871
Οι ιδρύτριες του οίκου Ζeus + Dione, Μαρέβα Γκραμπόβσκι- Μητσοτάκη και Μιμίκα Κολοτούρα. Στο φόντο το προαύλιο του Ηρωδείου όπου επρόκειτο να γίνει η επίδειξη μόδας | CreativeProtagon

Κι όμως η Μαρέβα δεν ήθελε ποτέ το Ηρώδειο…

Κατερίνα I. Ανέστη Κατερίνα I. Ανέστη 11 Ιανουαρίου 2018, 15:06
Οι ιδρύτριες του οίκου Ζeus + Dione, Μαρέβα Γκραμπόβσκι- Μητσοτάκη και Μιμίκα Κολοτούρα. Στο φόντο το προαύλιο του Ηρωδείου όπου επρόκειτο να γίνει η επίδειξη μόδας
|CreativeProtagon

Κι όμως η Μαρέβα δεν ήθελε ποτέ το Ηρώδειο…

Κατερίνα I. Ανέστη Κατερίνα I. Ανέστη 11 Ιανουαρίου 2018, 15:06

Σύγχυση, fake news, καλές προθέσεις, προσδοκίες προβολής της χώρας και μια διάψευση με αντικείμενο τη μόδα και φόντο το εύφλεκτο πολιτικό σκηνικό. Αυτά είναι τα συστατικά της νέας «καυτής» είδησης με στοιχεία φωτοβολίδας που προέκυψε μετά την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου να δεχθεί να παραχωρηθεί ο αύλειος χώρος του Ηρωδείου (προσοχή, όχι το ίδιο το μνημείο) για την πραγματοποίηση επίδειξης μόδας στις 2 Απριλίου από την γνωστή ελληνική εταιρεία μόδας διεθνούς απήχησης Zeus + Dione, στο πλαίσιο της 23 Διεθνούς Εβδομάδας Μόδας. Την ανακοίνωση ακολούθησε μια θριαμβική τοποθέτηση της γενικής γραμματέως του υπουργείου Πολιτισμού που συνέδεε την απόφαση με το περυσινό αίτημα του οίκου Gucci για την παραχώρηση του Παρθενώνα για επίδειξη, αλλά και με τις εξελίξεις στο Ελληνικό.

Φευ, αργά το βράδυ της Τετάρτης έγινε γνωστό ότι οι ιδρύτριες του οίκου Μαρέβα Γκραμπόφσκι- Μητσοτάκη και Μιμίκα Κολοτούρα δεν επιθυμούν να κάνουν επίδειξη στο Ηρώδειο, μάλιστα ούτε ποτέ εκδήλωσαν σχετικό ενδιαφέρον!

Τι πραγματικά συνέβη λοιπόν και γιατί κάποιοι φαίνεται ότι επιχείρησαν να το εκμεταλλευτούν για πολιτικούς λόγους;

Η καλή πρόθεση και η παρεξήγηση

Η «ATHENS XCLUSIVE DESIGNERS WEEK», εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια πρότεινε στην Ζeus+Dione να λάβει μέρος στην εβδομάδα μόδας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο. Οι απαντήσεις ήταν αρνητικές και καθώς κάποιοι στη διοργάνωση άρχισαν να εκλαμβάνουν αυτή την άρνηση ως μια μορφή σνομπισμού, οι ιδρύτριες της εταιρείας αποφάσισαν φέτος να δεχθούν να συμμετάσχουν όπως και οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις, που έχουν σταθερά ως έδρα τους το Ζάππειο.

Αυτό που σύμφωνα με πηγές μας δεν γνώριζαν ήταν ότι οι διοργανωτές αποφάσισαν να προβάλουν ακόμα περισσότερο τον οίκο και κυρίως τη διεθνή του απήχηση που εστιάζει σε στοιχεία της ελληνικής τέχνης και παράδοσης, κάνοντας αίτηση στο ΚΑΣ για την παραχώρηση του Ηρωδείου. Η εισήγηση ήταν θετική μόνο για τον αύλειο χώρο, και συγκεκριμένα αποφασίστηκαν τα εξής: Οι προσκεκλημένοι θα κάθονταν σε 150-200 καθίσματα, θα υπήρχε άρπα, θα έμπαινε ένα διαχωριστικό για να μπορούν να αλλάζουν τα μοντέλα, ένας πάγκος για προσφορά νερού και ένα αυτοστήρικτο banner. Θα συμμετείχαν 40 μοντέλα, που θα περπατούσουν κατά μήκος της πλατείας, σε κυκλική διαδρομή, η οποία θα κάλυπτε περίπου το μήκος των χαμηλών σωζόμενων καταλοίπων του μετασκηνίου του Ηρωδείου.

Μεταξύ των όρων που τέθηκαν, ήταν όλες οι υποδομές που θα χρησιμοποιηθούν να είναι ελαφρές και μεταφερόμενες, να μην υπάρξει καμία φθορά στα χαμηλά αρχαία κατάλοιπα, η μεταφορά του εξοπλισμού να γίνει με όχημα βάρους μικρότερου των 8 τόνων και να καταβληθούν τα αναλογούντα τέλη υπέρ ΤΑΠΑ, δηλαδή 1.760 ευρώ. Η συνολική διάρκεια της εκδήλωσης θα ήταν 2 ώρες, ενώ η επίδειξη θα διαρκούσε 20-30 λεπτά, με έναρξη στις 12.30.

Πηγές του Protagon αναφέρουν ότι οι κυρίες Γκραμπόφσκι και Κολοτούρα αιφνιδιάστηκαν όταν έμαθαν για το σχετικό αίτημα και την θετική απάντηση, αλλά κυρίως από αντιδράσεις που υπήρξαν και την προσπάθεια να πολιτικοποιηθεί το ζήτημα εξαιτίας του γεγονότος ότι η κυρία Γκραμπόφσκι είναι σύζυγος του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ακόμα και η απόφασή τους όμως να απαντήσουν ότι δεν ενδιαφέρονται για αυτή την επίδειξη στον συγκεκριμένο χώρο ξεσηκώνει νέα κύμα «αντιδράσεων», με κάποιους να υποστηρίζουν με κροκοδείλια δάκρυα ότι χάνεται μια ευκαιρία διεθνούς προβολής της χώρας μέσω της πλατφόρμας που προσφέρει η Zeus+Dione.

Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι οι κυρίες Γκραμπόφσκι και Κολοτούρα δεν επιθυμούν να πολιτικοποιηθεί η υπόθεση και να μπει η εταιρεία τους, που έχει τη δική της επιτυχημένη πορεία στο εξωτερικό, κάτω από ένα φίλτρο πολιτικών αναλύσεων. Επί πλέον τις απασχόλησε ο κίνδυνος όλη αυτή η υπόθεση να οδηγούσε ακόμα και σε έκτροπα ή εισβολή διαφόρων στην επίδειξη στον αύλειο χώρο του Ηρωδείου με τα διεθνή μέσα να καταγράφουν το γεγονός. Με νωπές μάλιστα τις εικόνες από την έφοδο του ΠΑΜΕ στο γραφείο της Εφης Αχτσιόγλου παρουσία τηλεοπτικών συνεργείων.

Φιάσκο και δημόσιες σχέσεις

H υπόθεση τελειώνει εδώ. Μέσα στη γνωστή υπερβολή που μας χαρακτηρίζει. Όμως αυτό που έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον είναι ότι η συζήτηση γίνεται σχεδόν ένα χρόνο μετά την πολύκροτη υπόθεση με τον οίκο Gucci να ζητά να κάνει επίδειξη στον Παρθενώνα και το ΚΑΣ να αρνείται, κατακεραυνώνοντας το θράσος του οίκου. Μετά την πρόσφατη συνεδρίαση του ΚΑΣ η κυρία Βλαζάκη, πρόεδρος του συμβουλίου και γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού, αναφέρθηκε στο ζήτημα και όχι μόνο. Είπε: «Πέρυσι, ανάμεσα στα πολύ δύσκολα θέματα που εξετάσαμε, ήταν και το θέμα του οίκου μόδας Gucci, που ζήτησε τον Παρθενώνα και μόνον αυτόν, παρά το γεγονός ότι το ΚΑΣ πρότεινε και άλλους χώρους… Και τότε είχαν γραφτεί διάφορα, είχαμε πολλούς υποστηρικτές, αλλά και κάποιους που έλεγαν ότι έπρεπε να το είχαμε δώσει. Δεν είναι το ΚΑΣ αρνητικό σε σοβαρές εκδηλώσεις μόδας, αλλά βεβαίως να μπορούν να συνάδουν με τον χώρο που ζητούν».

Όμως προχώρησε ένα βήμα παραπέρα χρησιμοποιώντας σχεδόν σαν άλλοθι, ή έστω σαν μια καλή ευκαιρία να μιλήσει για τις προτεραιότητες και τις αποφάσεις του ΚΑΣ, την υπόθεση Zeus + Dione. Ανέφερε λοιπόν: «Πέρυσι, συνήθως με ομοφωνία, αλλά και κατά πλειοψηφία, παλέψαμε δύσκολα θέματα με αξιοπρέπεια, όπως το Gucci, το Ελληνικό, το Μετρό Θεσσαλονίκης. Το ΚΑΣ, όσο κι αν κατά καιρούς γκρινιάζουν ότι δεν αντιμετωπίζει κάποια πράγματα όπως ορισμένοι θα ήθελαν, βρίσκεται πολύ υψηλά στον χώρο του πολιτισμού και της πολιτιστικής κληρονομιάς, ως προς τον τρόπο που αντιμετωπίζει τα θέματα και νομίζω ότι αυτό είναι άκρως σεβαστό από την ελληνική κοινωνία».

Η υπόθεση λήγει λοιπόν μέσα σε αυτό τον αχό, με τις ιδρύτριες της εταιρείας να μαθαίνουν τα νέα από το εξωτερικό όπου βρίσκονται για τις επόμενες συνεργασίες τους.