492
Μια εικόνα του δρόμου που δίχασε και σχολιάστηκε πολύ | Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Τι απαντά για τον στολισμό της Βασιλίσσης Σοφίας ο άνθρωπος που τη φώτισε

Protagon Team Protagon Team 14 Δεκεμβρίου 2019, 13:13
Μια εικόνα του δρόμου που δίχασε και σχολιάστηκε πολύ
|Intimenews/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Τι απαντά για τον στολισμό της Βασιλίσσης Σοφίας ο άνθρωπος που τη φώτισε

Protagon Team Protagon Team 14 Δεκεμβρίου 2019, 13:13

Πολλά σχόλια θετικά αλλά ίσως περισσότερα αρνητικά έχει προκαλέσει ο χριστουγεννιάτικος διάκοσμος της Βασιλίσσης Σοφίας, ενός από τους πιο κεντρικούς δρόμους της Αθήνας.

Η επιλογή των φωτεινών γραμμών που δεν θυμίζουν τον κλασικό εορταστικό στολισμό συζητήθηκε αρκετά – τι όμως έχει να πει ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από αυτό το μάλλον αμφιλεγόμενο σχέδιο;

Τον διάκοσμο επιμελήθηκε ο φωτιστής Γιώργος Τέλλος που σε συνέντευξή του στον Αλέξανδρο Διακοσάββα του lifo.gr εξήγησε ότι τα «Χριστούγεννα ίσον φως και χρώμα» και ότι κινήθηκε πάνω σε αυτό το πλαίσιο

Στο παρελθόν ο Τέλλος είχε αναλάβει τον φωτισμό σε πολλές παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και υπέγραψε τον αποκλειστικό σχεδιασμό φωτισμών στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι το 2014. Φέτος ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση να παρουσιάσει την προσωπική του ματιά στον αστικό χριστουγεννιάτικο στολισμό ενός δρόμου της Αθήνας.

Όπως εξηγεί «το νόημα του χριστουγεννιάτικου στολισμού μπορεί να διαφέρει. Είναι όπως όταν μας καλούν να πάμε σε ένα πάρτι. Μερικοί θα επιλέξουν να βάλουν τα πιο λαμπερά τους ρούχα, άλλοι θα πάνε πιο μίνιμαλ ντυμένοι. Σημασία έχει σε αυτό το πάρτι να μπορούν να μπουν όλοι. Έτσι και σε μια σύγχρονη πόλη πρέπει να υπάρχουν όλες οι τάσεις».

Η προσέγγιση για έναν φωτιστή που αναλαμβάνει ένα σχέδιο στο δημόσιο χώρο είναι πολύ διαφορετική από μια καλλιτεχνική εγκατάσταση για εσωτερικό χώρο, επισημαίνει.

Παραδέχεται ότι σε έναν διαφορετικό δρόμο της πόλης, θα ήταν διαφορετική και η προσέγγιση «αλλά πάντα ο βασικός γνώμονας θα ήταν να γεμίσουμε με φως και χρώμα τον κενό χώρο μεταξύ των κτιρίων». Προσθέτει ότι «η Βασιλίσσης Σοφίας δεν έχει ένα συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό στυλ, έχει ένα συνδυασμό μοντέρνων και νεοκλασικών κτιρίων. Ο γραμμικός τρόπος φωτισμού επιχειρεί κατά κάποιο τρόπο να συνδέσει τις διαφορετικές αρχιτεκτονικές τάσεις».

Ειδικότερα για τον φωτισμό στη Βασ. Σοφίας λέει ότι επιλέχθηκε χρωματική παλέτα που «αποτελείται κυρίως από ζεστά χρώματα που κινούνται από χρυσαφί έως κόκκινο, ενώ κατά διαστήματα περνούν πράσινες πινελιές. Τα προγράμματα φωτισμού επαναλαμβάνονται κάθε δύο λεπτά και ο χρόνος είναι έτσι μετρημένος, ώστε ο κάθε διερχόμενος να βλέπει έναν ολοκληρωμένο κύκλο. Η εικόνα που δημιουργείται είναι πάντα δυναμική και όχι στατική».

Τα πιο καλά σημεία για να παρακολουθήσει κανένας τον φωτισμό είναι στο Σύνταγμα, στο Χίλτον και στη Ρηγίλλης, όπου δηλαδή αναπτύσσεται μπροστά του η προοπτική του δρόμου.

Η φιλοσοφία του διάκοσμου «ήταν να γεμίσει ο ουρανός με φως και χρώμα. Το σχήμα σε ένα νυχτερινό τοπίο δεν μπορεί από μόνο του να ορίσει την αίσθηση. Αν για παράδειγμα δεις ένα έλατο στο δάσος, δεν σε παραπέμπει σε Χριστούγεννα. Αν δεις ένα φωτισμένο έλατο στο δάσος, τότε σε παραπέμπει σε Χριστούγεννα. Έτσι, κρατήσαμε το φως και το χρώμα ως το σύμβολο των γιορτών».

Οσο για τα αρνητικά σχόλια, ο Γιώργος Τέλλος τα παρακάμπτει με χιούμορ: «Μου αρέσουν και γελάω, και σε απάντηση έχω να πω ότι προσπαθώ να πείσω τους αρμόδιους να παραμείνει η εγκατάσταση και το καλοκαίρι για να λυθεί επιτέλους το πρόβλημα των κουνουπιών. Πέραν όμως της πλάκας, δεν έχω αντίρρηση με τα αρνητικά σχόλια που έχουν επιχειρήματα και σωστή φρασεολογία».