568
Τα πυρά του αμερικανού προέδρου συγκέντρωσε ο ιδρυτής του facebook - και συγκεκριμένα μεγάλα μέσα ενημέρωσης | REUTERS/Stephen Lam

Νέα επίθεση Τραμπ: «NY Times, Washington Post και Facebook συνεργάζονται εναντίον μου»

Protagon Team Protagon Team 27 Σεπτεμβρίου 2017, 21:30
Τα πυρά του αμερικανού προέδρου συγκέντρωσε ο ιδρυτής του facebook - και συγκεκριμένα μεγάλα μέσα ενημέρωσης
|REUTERS/Stephen Lam

Νέα επίθεση Τραμπ: «NY Times, Washington Post και Facebook συνεργάζονται εναντίον μου»

Protagon Team Protagon Team 27 Σεπτεμβρίου 2017, 21:30

Ο Ντόναλντ Τραμπ, έδωσε συνέχεια στην οξύτατη διαμάχη που έχει με μεγάλα ΜΜΕ και social media. Tην Τετάρτη, «απασφάλισε» ξανά και κατηγόρησε ανοικτά το Facebook ότι συνεργάζεται με τους New York Times, με μεγάλα καλωδιακά δίκτυα και με τη Washington Post, κάνοντας λόγο περί «συμπαιγνίας» εναντίον του.

Η νέα επίθεση έρχεται αφού το Facebook συμφώνησε, την περασμένη εβδομάδα, να δώσει στο Κογκρέσο 3.000 πολιτικές διαφημίσεις από τις εκλογές του 2016, που συνδέονταν με ρώσους ηθοποιούς και στόχο είχαν να επηρεάσουν την εκστρατεία.

Αυτές οι διαφημίσεις είχαν περιέλθει στο παρελθόν σε γνώση μόνο του ειδικού ερευνητή Ρόμπερτ Μίλερ -πρώην επικεφαλής του FBI- ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη διερεύνηση της εμπλοκής της Ρωσίας στις εκλογές του 2016.

«Το Facebook ήταν πάντα αντι-Τραμπικό. Τα Δίκτυα ήταν πάντα αντι-Τραμπικά και ως εκ τούτου, Fake News, οι New York Times  (ζήτησαν συγγνώμη) και η Washington Post ήταν αντι-Τραμπικές. Συμπαιγνία;», έγραψε ο Τραμπ σε ένα «τιτίβισμα» που ακολούθησε την κυκλοφορία των διαφημίσεων.

Το κοινωνικό δίκτυο δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είχε εντοπίσει ύψους 150.000 δολαρίων, πολιτικές διαφημίσεις που έτρεξαν στην πλατφόρμα του, που αγοράστηκαν από ψεύτικους λογαριασμούς οι οποίοι συνδέονται με ρώσους ηθοποιούς. Από αυτούς, περίπου 100.000 δολάρια αυτών των διαφημίσεων, ή περίπου 3.000 από αυτές, θα μπορούσαν να συνδεθούν με τη ρωσική ομάδα προπαγάνδας που ονομάζεται Internet Research Agency. Αλλες 2.000 διαφημίσεις αξίας περίπου 50.000 δολαρίων βρέθηκαν επίσης μέσω φιλτραρίσματος λογαριασμών που καταχωρήθηκαν μέσω διαδικτυακών διευθύνσεων της Αμερικής, αλλά των οποίων οι λογαριασμοί είχαν οριστεί στη ρωσική γλώσσα.

sxfdnhdfnfgch

Το Facebook βρήκε αυτούς τους λογαριασμούς και τους «έκλεισε» πολύ πριν από την αποκάλυψή τους τον Σεπτέμβριο, γράφοντας μια αόριστη δημοσίευση blog σχετικά με το θέμα, ως μέσο για να γνωστοποιήσει στον κόσμο τι συνέβη. Η εταιρεία δεν μίλησε για το θέμα, επίσημα, εδώ και μήνες, μέχρι να αποκαλύψει ότι είχε μοιραστεί τις πληροφορίες με την ομάδα του κ. Mίλερ και ότι θα διαβίβαζε επίσης αυτές τις πληροφορίες στο Κογκρέσο. Η εταιρεία δεν συμφώνησε να καταθέσει ή να συναντηθεί με το Κογκρέσο για περαιτέρω ανάκριση.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, που προηγουμένως αποκάλεσε τους ισχυρισμούς ότι οι Ρώσοι επηρέασαν τις εκλογές του 2016 «τρελούς», ανακάλυψε πρόσφατα ότι ο πρώην πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα συναντήθηκε με τον ίδιο, πριν από την ορκωμοσία του κ. Τραμπ και τον κάλεσε να αντιμετωπίσει σοβαρά το ζήτημα.

Ο Ομπάμα τού είπε ότι εάν το Facebook δεν έκανε περισσότερα για να μετριάσει τα ψεύτικα νέα που έχουν πολλαπλασιαστεί στην πλατφόρμα και να σταματήσει ο πολλαπλασιασμός των διαφημίσεων ξένης πολιτικής προπαγάνδας, το πρόβλημα θα επιδεινωνόταν πολύ κατά τις επόμενες εκλογές.

Ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε στο τέλος του περασμένου μήνα ότι η εταιρεία του αναλύει τις πολιτικές διαφημίσεις που πούλησε για να διαπιστώσει εάν άλλες διαφημίσεις πληρώθηκαν από ρωσικές πηγές και δήλωσε ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την κυβέρνηση στο θέμα.

Σε αυτή την ανακοίνωση, ο Ζάκερμπεργκ περιέγραψε αλλαγές που θα γίνονταν στις προσπάθειες ακεραιότητας της εκλογικής διαδικασίας από την εταιρεία του, συμπεριλαμβανομένων νέων απαιτήσεων σύμφωνα με τις οποίες οι διαφημιζόμενοι αποκαλύπτουν ποιος πληρώνει για κάποια συγκεκριμένη διαφήμιση. Η εταιρεία θα απαιτήσει επίσης από τους πολιτικούς διαφημιζόμενους να δημοσιοποιήσουν τις παραλλαγές των διαφημίσεων που στοχεύουν σε διαφορετικά είδη κοινού.

Ο Τραμπ στο παρελθόν είχε επαινέσει το Facebook, πιστώνοντάς του ότι τον βοήθησε να κερδίσει τις προεδρικές εκλογές. Τα μέλη της προεκλογικής του εκστρατείας είχαν αναφέρει ότι δαπάνησαν περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια για αγορά διαφημιστικού χώρου στο κοινωνικό δίκτυο.

Το Κρεμλίνο διέψευσε οποιαδήποτε ανάμιξη στην αγορά διαφημιστικού χώρου στο Facebook για να επηρεάσει τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...