1052
Υπό το απειλητικό βλέμμα του Τζο Πέσι, ο μικρός Κέβιν (ΜακΚόλεϊ Κάλκιν) ετοιμοπόλεμος στην ταινία «Μόνος στο Σπίτι» | 20th Century Fox

«Μόνος στο σπίτι» και… δολοφονικός ο Κέβιν

Protagon Team Protagon Team 23 Δεκεμβρίου 2022, 11:15
Υπό το απειλητικό βλέμμα του Τζο Πέσι, ο μικρός Κέβιν (ΜακΚόλεϊ Κάλκιν) ετοιμοπόλεμος στην ταινία «Μόνος στο Σπίτι»
| 20th Century Fox

«Μόνος στο σπίτι» και… δολοφονικός ο Κέβιν

Protagon Team Protagon Team 23 Δεκεμβρίου 2022, 11:15

Η κωμωδία «Μόνος στο σπίτι» του Κρις Κολόμπους σε σενάριο του Τζον Χιουζ, με τον ΜακΛόλεϊ Κάλκιν στον ρόλο του πιτσιρικά Κέβιν Μακάλιστερ, κυκλοφόρησε στις 16 Νοεμβρίου 1990, και έκτοτε σκίζει συνεχώς. Οχι μόνο ήταν η τρίτη ταινία με τα περισσότερα έσοδα όλων των εποχών παγκοσμίως, μετά τον «Πόλεμο των Άστρων: Επεισόδιο 4 – Μια Νέα Ελπίδα» και το «Ε.Τ. ο Εξωγήινος», αλλά έκτοτε καμιά κλασική χριστουγεννιάτικη ταινία δεν κατάφερε να την ξεπεράσει.

Από το 1990, η χαλαρή ιστορία του άτακτου οκτάχρονου Κέβιν, που επινοεί υπερβίαιες παγίδες προσπαθώντας να αντιμετωπίσει δύο διαρρήκτες, όταν η οικογένειά του φεύγει για τις διακοπές των Χριστουγέννων στο Παρίσι και τον ξεχνά μόνο του στο σπίτι,  είναι η πιο αγαπημένη οικογενειακή ταινία όλων των εποχών. Κατά πόσο, όμως, έχουν επιστημονική βάση οι επινοήσεις του; Θα μπορούσαν άραγε να έχουν επιζήσει οι δύο διαρρήκτες αν όλα αυτά συνέβαιναν στην πραγματική ζωή;

Αποδεικνύεται ότι ελάχιστοι έχουν αναρωτηθεί περί αυτού με τον ρεαλισμό του «Μόνος στο Σπίτι» να έχει αναδειχθεί σε απίθανη εμμονή του Διαδικτύου, γράφει στην Telegraph ο Εντ Πάουερ. Στο πάνθεον των κλασικών παιδικών ταινιών, κατατάσσεται στην κατηγορία 1. Στο κάτω – κάτω κανείς δεν αναρωτιέται αν ο «Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας» (2005) είναι μια ρεαλιστική απεικόνιση της οικονομίας των γλυκών ή αν η «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» («The Muppet Christmas Carol», 1992) μεταφέρει με ακρίβεια τις κοινωνικές εντάσεις στη Βρετανία της βικτωριανής εποχής.

Φέτος τα Χριστούγεννα, ωστόσο, 32 χρόνια μετά την πρεμιέρα του «Μόνος στο Σπίτι»,  ένα νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «The Unofficial Science of Home Alone» (Sky Max), επιχειρεί να αξιολογήσει την αληθοφάνεια της στρατηγικής άμυνας του Κέβιν -αξιολογούνται όλοι αυτοί οι αυτοσχέδιοι πυρσοί, τα κουτιά μπογιάς που εκσφενδονίζονται και τα υπερθερμαινόμενα πόμολα πόρτας- με τη βοήθεια των κωμικών Γκουζ Καν και Τζέιμς Εϊκάστερ,και της μηχανικού υλικών Ζόι Λόκλιν (φανατικοί θαυμαστές και οι τρεις της θρυλικής κωμωδίας).

Ο μικρός Κέβιν αντιμέτωπος με τους δύο ληστές

Και αυτό που ανακαλύπτουν είναι ότι το «Μόνος στο Σπίτι» διεκδικεί εύλογα τον τίτλο της πιο φρικτής χριστουγεννιάτικης ταινίας που έγινε ποτέ, γράφει στην Telegraph ο Εντ Πάουερ. Ανθρώπινο λίπος  που καίγεται, εγκεφαλική βλάβη, σπασμένα εσωτερικά όργανα… Αν ο Μαρβ (Ντάνιελ Στερν) και ο Χάρι (Τζο Πέσι) αντιμετώπιζαν έναν Κέβιν στην πραγματική ζωή, θα κατέληγαν, αναμφίβολα, στο νεκροτομείο…

Οι Καν και Εϊκάστερ ανακαλύπτουν ότι ο χαρακτήρας, τον οποίο υποδύεται ο Μακόλεϊ Κάλκιν, εξαπολύει απίστευτη βία στους εισβολείς του σπιτιού του. Ναι, ο Μαρβ και ο Χάρι μπήκαν κρυφά στο σπίτι του. Αλλά (τι έκπληξη…) ο Κέβιν τους το ανταποδίδει με φρικτούς τρόπους, όπως αποδεικνύει στο ντοκιμαντέρ η μηχανικός Ζόι Λόκλιν.

Ας ξεκινήσουμε με το αυτοσχέδιο φλογοβόλο, με το οποίο ο Κέβιν θέλει να τσουρουφλίσει τον Χάρι. Του βάζει φωτιά στην κορυφή του κεφαλιού του και εκείνος τρέχει έξω στο χιόνι να σβήσει τα φλεγόμενα μαλλιά του. Στην πραγματική ζωή, μια φλόγα στο κρανίο θα είχε τραγικές συνέπειες ενδεχομένως και το τέλος της ζωής του. Η σκηνή  αναδημιουργήθηκε στο στούντιο από τους Λόκλιν, Καν και Εϊκάστερ με μια ωμή γαλοπούλα στη θέση του κεφαλιού του Χάρι· υπόψη ότι η θερμοκρασία του φλογοβόλου ξεπερνά τους 1.800 βαθμούς Κελσίου. Αποτέλεσμα; «Εγκαύματα πρώτου βαθμού… και πιθανός θάνατος».

Φλογοβόλο καίει το κεφάλι του Χάρι (Τζο Πέσι). Στην πραγματική ζωή, μια φλόγα στο κρανίο θα είχε τραγικές συνέπειες ενδεχομένως και το τέλος της ζωής του (20th Century Fox)

«Μόλις αρχίσεις να λιώνεις, το λίπος γίνεται καύσιμο», εξηγεί η Λόκλιν. Τα λιπαρά κύτταρα στο κεφάλι του Χάρι θα ενεργοποιούσαν τη φωτιά, οδηγώντας σε «νέκρωση… θάνατο του δέρματος».

Το πράγμα γίνεται ακόμα χειρότερο για τους διαρρήκτες. Ενα από τα κορυφαία επιτεύγματα του Κέβιν στην ταινία είναι η παγίδα του με τις μπογιές, η οποία ρίχνει τον Μαρβ και τον Χάρι στο πάτωμα. Στην πραγματική ζωή, ένα άμεσο χτύπημα με ένα κουτί μπογιάς Dulux θα σήμαινε ένα γρήγορο και οριστικό τέλος των ψυχαγωγικών κλοπών. Εκτοξευμένο από ψηλά, όπως στο «Μόνος στο Σπίτι», το τενεκεδάκι με τη βαφή έχει ως αποτέλεσμα ραγισμένο κρανίο, σπασμένη μύτη, σοβαρό τραυματισμό, εγκεφαλική βλάβη… και «πιθανότητα θανάτου».

Ο Κέβιν επιτίθεται στους ληστές με μπογιές! (20th Century Fox)

Ακόμη, μια από τις πιο αστείες σκηνές της ταινίας δείχνει τον Κέβιν να θερμαίνει ένα πόμολο πόρτας με ηλεκτρικό αναπτήρα για τζάκι: όταν ο Χάρι το αγγίζει, ουρλιάζει από αγωνία. Στην πραγματική ζωή, η πόρτα θα έπαιρνε φωτιά πολύ πριν το πόμολο θερμανθεί αρκετά ώστε να λιώσει το χέρι του Χάρι. Ο μόνος τρόπος, με τον οποίο ο Κέβιν θα μπορούσε να έχει υπερθερμάνει το πόμολο θα ήταν μέσω πηνίου μαγνητικής επαγωγής. Και όταν η Λόκλιν το κάνει αυτό, λαμπαδιάζει έχοντας την ένταση της φωτιάς στην κόλαση… «Βγαίνει καπνός», λέει ο Εϊκάστερ αναστενάζοντας καθώς πιάνει το πόμολο. Φοράει, βεβαίως, ενισχυμένα γάντια ηλεκτροσυγκολλητών, αλλά παρόλα αυτά νιώθει ένα τσίμπημα.

Τα χέρια, που λιώνουν, θα ήταν το λιγότερο για τον Χάρι και τον Μαρβ. Το ντοκιμαντέρ αναδημιουργεί επίσης τη σεκάνς στην αυλή των Μακάλιστερ στην οποία οι δύο διαρρήκτες καθώς αιωρούνται πέφτουν σε μια επιφάνεια από τούβλα. Στέλνοντας, όμως, ένα ομοίωμα να πέσει σε έναν τοίχο, αποκαλύπτεται ότι οι διαρρήκτες είχαν να περιμένουν κάτι περισσότερο από μελανιές στον… εγωισμό τους: «Ραγισμένα πλευρά, τρυπημένοι πνεύμονες, κατεστραμμένα εσωτερικά όργανα, απώλεια δοντιών», γράφει το απογοητευτικό επεξηγηματικό κείμενο, και εν κατακλείδι «Σχεδόν βέβαιος θάνατος».

Ο Μαρβ (Ντάνιελ Στερν) μετά την επίθεση με καυτό σίδερο… (20th Century Fox)

Πέρα, όμως, από όλα τα χτυπήματα και τους μώλωπες, εκεί που το «Μόνος στο Σπίτι» πραγματικά αποτυγχάνει είναι η παράδοση της πίτσας. Στη διάσημη σκηνή, ο Κέβιν χρησιμοποιεί ηχογραφήσεις από την γκανγκστερική ταινία του 1938 «Κολασμένες Ψυχές» («Angels With Dirty Faces») για να τρομάξει τον ντελιβερά της πίτσας (αφού αφήσει το νόστιμο πακέτο του).

Ο Εϊκάστερ και ο Καν αναδημιουργούν το κόλπο, χρησιμοποιώντας ηχογραφήσεις του Εϊκάστερ  που μιλάει σαν «σκληρός τύπος» της δεκαετίας του 1930. «Τι αξίζει πάντως κάτι τέτοιο, γλύκα μου;» ρωτά ο Εϊκάστερ μέσω ενός ηχείου. Ο ντελιβεράς, που βιντεοσκοπήθηκε με κρυφή κάμερα, απλώς στέκεται στην πόρτα ανασηκώνοντας τους ώμους. Και μετά φεύγει. «Παίρνει και το φαγητό», λέει έκπληκτος ο Εϊκάστερ.

Και έτσι, φτάνουμε στην πιο ανατριχιαστική αλήθεια όλων. «Τα Χριστούγεννα, όπως και οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου, δεν υπάρχει δωρεάν πίτσα», γράφει στην Telegraph ο Εντ Πάουερ. Τόσο απλά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...