1191
Το πάνελ στην ανοικτή συζήτηση, για το πώς ορίζουμε την εμπιστοσύνη σήμερα, που διοργάνωσε το Protagon στο πλαίσιο του GEN Summit 2019 | Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή

Εμπιστοσύνη είναι…

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουνίου 2019, 20:43
Το πάνελ στην ανοικτή συζήτηση, για το πώς ορίζουμε την εμπιστοσύνη σήμερα, που διοργάνωσε το Protagon στο πλαίσιο του GEN Summit 2019
|Φωτογραφίες: Μάρω Κουρή

Εμπιστοσύνη είναι…

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουνίου 2019, 20:43

Να πιστεύεις μία καπνοβιομηχανία που λέει ότι θέλει οι καπνιστές να κόψουν το κάπνισμα; Χμμμ… Όχι – αυτό μάλλον αφέλεια χαρακτηρίζεται. Όμως, αν η καπνοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι θέλει οι καπνιστές που δεν κόβουν το τσιγάρο να στραφούν σε νέα καπνικά προϊόντα που ίσως να μην είναι και τόσο επιβλαβή; Και ότι έχει ξοδέψει δισεκατομμύρια για να τα ερευνήσει και να τα αναπτύξει; Χμμμ.. Αυτό ίσως και να σηκώνει συζήτηση.

Αυτό ακριβώς έκανε και το Protagon που, σε συνεργασία με το Global Editors Network (GEN), διοργάνωσε στο πλαίσιο του GEN Summit 2019 μία ανοικτή συζήτηση για το πώς ορίζουμε την εμπιστοσύνη σήμερα. Το GEN Summit, το παγκόσμιο συνέδριο υψηλόβαθμων στελεχών μέσων ενημέρωσης, άνοιξε τις πύλες του στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στις 13 Ιουνίου – εκεί πραγματοποιήθηκε και η συζήτηση που διοργάνωσε το Protagon, παράλληλα με τις εργασίες του συνεδρίου.

Ιδίως στη σημερινή εποχή η εμπιστοσύνη δεν είναι κάτι δεδομένο. Είτε πρόκειται για μία πολυεθνική εταιρεία που έχει βρει νέα προϊόντα, λιγότερο επιβλαβή για την υγεία –όπως ισχυρίζεται- για να αντικαταστήσει τα παλαιότερα βλαβερά, είτε για μία δημοσκοπική εταιρεία που κλείνει την ψαλίδα μεταξύ των δύο κομμάτων λίγο πριν από τις εθνικές εκλογές, είτε για τα μέσα ενημέρωσης που δημοσιεύουν τις δημοσκοπήσεις ανάλογα με τη στάση τους απέναντι σε κυβέρνηση ή αξιωματική αντιπολίτευση, η επιφυλακτικότητα του κοινού, συνήθως, υπερισχύει της εμπιστοσύνης. Μήπως όμως αυτό είναι μία αυτοματοποιημένη αντίδραση, κατά την οποία μαζί με τα ξερά μπορεί να καούν και τα χλωρά – αυτά που όντως θα έπρεπε να εμπιστευτούμε;

Ο Mαρκ Φάιρστοουν από τη Philip Morris International και ο Παύλος Τσίμας

Η ανοικτή συζήτηση «Εμπιστοσύνη – Trust» που διοργάνωσε το Protagon ξεκίνησε με τον Παύλο Τσίμα να ανακρίνει τον Marc Firestone, President of External Affairs and General Counsel της Philip Morris International, της καπνοβιομηχανίας που έχει ρίξει το βάρος των δραστηριοτήτων της σε εναλλακτικά καπνικά προϊόντα, που αντί καύσης λειτουργούν με θέρμανση. Οπως ανέφερε ο κ. Φάιρστοουν, τα τελευταία χρόνια η Philip Morris πήρε την απόφαση να αλλάξει κατεύθυνση προς νέα προϊόντα τα οποία μπορούν να αντικαταστήσουν τα τσιγάρα και θέλει οι καπνιστές να κάνουν τη μετάβαση σε κάτι που είναι λιγότερο βλαβερό.

«Συνεχίζετε όμως να παράγετε τσιγάρα, γιατί δεν σταματάτε;» ρώτησε ο κ. Τσίμας.

«Δεν σταματάμε επειδή, καταρχήν είμαστε εισηγμένοι στο χρηματιστήριο, αλλά και το να κλείσουμε δεν σημαίνει ότι θα σταματήσει η ζήτηση, οι καπνιστές θα συνεχίσουν να θέλουν να καπνίσουν» ανέφερε ο κ. Firestone.

«Λέτε ότι είναι πιο υγιεινό το να θερμαίνεις από το να καις (το τσιγάρο)… Μπορούμε να σας εμπιστευτούμε για αυτό που λέτε;» συνέχισε ο έλληνας δημοσιογράφος.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Philip Morris του απάντησε ότι υπάρχουν πάρα πολλά δεδομένα για τις επιπτώσεις των τσιγάρων στην υγεία και ότι οι συνέπειες είναι γνωστές πλέον. Για τη θέρμανση όμως δεν γνωρίζουν τα πάντα – διεξάγονται συνεχώς έρευνες οι οποίες δείχνουν ότι πρόκειται για καλύτερα προϊόντα.

Τότε ο κ. Τσίμας ανέφερε ότι στην περίπτωση όμως των τσιγάρων οι καπνοβιομηχανίες προσπαθούσαν να υπονομεύσουν τα επιστημονικά στοιχεία που αποκάλυπταν τα προβλήματα και ότι πρέπει τώρα να αποδείξουν ότι όντως λαμβάνουν υπόψη τα επιστημονικά δεδομένα για να νέα προϊόντα.

«Δεν λέμε ότι τα νέα προϊόντα είναι 100% ασφαλή. Λέμε όμως ότι τα έχουμε τεστάρει και ότι να, αυτά είναι τα στοιχεία για να τα γνωρίζετε και εσείς» απάντησε ο κ. Φάιρστοουν.

«Ο καπνός είναι καπνός είτε τον καις είτε τον ζεσταίνεις» σχολίασε ο έλληνας δημοσιογράφος.

«Είναι. Αν κάνεις όμως ένα καλύτερο προϊόν που οι άνθρωποι το θέλουν για να αντικαταστήσουν τα τσιγάρα… Από τους 100 οι 90 συνεχίζουν να καπνίζουν – εάν λοιπόν υπάρχει μία καλή εναλλακτική, γιατί να μην το δοκιμάσουν» ανέφερε ο κ. Φάιρστοουν.

Από αριστερά, ο Σπύρος Παπαγεωργίου, του IAB Hellas, ο Φίλιπ Χέρτσμπεργκ που έχει θητεύσει στους New York Times, ο Χρήστος Χαρπαντίδης της Παπαστράτος και ο Θωμάς Γεράκης της Marc

Στο δεύτερο μέρος της συζήτησης γνωστοί έλληνες δημοσιογράφοι ανέκριναν τον Σπύρο Παπαγεωργίου, πρόεδρο του IAB Hellas, τον Θωμά Γεράκη της Marc, τον Χρήστο Χαρπαντίδη της Παπαστράτος και τον Philippe Hertzberg που έχει θητεύσει στους New York Times.

Η Μαρία Σαράφογλου, από τον Ant1, απηύθυνε την πρώτη ερώτηση στον κ. Παπαγεωργίου, με θέμα τη στοχευμένη διαφήμιση, τα προσωπικά δεδομένα και την ασφάλεια. Ο πρόεδρος της IAB Hellas μίλησε για το δυοπώλιο συγκέντρωσης προσωπικών δεδομένων από το Facebook και την Google, αλλά και για τους ίδιους τους χρήστες, οι οποίοι πρέπει να είναι ενήμεροι για τα δικαιώματα που παραχωρούν σε αυτές τις εταιρείες όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα τους.

Στη συνέχεια ο Γιώργος Κουβαράς, από το Action 24, ρώτησε τον Θωμά Γεράκη της Marc για το θέμα εμπιστοσύνης όσον αφορά τις δημοσκοπήσεις και εάν επηρεάζουν το εκλογικό αποτέλεσμα. Η απάντηση του κ. Γεράκη ήρθε με μία ιστορία …δημοσκόπησης: «Σε ερώτημα για το εάν οι δημοσκοπήσεις επηρεάζουν τις εκλογές, το 80% απάντησε θετικά. Σε άλλη ερώτηση εάν επηρεάζεται ο ίδιος το 80-90% είχαν απαντήσει ότι “εμένα δεν με επηρεάζει”» είπε ο κ. Γεράκης και ανέφερε ότι εμπιστοσύνη θα πρέπει να υπάρχει στις εταιρείες-μέλη του «Συνδέσμου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Ερευνών Αγοράς».

Ο Κώστας Γιαννακίδης από το Protagon και η Νίκη Λυμπεράκη από τον ΣΚΑΙ.

Τη σκυτάλη έλαβε ο Κώστας Γιαννακίδης από το Protagon, ο οποίος ρώτησε τον Χρήστο Χαρπαντίδη της Παπαστράτος εάν καπνίζει. «Οχι – περιστασιακά» ήταν η απάντηση, για να συνεχίσει ο δημοσιογράφος με άλλη ερώτηση για το πώς μια εταιρεία σαν την Παπαστράτος, με κοινωνική εταιρική ευθύνη, πουλάει προϊόντα σε εξαρτημένους. Η απάντηση του κ. Χαρπαντίδη ήταν ότι το πρόβλημα του καπνίσματος είναι γνωστό και ότι η επίδραση στη δημόσια υγεία είναι επίσης γνωστή. Αυτό που κάνουν σημείωσε, ως μέρος της Philip Morris, είναι να αναδείξουν το πρόβλημα, να το εξηγήσουν και τώρα να προχωρήσουν στη μετάβαση στα νέα προϊόντα.

Με τη σειρά του ο Τάσος Τέλογλου από τον ΣΚΑΪ και το Inside Story ρώτησε τον Philippe Hertzberg εάν υπάρχει native περιεχόμενο στους NY Times, για να λάβει την απάντηση ότι είχε δημιουργηθεί ειδικό στούντιο παραγωγών για χορηγούμενο από πελάτες περιεχόμενο, το T Brands Studio, και ότι έκαναν τα πάντα για να γίνει σαφές στο κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική παραγωγή. «Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια στο περιεχόμενο, ο αναγνώστης πρέπει να ξέρει ποιο είναι χορηγούμενο» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Hertzberg.

Από αριστερά ο Αντώνης Φουρλής και ο Τάσος Τέλογλου

Στη συνέχεια ο Γιώργος Παππούς από το Star ρώτησε τον κ. Παπαγεωργίου για τη φορολόγηση των διαφημιζόμενων και των διαφημιστικών εταιρειών που εκπροσωπεί (απ: οι περισσότερες στην Ελλάδα), η Νίκη Λυμπεράκη τον Θωμά Γεράκη για δημοσκοπήσεις που εμφανίζονται σε μέσα ενημέρωσης ανάλογα με τα αποτελέσματά τους, φιλοκυβερνητικά ή αντιπολιτευόμενα, (απ: η «Αυγή» έχει δημοσιεύσει την πιο αντικυβερνητική δημοσκόπηση με διαφορά 17%…), ο Αντώνης Φουρλής από τη HuffPost τον Χρήστο Χαρπαντίδη εάν οι έρευνες για τα νέα καπνικά προϊόντα χρηματοδοτούνται από τα χρήματα που βγάζουν από την πώληση τσιγάρων (απ: οι έρευνες είναι ανοιχτές για οποιονδήποτε θέλει να τις μελετήσει, έχουν κατατεθεί επίσημα), ενώ ο Χρήστος Μιχαηλίδης από το Protagon ρώτησε τον κ. Hertzberg για θέματα διαφάνειας περιεχομένου (απ: ο αναγνώστης πρέπει να λαμβάνει την καλύτερη δυνατή πληροφορία ώστε να μπορεί να πάρει σωστές αποφάσεις).

Οπως καταλαβαίνετε, ήταν μία ανοικτή συζήτηση γεμάτη εμπιστοσύνη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...