750
Με μαθηματικές αναλογίες, το Czinger 21C εκφράζει το απόλυτο. Είναι το 1 προς 1: κάποιοι 1.250 ίπποι στα 1.250 κιλά. Σαν να ‘χουν υπολογιστεί με ακρίβεια λέιζερ. Είναι η τιμή που εξασφαλίζει τους τίτλους στο παγκόσμιο ίντερνετ αλλά και υψηλές επιδόσεις στην πίστα | CreativeProtagon / czinger

Είναι αυτός ο επόμενος Ελον Μασκ;

Με μαθηματικές αναλογίες, το Czinger 21C εκφράζει το απόλυτο. Είναι το 1 προς 1: κάποιοι 1.250 ίπποι στα 1.250 κιλά. Σαν να ‘χουν υπολογιστεί με ακρίβεια λέιζερ. Είναι η τιμή που εξασφαλίζει τους τίτλους στο παγκόσμιο ίντερνετ αλλά και υψηλές επιδόσεις στην πίστα
|CreativeProtagon / czinger

Είναι αυτός ο επόμενος Ελον Μασκ;

Σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε αυτές τις μέρες, με ημερομηνία 30 Νοεμβρίου 202, υπάρχει ένας τερματισμένα, θεωρώ, αβανταδόρικος τίτλος. Γράφει για «Το αυτοκίνητο που είναι πιο επαναστατικό από κάθε Tesla». Εχω αμφιβολίες για το πόσο είναι εφικτό μια μικρή εταιρεία σαν τη Czinger να ανατρέψει το μομέντουμ στα ηλεκτρικά πράγματα και να ταρακουνήσει τις δεξαμενές χρήματος που τυγχάνει να διαχειρίζεται ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ο Μασκ.

Μπάι δε γουέι, το όνομα της εταιρείας του Κέβιν Ζίνγκερ υπάρχει μεν ως λινκ στη Wikipedia, με μερικές μόνο αράδες αναφοράς, απουσιάζει δε σύνδεσμος που να «χτυπάει» κατευθείαν στο όνομά του. Ωστόσο, ψάχνοντας στα αρχεία των αποφοίτων από την πανεπιστημιακή ελίτ του Γέιλ, βρίσκεις ότι ο κύριος Ζίνγκερ, αμερικανός με έδρα στην Καλιφόρνια, έχει μια τεθλασμένη γραμμή μέχρι να φτάσει εδώ, στα περίχωρα της αυτοκινητικής Ιερουσαλήμ. Πρώην παίκτης του ράγκμπι στο κολέγιο, πήγε στο φημισμένο πανεπιστήμιο χωρίς κάποιο ιδιαίτερο στόχο, στην πορεία τού βγήκε ότι θέλει να υπηρετήσει τις δίκαιες αξίες, έγινε ομοσπονδιακός εισαγγελέας, μετά, εντάξει, και η δικαιοσύνη σχετική έννοια είναι, προτίμησε να δουλέψει για την Goldman Sachs, μετά έγινε επιχειρηματίας διαχείρισης κεφαλαίων και ακόμα πιο μετά, συνιδρυτής μιας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κατασκευής μπαταριών.

Ο Κέβιν Ζίνγκερ λέει ότι το μοντέλο παραγωγής, συναρμολόγησης και κατασκευής αυτοκινήτων που ξέρουμε μέχρι σήμερα είναι οικονομικά και περιβαλλοντολογικά τελειωμένο. Και το παίρνει αλλιώς

Η στοιχειώδης λογική λέει ότι δύσκολα, αν είσαι συνιδρυτής, μπορείς να βαφτίσεις την εταιρεία με το δικό σου όνομα. Ο συνέταιρος τι θα ’ναι, ορντινάτσα; Ετσι, πριν από μερικά χρόνια, η εταιρεία λεγόταν Divergent. Την ξεκίνησε σε ένα μικρό γραφείο, στην πορεία επανδρώθηκε με περίπου εκατό μηχανικούς τού software και hardware, κατάφερε να συγκεντρώσει γύρω στα 140 εκατ. δολάρια και κατέθεσε αιτήσεις για περισσότερες από 150 πατέντες.

Για να μη σας κουράσω με το βιογραφικό του, σχετικά πρόσφατα το όνομά του ξαναβρέθηκε στον αφρό της επικαιρότητας με ένα νέο, τελείως διαφορετικό υπεραυτοκίνητο. Το Czinger 21C. Oπως μάλλον σωστά προσέξατε, αυτή τη φορά το βαφτιστικό φέρει το επώνυμό του. Οπως έκαναν, δηλαδή, κάποτε οι Αρμάντ Πεζό, Λουί Ρενό, Φέρντιναντ Πόρσε, Ενζο Φεράρι και αρκετοί άλλοι σκαπανείς. Για την εποχή μας, το βρίσκω μάλλον αλαζονικό. Και ο Μασκ ήταν αρκετά ευφυής για να βαφτίσει τα δικά του αυτοκίνητα με το όνομα του Νίκολα Τέσλα (1856-1943), του σέρβου εφευρέτη και μηχανολόγου που ήταν δεκαετίες «μπροστά».

O Nίκολα Τέσλα, ο ευφυής Σέρβος εφευρέτης, ο άνθρωπος ο οποίος, τελικά, αναγνωρίστηκε ως ο εφευρέτης του ραδιοφώνου και πρωτοπόρος της αξιοποίησης του ηλεκτρικού ρεύματος. Ο Μασκ έκανε την κίνηση-ματ και βάφτισε τα αυτοκίνητά του με το όνομά του

Ωστόσο, για να είμαστε δίκαιοι, φαίνεται ότι ο άνθρωπος που βλέπετε –και του οποίου το όνομα μάλλον δεν είναι και τόσο γνωστό γενικότερα– έχει υλοποιήσει μερικές πραγματικά επαναστατικές ιδέες. Το υπεραυτοκίνητό του είναι σχεδιασμένο με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, μεσολαβούν ελάχιστα ανθρώπινα χέρια και, κυρίως, σχεδόν καταργεί τη γραμμή παραγωγής. Αυτή, δηλαδή, που κάποτε ένας φωτισμένος άνθρωπος, ονόματι Χένρι Φορντ, έβαλε στη σειρά της συναρμολόγησης μιμούμενος ό,τι συνέβαινε στα σφαγεία. Την ίδια μέθοδο ακολουθούν ακόμα και μέχρι σήμερα τα εργοστάσια, παρέα με εξελιγμένα ρομπότ που συναρμολογούν το τελικό προϊόν. Ο Ζίνγκερ κατεβάζει, λέει, το κόστος ελαχιστοποιώντας την ανθρώπινη παρέμβαση.

Α, και κάτι άλλο. Τα περισσότερα εξαρτήματα του αυτοκινήτου που οδηγούμε, τα αμορτισέρ, τα φρένα, οι καλωδιώσεις, οι τροχοί και πάει λέγοντας, δεν τα κατασκευάζει η όποια εταιρεία από την οποία ψωνίζουμε, αλλά αναρίθμητοι, εξωτερικοί προμηθευτές από τους οποίους αγοράζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο Ζίνγκερ κατεβάζει κι άλλο το κόστος, παράγοντας τα περισσότερα in-house.

Κάπως, όμως, το όνομα «Czinger» κάτι μου θύμισε και σκρολάροντας, σκόνταψα σε ένα άρθρο με ημερομηνία 13 Μαρτίου 2020 που είχαμε δημοσιεύσει σχετικά με «Το πρώτο υπεραυτοκίνητο φτιαγμένο από εκτυπωτή». Τότε, με το Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης να έχει τις πόρτες της κλειστές λόγω κορονοϊού, ο Κέβιν Ζίνγκερ είχε χάσει την ευκαιρία να παρουσιάσει την Czinger 21C, τη δική του supercar εκδοχή, λάιβ στο κοινό. Τη διάδοση φρόντισε να την κάνει, ως συνήθως πλέον, το ίντερνετ, καθώς το να βλέπεις ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο από 3D  εκτυπωτές ανατρέπει αυτό που ξέρουμε εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα. Και ίσως αυτός ο τύπος με τη δαιδαλώδη διαδρομή να έχει κάτι σημαντικό να προσφέρει στο πώς θα αντιλαμβανόμαστε σε λίγα χρόνια τα αυτοκίνητα που οδηγούμε. Μέχρι τότε, δύσκολα μπορεί να ταράξει τον ύπνο του δεύτερου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο. Γνώμη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...