468
Σε παράταξη τα οχήματα της Starship Technologies | Starship Technologies

Ερχεται η εποχή των ρομπότ-ντελιβεράδων

Protagon Team Protagon Team 3 Μαΐου 2018, 11:00
Σε παράταξη τα οχήματα της Starship Technologies
|Starship Technologies

Ερχεται η εποχή των ρομπότ-ντελιβεράδων

Protagon Team Protagon Team 3 Μαΐου 2018, 11:00

Στους δρόμους του Λονδίνου έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν μικρά εξάτροχα οχήματα. Αν μη τι άλλο, τραβούν την προσοχή των περαστικών – τι είναι όμως και πού πηγαίνουν;

Είναι τα πρώτα οχήματα μιας νέας εταιρείας, της Starship Technologies, γράφει ο Guardian, που έχει βγάλει στον δρόμο έναν στόλο από 10-15 αυτοκινούμενα οχήματα-ντελιβεράδες.

Για την ώρα μεταφέρουν παραγγελίες φαγητών και, όλο και περισσότερο, δέματα σε αποστάσεις που ξεπερνούν τα τρία χιλιόμετρα, με ταχύτητες που είναι περίπου ανάλογες με αυτές ενός ανθρώπου που βαδίζει. Σημαντικό είναι ότι συνοδεύονται από χειριστές που κυρίως δίνουν εξηγήσεις στους πεζούς για το τι είναι αυτό το όχημα.

Το μέλλον των αυτοκινούμενων μεταφορέων φαίνεται, σε κάθε περίπτωση, λαμπρό.

Την ώρα που αυτοκινούμενα οχήματα έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν και να ανησυχούν πολίτες και πολιτικούς και για θέματα ασφάλειας αλλά και απώλειας θέσεων εργασίας, συνεχίζει ο Guardian, τα ρομπότ-ντελιβεράδες είναι συγκριτικά περισσότερο αποδεκτή πρόταση, ειδικά για τη «μεταφορά στο τελευταίο μίλι», δηλαδή στην κατοικία ή στο γραφείο του παραλήπτη.

nuro
Το Nuro ετοιμάζεται και αυτό να βγει σε κυκλοφορία

Ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να ανάβει για τα καλά. Προβλέψεις, όπως αυτή της McKinsey & Co, μιλούν για μεταφορά του 80% των αγαθών από αυτόνομα οχήματα ως το 2025.

Στην αγορά, ή μάλλον τους δρόμους, θα ριχτεί το Nuro, το αυτόνομο όχημα που «θα κάνει δουλειές για σένα» και ετοιμάζουν δύο πρώην μηχανικοί της Google.

Αυτόνομα οχήματα ετοιμάζει ακόμη η Toyota με την Pizza Hut, αλλά και η Piaggio, που σχεδιάζει ένα όχημα «αρκετά μεγάλο για ένα κιβώτιο με κρασιά».

ePalette
To ePalette της Toyota

Στο Σαν Φρανσίσκο τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα. Στα πεζοδρόμια έχει αρχίσει να επικρατεί συνωστισμός από τα αυτόνομα ρομπότ που κυκλοφορούν – υπάρχει όμως και λύση. Νόμος που πέρασε πέρυσι περιορίζει τον αριθμό ανά εταιρεία ώστε να έχουν προτεραιότητα οι άνθρωποι, τουλάχιστον στα πεζοδρόμια.

Gita
Το Gia της Piaggio

Η άλλη πλευρά αυτού του μέλλοντος αποδεικνύεται πολύ λιγότερο θετική για τους εργαζομένους.

Οι φόβοι για μαζική ανεργία κάθε φορά που επιταχύνονται οι εξελίξεις στον αυτοματισμό υπάρχουν εδώ και δεκαετίες -αν όχι αιώνες- αλλά, όπως συνεχίζει ο Guardian, η τεχνολογία αντικαθιστά τους ανθρώπους μόνο όταν είναι περισσότερο επικερδές να το κάνει. Αλλά και έτσι δημιουργεί ακόμη περισσότερες δουλειές.

Μεγάλο μέρος από τις περισσότερες από 3,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας οι οποίες κινδυνεύουν στη Βρετανία με την επέλαση των ρομπότ θα χαθούν σε φτωχές περιοχές, ενώ οι νέες -εξειδικευμένες- θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν στα νοτιοανατολικά, στην ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου.

Μελλοντικώς μια άλλου τύπου ανισότητα είναι πιθανόν να αναδυθεί: πλούσιες πόλεις, όπου οι υψηλής κατάρτισης εργαζόμενοι θα εξυπηρετούνται από ρομπότ, και μια μεσαία τάξη εξουθενωμένη.

Για την ώρα τα ρομπότ είναι ένα αξιοπερίεργο στους δρόμους των μεγάλων πόλεων στη Δύση. Σύντομα θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας – με κάθε έννοια της φράσης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...