1344
Ο Λένιν ως νέος «ποζάρει» στην αφίσα του Κομμουνιστικού Κόμματος. | .

Ο Λένιν ζει και γίνεται σύμβολο του σεξ

Κιάρα Σουγκανίδου Κιάρα Σουγκανίδου 11 Ιουνίου 2016, 23:36
Ο Λένιν ως νέος «ποζάρει» στην αφίσα του Κομμουνιστικού Κόμματος.
|.

Ο Λένιν ζει και γίνεται σύμβολο του σεξ

Κιάρα Σουγκανίδου Κιάρα Σουγκανίδου 11 Ιουνίου 2016, 23:36

Στις εκλογές για την Κρατική Δούμα το 2011, το Κομμουνιστικό Κόμμα της Ρωσίας δεν είχε πάει και τόσο άσχημα. Το κόμμα με αρχηγό τον Γκενάντι Ζιουγκάνοφ, έλαβε περισσότερο από 7% και ήταν το δεύτερο ισχυρότερο μπλοκ στη βουλή, μετά την Ενωμένη Ρωσία του Βλαντίμιρ Πούτιν, βεβαίως.

Και μετά ήρθαν οι σύμβουλοι πολιτικής επικοινωνίας. Τι πρέπει να κάνει το κόμμα για να ισχυροποιηθεί; Να μπει μέσα στη ρωσική κοινωνία.

Πώς θα μπει, όταν οι Ρώσοι, θυμούνται το σοβιετικό καθεστώς και δεν το θέλουν πίσω; Οταν καταστρέφουν τα αγάλματα και τα πετάνε σε άδειους κήπους φύρδην μίγδην; Παρεμπιπτόντως στη Μόσχα βρέθηκα κατά τύχη σε έναν τέτοιο κήπο με σπασμένα αγάλματα, κοντά στη Νέα Πινακοθήκη Τετριακόφ (Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Ρωσίας).

IMG_0645
Ο κήπος με τα παλιά αγάλματα, κοντά στη Νέα Πινακοθήκη Τετριακόφ, στη Μόσχα (Φωτογραφία: Κιάρα Σουγκανίδου)

Οι Ρώσοι που θυμούνται είναι άνω των 40 ετών. Οι νέοι, η γενιά του internet, δεν ξέρει και σίγουρα δεν ταυτίζεται πουθενά με πρόσωπα όπως ο Λένιν, ο Στάλιν και ο Μαρξ, που καθόρισαν τη μοίρα της χώρας στον 20ο αιώνα. Πώς λοιπόν, μπορεί αυτή η γενιά να μάθει; Μόνο αν τα είδωλα του σοσιαλισμού μιλήσουν στη γλώσσα της. Αυτό είπαν στον Ζιουγκάνοφ οι επικοινωνιολόγοι κι εκείνος έλαβε το μήνυμα.

#selfiewithLenin

A photo posted by Annasilvia (@annasilviia) on

Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να ενεργοποιήσει εκ νέου την πρώην Κομσομόλ – την κρατική κομμουνιστική οργάνωση των νέων της τέως σοβιετικής ένωσης. Εκείνοι, το περασμένο καλοκαίρι ανέλαβαν μια αναπάντεχη πρωτοβουλία.

Ανοιξαν δύο hashtags με την ονομασία #selfiewithLenin και #Leninlives και κάλεσαν τους νέους από όλη τη χώρα να φωτογραφηθούν με αγάλματα του Λένιν στην περιοχή τους και να κοινοποιήσουν τη φωτογραφία τους στο Instagram και στο twitter τη φωτογραφία τους.

#Leninlives

A photo posted by Asya? (@asya.s16) on

Μάλιστα για να προσελκύσουν περισσότερο ενδιαφέρον από το κοινό, έκαναν και διαγωνισμό, στον οποίο οι καλύτεροι φωτογράφοι με τα περισσότερα likes θα κέρδιζαν τάμπλετ «φορτωμένα» με 45 τόμους από το έργο του Λένιν.

#Leninlives

A photo posted by Дзерасса Музаева (@dzerassa_muzaeva) on

Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και ο Γκενάντι Ζιουγκάνοφ δήλωσε στη ρωσική εφημερίδα Izvestia:

«Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία. Με αυτόν τον τρόπο θα μάθουμε πόσα αγάλματα υπάρχουν σε όλη τη χώρα και σε τι κατάσταση βρίσκονται. (σ.σ. εκτιμώνται πάνω από 6.000) Ο Βλαντίμιρ Ιλιτς (Λένιν) θα είναι ευγνώμων».

09487db0996ca7

Δεν μπορεί κανείς στην πραγματικότητα να φανταστεί, πώς θα αισθανόταν ο Βλαντίμιρ Ιλιτς, αν έβλεπε τις φωτογραφίες των αγαλμάτων του στο Instagram, πάντως τα hashtags της Κομσομόλ είναι ενεργά μέχρι σήμερα και ανανεώνονται συνεχώς.

b7b911db0a9ed9

Και τώρα περνάμε στη δεύτερη πράξη, της επιχείρησης «ας μιλήσουμε στη γλώσσα των νέων»: τις αφίσες.

Το Κομμουνιστικό Κόμμα ανέθεσε στον ρώσο εικαστικό Ιγκόρ Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ, να φιλοτεχνήσει αφίσες και φυλλάδια, με τις εικόνες του Λένιν και του Στάλιν, αλλιώς.

121331315-d6ac3d7f-0c7e-433e-9729-ffd389afa21c
Σλόγκαν: “Υπάρχει τέτοιο party”, όπου το party έχει διπλή έννοια. Και κόμμα και πάρτι

Σύμφωνα με τον εικαστικό, ο οποίος εκπροσωπείται διεθνώς από την γκαλερί Saatchi του Λονδίνου, στις αφίσες «ο Λένιν είναι νέος, γοητευτικός, ντυμένος με κόκκινα ρούχα, δείχνει υγιής, και ο στόχος είναι να λειτουργήσει ως σύμβολο του σεξ».

Author_940
Ο επίσημος εικαστικός του Κομουνιστικού Κόμματος της Ρωσίας, Ιγκόρ Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ, φιλοτέχνησε τις αφίσες με τον σέξι Λένιν

«Από το 1930 και μετά, η εικόνα του Λένιν έγινε λιγότερο φυσική. Θέλησα να τον ζωντανέψω λίγο. Να δείξω ότι ήταν νέος, ωραίος και μορφωμένος και ότι γι’ αυτούς τους λόγους τα κατάφερε». Μαζί με τον Λένιν στην αφίσα εικονίζεται και μια νεαρή κοπέλα, ωραία και σέξι επίσης, αλλά χωρίς άλλα διακριτικά.

«Το χάρισμα προϋποθέτει ενέργεια», συνεχίζει ο Πετρίγκιν-Ροντιόνοφ «και σεξουαλική ενέργεια. Νιάτα, κομψότητα και μυαλό. Ο Λένιν της αφίσας είναι ένας χαρακτήρας γεμάτος ενέργεια, ίσως είναι και σύμβολο του σεξ».

121331313-be7fe75e-e8d7-4656-9db6-6b1259fc6b3c
Σλόγκαν: “Σημειώσεις στα σκαλοπάτια του βήματος”

Κατά τον δημιουργό, αυτή η εικόνα μπορεί να μην απέχει πολύ από την πραγματικότητα. «Ο ρώσος συγγραφέας Μαξίμ Γκόρκι είχε γράψει πως όταν είδε κάποτε τον Λένιν χωρίς κοστούμι, είχε εντυπωσιαστεί από το πόσο μυώδης ήταν».

Ο ρώσος σεξολόγος Ευγκένι Κουλγκάβτουκ λέει, σχετικά με το θέμα, ότι «ο ηγέτης πρέπει να είναι ελκυστικός στις γυναίκες. Οι γυναίκες θέλουν να ακολουθήσουν έναν ισχυρό άνδρα. Οι γκουρού του κόμματος απλώς κάνουν rebranding στις πιο διάσημες εικόνες του “παππούλη”. Στόχος είναι να φανεί η Οκτωβριανή Επανάσταση σαν κάτι διασκεδαστικό για το μοντέρνο κοινό. Αυτή η καμπάνια θα βοηθήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα. Θα είναι πιο εύκολο οι νέοι να ταυτιστούν με την εικόνα ενός νέου (εννοεί τον Λένιν)».

121331280-6104c45c-877e-49ce-a318-7ca632580619
Σλόγκαν: “Θα επιστρέψω”, κατά τη διάσημη ατάκα του Αρνολντ Σβαρτζενέγκερ στον “Εξολοθρευτή”

Ο Μάρξ πάντως δεν φαίνεται νέος στην αφίσα. Ωστόσο φοράει δερμάτινο γυαλιστερό σακάκι, κόκκινο T-shirt, πετροπλυμένο τζιν και εντελώς «καπιταλιστικό» ρολόι. Επίσης κρατάει έναν τόμο του «Κεφαλαίου».

35102A8100000578-3631747-image-a-3_1465407472644
Σλόγκαν: “Για τι αγωνιστήκαμε;” και “Γιατί πολεμήσαμε;”

Αντίθετα με το casual look του Καρλ Μαρξ, που τον φέρνει κοντά στους σημερινούς νέους, σύμφωνα με την άποψη των εμπνευστών της καμπάνιας, ο αντίπαλος Πούτιν, σε άλλη αφίσα, ως απόμακρος ηγέτης, φοράει αυστηρό κοστούμι και το τσαρικό στέμμα.

35102A8700000578-3631747-image-a-5_1465407944481
Σλόγκαν: “Σύντροφοι, εκσυγχρονιστείτε!”

Οσο για τον Ιωσήφ Στάλιν, εδώ το image δεν έχει αλλάξει καθόλου. Αλλαξε όμως το τσιμπούκι. Αντί γι’ αυτό, ο σοβιετικός ηγέτης καπνίζει ένα κόκκινο ηλεκτρονικό τσιγάρο – μέσα στο πνεύμα της εποχής κι αυτός!

ΠΟΥΤΙΝ
Σλόγκαν: “Η εκλογή τελείωσε. Ξεχάστε το”, γράφει η κονκάρδα στο πέτο του Βλαντίμιρ Πούτιν

Ο Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος, Βαντίμ Σολοβίγιοφ, δήλωσε σχετικά με τις περίφημες αφίσες: «η εκλογική εκστρατεία θα εστιάσει κυρίως στη νέα γενιά ψηφοφόρων, που ξέρουν ελάχιστα πράγματα για τον Λένιν, τον σκληρό επαναστάτη που ίδρυσε τη Σοβιετική Ενωση το 1917 μετά την πτώση της αυτοκρατορικής δυναστείας των Ρομανώφ».

«Οι νέοι θα δεχθούν την εικόνα του, μόνο μέσω συμβόλων που είναι αναγνωρίσιμα γι’ αυτούς. Η εποχή μας αυτό ζητάει. Υπολογίζουμε σ΄αυτή την εικόνα για την εκλογική εκστρατεία μας. Ο Λένιν είναι ένα σύμβολο για το Κομμουνιστικό Κόμμα», εξηγεί ο Σολοβίγιοφ.

Τα ονόματα των προσώπων που εικονίζονται στις εκλογικές αφίσες δεν αναφέρονται πουθενά, ούτε στα φυλλάδια. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν τα  σλόγκαν. Είναι εντελώς νεανικά, υπαινικτικά και προβοκατόρικα και περνάνε αμέσως το μήνυμα με τον πιο αποτελεσματικό όπλο: το χιούμορ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News