964
Ουρά έξω από τα Public Συντάγματος την περυσινή ημέρα της «Black Friday» | SOOC/IntimeNews

Ετοιμοι για την «Black Friday»; Πάρτε μολύβι και χαρτί…

Protagon Team Protagon Team 1 Νοεμβρίου 2018, 12:29
Ουρά έξω από τα Public Συντάγματος την περυσινή ημέρα της «Black Friday»
|SOOC/IntimeNews

Ετοιμοι για την «Black Friday»; Πάρτε μολύβι και χαρτί…

Protagon Team Protagon Team 1 Νοεμβρίου 2018, 12:29

Θεσμός, ο οποίος στην ουσία εγκαινιάζει τις αγορές των Χριστουγέννων, η «Black Friday» γοητεύει εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, αφού οι προσφορές και οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα εκείνη την ημέρα δεν μπορούν να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο. Στην Ελλάδα είναι σχετικά καινούργιος αφού την έφεραν στη χώρα μας το 2016 τα Public και βέβαια όλα τα άλλα καταστήματα ακολούθησαν. Φέτος η γιορτή του λιανεμπορίου θα γίνει στις 23 Νομεβρίου.

Ως «Black Friday» έχει οριστεί η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, το 24ωρο δηλαδή που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών (Thanksgiving), η οποία στις ΗΠΑ γιορτάζεται την τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου. Μια εμπορική γιορτή, λοιπόν, ακολουθεί την αγροτική γιορτή των ευχαριστιών προς τον Δημιουργό για τα αγαθά που αποκόμισε ο καθένας στο τέλος της σοδειάς, και για να το κάνουμε πιο σύγχρονο, λίγο πριν από το τέλος της χρονιάς.

Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη καταγεγραμμένη χρήση του όρου «Black Friday» δεν είχε σχέση με τις πρώτες αγορές των Χριστουγέννων αλλά με μια χρηματιστηριακή κρίση, για την ακρίβεια τη συντριβή της αγοράς χρυσού στις ΗΠΑ, η οποία την Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 1869 προκάλεσε την ελεύθερη πτώση της Wall Street.  Υπάρχει, όμως, και μια ακόμη πιο «μαύρη» εκδοχή αφού την Παρασκευή μετά τις Ευχαριστίες στον Αμερικάνικο Νότο γινόταν εμπόριο σκλάβων. Αυτό βέβαια πριν από τον Αμερικανικό Εμφύλιο Πόλεμο και το τέλος της δουλείας.

Παρόλα αυτά, η πιο συνηθισμένη ιστορία για την καταγωγή της «Black Friday» είναι συνδεδεμένη με το λιανεμπόριο και το μαύρο μολύβι που χρησιμοποιούσαν οι λογιστές των καταστημάτων για να περάσουν στα βιβλία τους τα κέρδη, σε αντίθεση με το κόκκινο για τις χασούρες. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Αμερικανοί είναι αξιοθαύμαστοι να βγάζουν πάντα κάτι καλό. Και τελικά το concept «red to black» ήταν αυτό που επικράτησε, αφού οι προσπάθειες που έγιναν το 1961 να χρησιμοποιηθεί ο όρος «Big Friday», ώστε να αποφευχθεί η αρνητική χροιά του μαύρου, απέτυχαν.

Η προετοιμασία είναι η λέξη- κλειδί των επιτυχημένων αγορών για την ημέρα της «Black Friday»

Μάλιστα, μια και ακολουθεί Σαββατοκύριακο, στις ΗΠΑ ο εκπτωτικός θεσμός επεκτάθηκε όλο το τετραήμερο  και οι καταναλωτές αρχίζουν να επιδίδονται σε ψώνια αμέσως μετά το παραδοσιακό γεύμα της Ημέρας των Ευχαριστιών. Αλλά από τις ΗΠΑ η ημέρα των εκπτώσεων επεκτάθηκε σε πάρα πολλές χώρες αφού αποδείχτηκε πολύ επιτυχημένη τόσο για τους εμπόρους όσο και για τους καταναλωτές.

Πράγματι της «Black Friday» ανήμερα, μπορεί να βρει κανείς εκπληκτικές προσφορές ειδικά σε ό,τι έχει σχέση με τηλεοράσεις, smartphones, laptops, gaming και γενικά πολυπόθητα gadgets που ποθούμε να τα κάνουμε δώρο στον εαυτό μας ή στους αγαπημένους μας. Όμως τα Χριστούγεννα έφτασαν, φτάνουν, είναι καθ’ οδόν, ετοιμαστείτε λοιπόν σύμφωνα με τις οδηγίες του ανεξάρτητου οργανισμού Consumer Reports (και μερικές που προσθέσαμε εμείς) προσέχοντας να μην πέσετε σε παγίδες.

Αρχίστε εγκαίρως το ψάξιμο. Για να κρίνετε κατά πόσο είναι συμφέρουσες οι τιμές της «Black Friday» θα πρέπει να παρακολουθείτε καιρό πριν τις διάφορες προσφορές που βγάζουν κάθε τόσο τα καταστήματα για τα προϊόντα που σας ενδιαφέρουν. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τις online εκπτωτικές αγορές της «Cyber Monday», στις 26 Νοεμβρίου.

Κάντε εγγραφή. Αποφασίστε εγκαίρως σε ποιο κατάστημα (ή καταστήματα) θα ψωνίσετε φέτος, μπείτε στην ιστοσελίδα του και κάντε εγγραφή ώστε να σας στέλνουν με e-mail newsletters με πληροφοριακό υλικό

Προετοιμαστείτε κατάλληλα. Η προετοιμασία είναι η λέξη- κλειδί των επιτυχημένων αγορών. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να μελετήσετε επιμελώς τις διαφημίσεις που δημοσιεύουν τα καταστήματα –σε έντυπα, online στις ιστοσελίδες τους, ακόμη και στο Facebook-, να κρατήσετε σημειώσεις και να κάνετε συγκρίσεις.

Ετοιμάστε μια λίστα αγορών. Καταγράψτε τα αντικείμενα που θέλετε να αγοράσετε πρώτα κατά κατάστημα και στη συνέχεια με σειρά προτεραιότητας. Ετσι τα πιο απαραίτητα θα μπουν πρώτα στη λίστα σας και θα ψάξετε αμέσως γι’ αυτά μόλις φτάσετε στο κατάστημα.

Ελέγξτε εκ των προτέρων την πολιτική των επιστροφών. Δεν εφαρμόζουν όλα τα καταστήματα την ίδια πολιτική όταν τα προϊόντα που αγοράζει κανείς αποδειχτούν ελαττωματικά ή δεν ανταποκρίνονται στα διαφημιζόμενα χαρακτηριστικά, μάλιστα μπορεί να μην ισχύουν καν την ημέρα των εκπτώσεων επιστροφές χρημάτων ή προϊόντων.

Μην ψωνίζετε μόνοι. Δεν είναι απλά πιο ευχάριστο να πας για ψώνια με κάποιο αγαπημένο πρόσωπο, είναι και βοηθητικό αφού είναι πιο εύκολο να εντοπίσετε μαζί του τα πράγματα που υπάρχουν στη λίστα σας.

Μην ξεπερνάτε τον προϋπολογισμό σας. Ακούγεται απλό αλλά είναι πανεύκολο να ξεπεράσετε το ποσόν των χρημάτων που θέλετε να ξοδέψετε όταν γύρω σας υπάρχουν απίθανα πολλά επιθυμητά αντικείμενα και υπάλληλοι πρόθυμοι να σας δελεάσουν. Αποφασίστε εγκαίρως τι ακριβώς θέλετε να αγοράσετε, αφήστε την κάρτα στο σπίτι και πληρώστε με μετρητά.

Ετοιμάστε οπωσδήποτε ένα plan b. Την «Black Friday», όπως άλλωστε συμβαίνει πάντα στις εκπτώσεις, πάει πάρα πολύς κόσμος για ψώνια οπότε είναι πιθανό να μη βρείτε κάτι από αυτά που θέλετε. Καλό λοιπόν είναι να έχετε ήδη μια εναλλακτική λύση στη θέση του.

Κάντε τις αγορές σας online. Στην πραγματικότητα αν η έξοδος στα μαγαζιά δεν είναι το φόρτε σας, μάλλον είστε τυχεροί. Τα πάντα υπάρχουν online και σε τιμές «Black Friday», εννοείται. Το μόνο που δεν θα βρείτε είναι οι προσφορές στα καλάθια, όμως κι αυτά δεν θα τα προλάβετε αν δεν πάτε στα μαγαζιά από τα χαράματα.

Ξυπνήστε νωρίς – ψωνίστε αργά. Σας φαίνεται αντιφατικό; Και όμως! Είναι ανάγκη να πάτε πρωί πρωί για ψώνια για να βρείτε σίγουρα αυτό που θέλετε πριν εξαντληθεί το απόθεμα. Από την άλλη πλευρά όμως τα καταστήματα μένουν ανοιχτά μέχρι αργά το βράδυ και συχνά τις τελευταίες ώρες εμφανίζονται κάποια προϊόντα με ακόμα μεγαλύτερη έκπτωση.

Και οπωσδήποτε…

…Αφήστε τα (μικρά) παιδιά στο σπίτι. Σίγουρα θέλετε να περνάτε όσο περισσότερο χρόνο γίνεται μαζί τους, αλλά οι αγορές και μάλιστα μια ημέρα με τόσο πολύ κόσμο στα μαγαζιά, σίγουρα δεν είναι η πιο κατάλληλη ευκαιρία. Χρειάζεται υπομονή, που δεν έχουν, όσο θα περιμένετε στη ουρά. Ποιος θέλει να τα ακούει να λένε ανά δευτερόλεπτο «βαρέθηκα» και «πότε θα πάμε σπίτι;»;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...