέσσερις παίκτες πόκερ αντιμετωπίζει το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης το οποίο μέχρι στιγμής μοιάζει ανίκητο. | Carnegie Mellon

Ο καλύτερος παίκτης στο πόκερ έχει άσο στο… τσιπάκι του

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2017, 10:45
Ενας από τους τέσσερις παίκτες πόκερ αντιμετωπίζει το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης το οποίο μέχρι στιγμής μοιάζει ανίκητο.
|Carnegie Mellon

Ο καλύτερος παίκτης στο πόκερ έχει άσο στο… τσιπάκι του

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2017, 10:45

Σε ένα τραπέζι πόκερ στο καζίνο Rivers στο Πίτσμπουργκ της Πενσιλβάνια εδώ και τρεις εβδομάδες κάθονται τέσσερις παίκτες. Δεν είναι κάποιοι τυχαίοι πελάτες του καζίνο που κάθισαν να δοκιμάσουν την τύχη τους αλλά τέσσερις από τους καλύτερους παίκτες πόκερ στον κόσμο. Σκοπός τους δεν είναι να κερδίσουν ο ένας τον άλλον αλλά κάποιος από όλους ή και όλοι τους αν είναι εφικτό να κερδίσουν ένα πέμπτο παίκτη, τον Libratus που είναι ένα… πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης. Ο Libratus έχει συντρίψει τους Ντονγκ Κιμ, Τζέισον Λες, Τζίμι Τσου και Ντάνιελ ΜακΚόλεϊ έχοντας ήδη κερδίσει μάρκες αξίας 1.5 εκ. δολαρίων. Για να νικήσουν οι τέσσερις παίκτες τον Libratus θα χρειαστεί ένα θαύμα.

«Η πρόκληση αυτή είναι τόσο μεγάλη και περίπλοκη, που ήταν αδύνατο μέχρι πρότινος για τους επιστήμονες να σημειώσουν επιτυχία», δήλωσε ο καθηγητής Τουόμας Σάντχολμ του πανεπιστημίου Carnegie Mellon, ο οποίος μαζί με τον φοιτητή του, Νόαμ Μπράουν, ανέπτυξαν το Libratus. Ισχυροί υπερυπολογιστές και προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης έχουν αναμετρηθεί με επιτυχία στο παρελθόν με τους ανθρώπους σε παιχνίδια όπως το σκάκι ή το Go αλλά σε αυτά τα παιχνίδια τα προγράμματα είχαν στην διάθεση τους όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα του παιχνιδιού αφού στο σκάκι και το Go οι παίκτες δεν μπορούν να κρύψουν κάτι. Στο πόκερ όμως τα κλειστά φύλλα και οι τακτικές των παικτών αποτελούσαν αξεπέραστο εμπόδιο για υπολογισμούς και προβλέψεις από την πλευρά των μηχανημάτων. Ο Σάντχολμ δήλωσε ότι δεν ήταν καθόλου σίγουρος εάν το πρόγραμμα θα κατάφερνε να νικήσει τους επαγγελματίες παίκτες. «Οι διεθνείς ιστοσελίδες στοιχημάτων μας είχαν ως αουτσάιντερ περιμένοντας ότι θα κερδίσουν οι άνθρωποι».
Ομως το Libratus δεν διαθέτει μόνο μεγάλη υπολογιστική ισχύ, αλλά και μια ενισχυμένη αλγοριθμική προσέγγιση στο παιχνίδι, ιδιαίτερα στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται ατελείς ή κρυφές πληροφορίες.
«Δεν μάθαμε στο Libratus πώς να παίζει πόκερ. Του δώσαμε τους κανόνες και του είπαμε να μάθει να παίζει μόνο του», δήλωσε ο Μπράουν. Το πρόγραμμα ξεκίνησε να παίζει τυχαία στην αρχή, ωστόσο μετά από ένα χρονικό διάστημα ήταν σε θέση να βελτιώσει την προσέγγισή του και να καταλήξει σε μια εύστοχη στρατηγική.
Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian (https://www.theguardian.com/technology/2017/jan/30/libratus-poker-artificial-intelligence-professional-human-players-competition) , οι αλγόριθμοι που δίνουν «ζωή» στο Libratus δεν έχουν αναπτυχθεί αποκλειστικά για το πόκερ, κάτι που σημαίνει ότι το σύστημα θα μπορούσε μελλοντικά να έχει ποικίλες εφαρμογές, από τον στρατό ή την κυβερνοασφάλεια μέχρι και την ιατρική. Οπως λένε κάποιοι πρόκειται για μια συντριπτική ήττα για την ανθρωπότητα, αλλά για ένα σημαντικό ορόσημο για την Τεχνητή Νοημοσύνη.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...