444
Νέοι περιμένουν στην ουρά για να μπουν και να ψωνίσουν σε κατάστημα Loui Vuitton, στη Ρώμη | CreativeProtagon/Shutterstock

Μένουν ακόμα με τους γονείς τους αλλά ψωνίζουν Louis Vuitton και Rolex

Protagon Team Protagon Team 16 Δεκεμβρίου 2022, 13:45
Νέοι περιμένουν στην ουρά για να μπουν και να ψωνίσουν σε κατάστημα Loui Vuitton, στη Ρώμη
|CreativeProtagon/Shutterstock

Μένουν ακόμα με τους γονείς τους αλλά ψωνίζουν Louis Vuitton και Rolex

Protagon Team Protagon Team 16 Δεκεμβρίου 2022, 13:45

Μπορεί να μην έχουν ακόμα την οικονομική δυνατότητα να μετακινηθούν από το πατρικό σπίτι και να πληρώνουν κάθε μήνα το ενοίκιό τους και τις υποχρεώσεις τους, ωστόσο είναι οι καλύτεροι πελάτες των μεγάλων οίκων υψηλής μόδας, αγοράζοντας συνεχώς αξεσουάρ αξίας εκατοντάδων ευρώ, ρούχα και αθλητικά παπούτσια που πολλές φορές ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ.

Τα είδη πανάκριβων οίκων υψηλής ραπτικής γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια πρωτόγνωρη άνθηση, ειδικά σε αυτό το συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό. Πολλοί τομείς της βιομηχανίας της μόδας, της υψηλής ραπτικής, των πολυτελών ειδών ωρολογοποιίας και των κοσμημάτων φαίνεται να επηρεάζονται πολύ περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν από τους νέους σε ηλικία καταναλωτές – και συγκεκριμένα από τη Γενιά Z και τους μιλένιαλ (Γενιά Y).

Σύμφωνα με ανάλυση της Morgan Stanley που δημοσιεύουν οι βρετανικοί Times, καταγράφεται ρεκόρ ενηλίκων καταναλωτών που συνεχίζουν να ζουν με τους γονείς τους, καθώς δεν μπορούν να επωμισθούν ένα ακριβό ενοίκιο, ταυτόχρονα όμως συμβάλλουν στην εκτόξευση των πωλήσεων ειδών πολυτελείας σε ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρόσφατα δεδομένα απογραφής στις ΗΠΑ δείχνουν ότι σχεδόν οι μισοί νέοι ενήλικες, ηλικίας 18 έως 29 ετών, ζουν με τους γονείς τους, στο πατρικό σπίτι. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από το 1940.

Οι ΗΠΑ ξεπέρασαν πέρυσι την Κίνα σε αγορές πολυτελών ελβετικών ρολογιών, καθώς οι Αμερικανοί ανακάλυψαν ξανά το πάθος τους για τέτοια προϊόντα

Αναλυτές της Morgan Stanley υποστηρίζουν ότι η τάση ωφελεί τις δαπάνες σε είδη πολυτελείας και είναι εν μέρει υπεύθυνη για την κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων σε πολυτελείς τσάντες, πανάκριβα κοσμήματα, αλλά και ρολόγια. «Οταν οι νεαροί ενήλικες αφαιρούν από τον προϋπολογισμό τους βασικές ανάγκες, όπως της στέγασης και της τροφής, έχουν πολύ περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα για να διοχετεύσουν όπως και όπου αλλού επιθυμούν», αναφέρει η έκθεση της Morgan Stanley.

Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι το κύριο κίνητρο για το 51% των αμερικανών μιλένιαλ που ζουν ακόμη με τους γονείς τους, σύμφωνα με στοιχεία της Property Management. Παράλληλα, το 39% της ίδιας ομάδας υποστηρίζει ότι «δεν έχει καθόλου την οικονομική δυνατότητα να επωμισθεί το κόστος της στέγασής του». Παράγοντες όπως η κατακόρυφη, πλέον, αύξηση του αριθμού των νέων ανθρώπων που ολοκληρώνουν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σπουδές, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς και η αύξηση του μέσου όρου ηλικίας γάμου και τεκνοποίησής τους, συμβάλλουν επίσης στην αύξηση του ποσοστού όσων εξακολουθούν να ζουν με τους γονείς τους, σύμφωνα με την ανάλυση της Μοrgan Stanley.

Σημειώνεται πως οι ΗΠΑ ξεπέρασαν πέρυσι την Κίνα σε αγορές πολυτελών ελβετικών ρολογιών, καθώς οι Αμερικανοί ανακάλυψαν ξανά το πάθος τους για τέτοια προϊόντα. Η αμερικανική αγορά οδήγησε, επίσης, σε υψηλότερες πωλήσεις τα είδη πολυτελείας οίκων όπως ο Cartier της Richemont, οι Tiffany και Bulgari της LVMH.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...