1588
Μία Bugatti Chiron σε έκθεση στην Γενεύη | Harold Cunningham / Stringer

H χρυσή ενδεκάδα των μοντέλων του 2016

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 3 Ιανουαρίου 2017, 14:12
Μία Bugatti Chiron σε έκθεση στην Γενεύη
|Harold Cunningham / Stringer

H χρυσή ενδεκάδα των μοντέλων του 2016

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 3 Ιανουαρίου 2017, 14:12

Εχουμε συνηθίσει να μιλάμε για καλές χρονιές, όταν αναφερόμαστε στα κρασιά. Ωστόσο κάτι ανάλογο ισχύει και για τα αυτοκίνητα, γιατί ανάμεσα στα νέα μοντέλα κάθε έτους υπάρχουν πάντα ορισμένα πολύ ξεχωριστά. Και δεν αναφερόμαστε μόνον σε πανάκριβα και πανίσχυρα υπεραυτοκίνητα, αλλά και σε μοντέλα με πιο γήινες προδιαγραφές, που έβαλαν τη σφραγίδα τους το 2016. Βεβαίως πρόκειται για μία εντελώς υποκειμενική υπόθεση, όπως εξάλλου συμβαίνει με οτιδήποτε μας γοητεύει στη ζωή. Δείτε λοιπόν το προσωπικό μας Τοp Εleven με τα αυτοκίνητα, που ξεχωρίσαμε περισσότερο και «έπαιξαν την καλύτερη μπάλα» το προηγούμενο έτος. Ευχή μας, να καταφέρουμε να τα οδηγήσουμε όλα κάποια στιγμή!

Aston Martin DB11

Οι Βρετανοί έδωσαν μετά από χρόνια σημεία πραγματικής ζωής, λανσάροντας επιτέλους ένα πραγματικά νέο μοντέλο και όχι μία καινούρια έκδοση ενός ήδη υπάρχοντος. Η DB11 προσφέρει καυτές επιδόσεις (τελική 332 χλμ./ώρα) χάρη στους 608 ίππους του κινητήρα της και παράλληλα ενθουσιάζει με το άψογο στυλ της. Το φιλί της ζωής δόθηκε στην Aston Martin στην πιο πρόσφατη ταινία του Τζέιμς Μποντ, όπου ο θρυλικός πράκτορας αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον για τη βρετανική μάρκα οδηγώντας -και καταστρέφοντας- τη μία και μοναδική DB10, που κατασκευάστηκε αποκλειστικά και μόνον για τις ανάγκες του φιλμ. Ακολούθησε η DB11 ως μοντέλο παραγωγής και όλα δείχνουν πλέον, ότι η Aston Martin είναι και πάλι εδώ.

astonmartin11

Μazda MX-5

To ιαπωνικό ρόουντστερ ανέτρεψε –όχι για πρώτη φορά- την άποψη, ότι ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο πρέπει να αποδίδει ανυπερθέτως εκατοντάδες ίππους ισχύ. Το Mazda MX-5 τρίτης γενιάς απέδειξε και πάλι, ότι το ταμπεραμέντο δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα και ότι η οδηγική απόλαυση δεν εξαρτάται από την ονομαστική ιπποδύναμη. Με κανένα άλλο μικρό αυτοκίνητο δεν ευχαριστιέσαι τόσο πολύ την οδήγηση, όπως με ένα MX-5, ακόμη και στην έκδοση των 131 αλόγων, αφού η αίσθηση καρτ είναι πανταχού παρούσα και ο απλός μηχανισμός της οροφής δείχνει αξεπέραστος και διαχρονικά επίκαιρος.

mazdamx5

Jaguar XKSS

Η XKSS είναι το δεύτερο μοντέλο που κατασκευάστηκε εκ νέου από το Τμήμα Κλασικών Αυτοκινήτων της Jaguar. Ωστόσο, η γέννησή της οφείλεται σε μία καταστροφή και πιο συγκεκριμένα στη φωτιά που έπιασε το εργοστάσιο της μάρκας το 1957 στο Μπρόουνς Λέιν. Ετσι δεν ολοκληρώθηκε η αρχικά προβλεπόμενη παραγωγή των 25 αυτοκινήτων και περιορίστηκε στα 16. Οι Βρετανοί αποφάσισαν να κατασκευάσουν ξανά τα εννέα «κομμάτια» που έλειπαν, υιοθετώντας τα ίδια χαρακτηριστικά με τα αυθεντικά του 1957. Κάθε νέα XKSS πουλήθηκε προς 1 εκατομμύριο λίρες, τιμή μάλλον χαμηλή, αν σκεφθείτε πως η XKSS, που κάποτε ανήκε στον Στιβ Μακ Κουίν, λέγεται ότι άξιζε δεκάδες εκατομμύρια λίρες! Προκειμένου να διασφαλίσει την αυθεντικότητα του αυτοκινήτου της, η Jaguar φρόντισε να κατασκευάσει τα υλικά του με τον ίδιο τρόπο που είχαν φτιαχτεί για το πρώτο. Η λαβή του τιμονιού είναι κατασκευασμένη από το ίδιο δέντρο. Επίσης, κάποιες βίδες που συγκρατούσαν διάφορα μέρη μεταξύ τους έπρεπε να κατασκευαστούν εκ νέου, αφού η παραγωγή τους είχε διακοπεί.

jaguar xkss

Renault Kwid

Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι ή το φτηνότερο «πραγματικό αυτοκίνητο» (δεν υπολογίζουμε το τριτοκοσμικό Tata Nano) ανάμεσα στα δέκα κορυφαία μοντέλα του 2016; Το Kwid δικαιούται ωστόσο αυτή την τιμή, αφού το μοντέλο της Renault που κατασκευάζεται στην Ινδία προσφέρει πάρα πολύ αυτοκίνητο σε τιμές γύρω στις 4.000 ευρώ. Οι Γάλλοι φαίνεται ότι κατάφεραν σχεδόν να τετραγώνισαν τον κύκλο και να πετύχουν κάτι, που ακόμη προσπαθούν οι ανταγωνιστές τους, δηλαδή το έντιμο αυτοκίνητο πολύ χαμηλού κόστους. Δεν είναι μάλιστα τυχαίο, ότι δεν προλαβαίνουν να καλύψουν τη ζήτηση. Αλήθεια, τι θα συνέβαινε, αν το λανσάριζαν και στην Ευρώπη;

renaultkwid

Honda ΝS-X

Καιρό είχαμε να δούμε από τη Honda κάτι πραγματικά ενδιαφέρον, όμως το 2016 χτύπησαν οι Ιάπωνες δυο φορές. Πρώτα με το απίστευτο Civic Type – R και ακολούθως με το νέο NS-X, ουσιαστικά την απάντησή τους στα ευρωπαϊκά supercars των Ferrari, Porsche, Lamborghini και της παρέας τους. Το νέο NS-X παραμένει πιστό στις αρχές του μοντέλου πρώτης γενιάς που είχε εξελιχθεί υπό τις οδηγίες του μεγάλου Άιρτον Σένα, δηλαδή εκρηκτικό χάρη στους 581 ίππους των τριών ηλεκτροκινητήρων και του ενός biturbo βενζίνης και σχεδιαστικά τόσο αιχμηρό, ώστε να μην επιτρέπει παρερμηνείες. Το αποτέλεσμα αποτυπώνεται και στην υστερία, που έχει εκδηλωθεί για την απόκτηση ενός από τα μόλις 1.600 Honda NSX, τα οποία θα κατασκευάζονται κάθε χρόνο.

hondansx

Bugatti Chiron

Λίγοι είναι οι τυχεροί που έχουν οδηγήσει ήδη την Bugatti Chiron, πράγμα αυτονόητο για ένα μοντέλο που ανήκει στο πολύ κλειστό κλαμπ των πανάκριβων και πανίσχυρων Hypercars ή υπεραυτοκινήτων, αν προτιμάτε τον ελληνικό όρο. Η Bugatti Chiron είναι τόσο ισχυρή όσο θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο που έχει πάρει το όνομα του κενταύρου Χείρωνα. Με τους 1.479 ίππους της κάνει κάθε άλλο μοντέλο παραγωγής στον πλανήτη να δείχνει αδύναμο. Τα ίδια ισχύουν για τις επιδόσεις. Σημειώστε: 0-200 χλμ./ώρα σε 6,5΄΄. Γι’ αυτό, λοιπόν, μην απορείτε που η Chiron απαιτεί 10 γρίλιες ψυγείου, ώστε να ψύχεται και να διατηρείται στην ιδανική θερμοκρασία ο κινητήρας των 8 λίτρων! Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν σε κάθε ένα από τα τέσσερα ηχεία (tweeter) οι μεμβράνες διαμαντιού ενός καρατίου. Ο μυώδης χαρακτήρας και το πολυτελές εσωτερικό δικαιολογούν κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος την τιμή της Chiron, που εκτιμάται κοντά στα 2,3 εκ. ευρώ.

bugattichironnew

Skoda Kodiaq

Η τσέχικη μάρκα έβαλε τα γυαλιά στα υπόλοιπα μέλη του ομίλου VW κατασκευάζοντας ένα μεγάλο SUV με premium προδιαγραφές σε λογικές τιμές, που θα ξεκινούν από 25.000 ευρώ. Το Kodiaq μπορεί να μεταφέρει έως επτά επιβάτες, βασίζεται στα δοκιμασμένα μηχανικά μέρη του Group VW και απευθύνεται σε όσους είναι το Tiguan πολύ μικρό και το Touareg πολύ ακριβό. Ουσιαστικά, αυτό αποτελεί και το μυστικό της επιτυχίας της Skoda, η οποία τοποθετεί την Octavia και το Superb ως εξίσου ποιοτικές, αλλά οικονομικότερες προτάσεις απέναντι στο VW Golf και στο Passat.

skodakodiaq 

Alfa Romeo 4C Spider

Σπάνια συνταράσσει μια τετράτροχη προσωπικότητα τόσο έντονα με τα θαυμάσια χαρακτηριστικά της, όσο η Alfa Romeo 4C Spider. Κομψή, συμπαγής και εμπλουτισμένη με την ιταλική χάρη δείχνει πως έχει σχεδιαστεί από εξωγήινα πλάσματα. Μία οδηγική εμπειρία 5 λεπτών είναι αρκετή για να κουράσει τα χέρια (η υδραυλική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης δεν είναι τόσο ισχυρή), η ικανότητα της ακοής θα μειωθεί ελαφρώς (ο -όχι ενοχλητικός, αλλά δυνατός- ήχος του κινητήρα θα έχει φροντίσει σχετικά), ενώ δε θα λείπουν και οι πόνοι στο σώμα (εξαιτίας της δυσκολίας επί- και αποβίβασης από το εξαιρετικά χαμηλό αυτοκίνητο). Σχεδόν τα πάντα έχουν είτε αφαιρεθεί είτε τελειοποιηθεί, ώστε να μειωθεί το βάρος, με τελικό αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα δυναμικό αυτοκίνητο που διαθέτει τον πλέον άμεσο χαρακτήρα.

Alfaromeo4cspidernew

Ford Mustang GT Fastback

Πολλοί δυσκολεύονται να πιστέψουν πως η τιμή της νέας Mustang ξεκινά σε κάποιες χώρες μόνον λίγο πιο πάνω από τα 30.000 ευρώ, αν και στην Ελλάδα το όνειρο ξεκινά περίπου από τα 50.000 ευρώ. Παρόλ’ αυτά, η πρόταση της Ford έχει τον τρόπο και τις ικανότητες να αντισταθεί στους Γερμανούς αντιπάλους της, ανεξάρτητα από την τιμή τους. Και αν κάποιος δεν ικανοποιείται από τον EcoBoost κινητήρα των 2,3 λίτρων, έχει ως επιλογή και τον V8 των 5 λίτρων. Χωρίς αμφιβολία, το όνομα “Mustang” είναι από τα πιο ιστορικά στο χώρο του αυτοκινήτου. Μάλιστα, όσοι… πιστοί , έχουν χαρεί σίγουρα με τις υψηλές δυνατότητες του αυτοκινήτου, οι οποίες οφείλονται κυρίως στον πληθωρικό κινητήρα. Στην περίπτωση του V8 οι ίπποι φτάνουν τους 421, κάτι που αντιλαμβάνονται οι θεατές τόσο οπτικά όσο και ακουστικά.

fordmustangnew

Ferrari GTC4Lusso

Το όνομα της Ferrari είναι συνώνυμο με τη φινέτσα της ιταλικής σχεδίασης και τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάζονται στη γειτονική χώρα. Μάλιστα, το όχι και τόσο αθλητικό ταμπεραμέντο της παλιότερης FF (2011) οδήγησε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις στη Ferrari στην αλλαγή της συνταγής. Ναι μεν οι θέσεις είναι ξανά τέσσερις, όσοι δηλαδή και οι κινητήριοι τροχοί, αλλά το αποτέλεσμα είναι αυτή τη φορά εντυπωσιακό. Καμία σχέση με οτιδήποτε από το παρελθόν, αφού στην GTC4Lusso τα πάντα έχουν δυναμικό χαρακτήρα. Ξεχωρίζουμε μεταξύ άλλων το πανίσχυρο σύστημα πέδησης, το οποίο είναι σε θέση να επιβραδύνει την GTC4Lusso από το υψηλό φάσμα των ταχυτήτων, που μπορεί να εξασφαλίσει ο V12 των 6,3 λίτρων. Σε κάθε περίπτωση, ό,τι γινόταν να βελτιωθεί, έγινε πραγματικότητα. Στο κάτω-κάτω σε πόσα αυτοκίνητα μπορείς να βάλεις τα παιδιά στο πίσω κάθισμα και να αναπτύξεις ταχύτητα έως και 333 χλμ,/ώρα (έστω κι αν δεν το προτείνουμε ή δεν επιτρέπεται);

ferrarigtc4lussonew

Audi R8 Spyder

Τα supercars σχεδιάστηκαν έτσι, ώστε να κάνουν το αίμα να κυλάει πιο γρήγορα μέσα μας, παρά τη μέτρια ποιότητα του οδικού δικτύου, την αυξανόμενη κίνηση των αυτοκινήτων, αλλά και τη συνεχή «απειλή» των ορίων εκπομπών καυσαερίων, παράγοντες που κάνουν την ιδιοκτησία μιας πρότασης του είδους λιγότερο επιθυμητή. Αλλά πώς να μην τις… λιγουρεύεται κανείς αυτές; Το Audi R8 Spyder, για παράδειγμα, είναι τετρακίνητο και διαθέτει πανίσχυρο κινητήρα V10. Πάντως, το στοιχείο που ξεχωρίζει αυτό το R8, πέρα από την τρομερή αισθητική και το λιτό κόκπιτ, είναι το γεγονός πως μπορεί να το απολαύσει κανείς ακόμα και στο δημόσιο δρόμο! Τι κι αν η ισχύς του φτάνει τους 540 ίππους; Μπορείς να το οδηγείς τόσο χαλαρά και ήρεμα, όπως επίσης γρήγορα και δυναμικά. Είτε στη βροχή είτε στον ήλιο, στον ανοικτό δρόμο ή πίσω από ένα φορτηγό, το R8 δε θα αισθανθεί ποτέ εκτός τόπου. Τα περισσότερα μοντέρνα supercars έχουν καταφέρει να αποτινάξουν το διπλό χαρακτήρα του Δόκτορα Τζέκιλ και του Μίστερ Χάιντ. Κανένα, όμως, δεν το έχει κάνει τόσο καλά όσο το Audi R8.

audir8spidernew

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News