Ξηλώνουν «κατά ριπάς» πινακίδες ΙΧ στο Κολωνάκι: «Μάστιγα» ή «ευλογία»;
Ξηλώνουν «κατά ριπάς» πινακίδες ΙΧ στο Κολωνάκι: «Μάστιγα» ή «ευλογία»;
Τις τελευταίες εβδομάδες στο κέντρο της Αθήνας (αλλά και σε άλλους δήμους του Λεκανοπεδίου, όπως, π.χ. τα Βριλήσσια) εκατοντάδες –αν όχι χιλιάδες– οδηγοί ΙΧ έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με το θέαμα των ξηλωμένων από την Τροχαία πινακίδων κυκλοφορίας στα σταθμευμένα αυτοκίνητά τους.
Ειδικά στο κέντρο της πρωτεύουσας και δη σε περιοχές όπως το Κολωνάκι, το «σάρωμα» των πινακίδων των ΙΧ είναι μαζικό και, το κυριότερο, συνεχές και αδιάκοπο.
Περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. «χτενίζουν» σε καθημερινή βάση την πολύβουη συνοικία της Αθήνας, από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ, επτά στις επτά ημέρες της εβδομάδας (ναι, φίλε οδηγέ, και τα Σαββατοκύριακα), σε αναζήτηση των άτυχων ή και απλώς προκλητικά αδιάφορων που αγνοούν τις πινακίδες απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης και αφήνουν το ΙΧ τους σε σημείο που δεν επιτρέπεται.
Το δε πρόβλημα της στάθμευσης σε περιοχές όπως το Κολωνάκι επιδεινώνεται περαιτέρω λόγω της παντελούς έλλειψης –εδώ και χρόνια– δημοτικών χώρων στάθμευσης, εκτός βέβαια από τις ελάχιστες θέσεις της ελεγχόμενης, στους δρόμους που αυτή ορίζεται από τις γνωστές λευκές γραμμές. Και αυτό όταν τα λιγοστά ιδιωτικά πάρκινγκ χρεώνουν για λίγες ώρες ποσά που, σε καθημερινή τουλάχιστον βάση, λίγοι μπορούν να αντέξουν.
«Θύματα» της κατά τα άλλα, ορθής επιβολής του νόμου, θαμώνες των γνωστών και όχι μόνο καφέ-μπιστρό της περιοχής από τη Σόλωνος μέχρι την (εξαφανισμένη λόγω έργων του Μετρό) πλατεία Κολωνακίου και την Πατριάρχου Ιωακείμ, πελάτες και επαγγελματίες των καταστημάτων της περιοχής, αλλά και διερχόμενοι επαγγελματίες οδηγοί για τις –επίσης παράνομες– φορτοεκφορτώσεις ανά πάσα στιγμή της ημέρας, συνεργεία ανακαίνισης διαμερισμάτων (για τις ανάγκες του ραγδαία αναπτυσσόμενου Airbnb) που δεν ξέρουν πού να σταθμεύσουν τα φορτηγάκια με τα εργαλεία και τα υλικά τους, επισκέπτες-πελάτες ιατρείων και δικηγορικών γραφείων που μετά μονολογούν: «Μα το άφησα για λίγη ώρα και μου πήραν τις πινακίδες;»…
Σε δημοσίευμά της, η εφημερίδα «Καθημερινή» αναδεικνύει το κύμα διαμαρτυρίας που έχει ξεσηκώσει η καθημερινή περιπολία της Τροχαίας για… συλλογή πινακίδων κυκλοφορίας, στους δρόμους του Κολωνακίου.
Σε επιστολή διαμαρτυρίας, απευθυνόμενοι στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στη Διεύθυνση Τροχαίας Αθηνών και στον Δήμο Αθηναίων, ιδιοκτήτες και ενοικιαστές καταστημάτων στην Πατριάρχου Ιωακείμ (δρόμο από τον οποίο παρ’ όλο που διέρχεται αστικό λεωφορείο, «συνηθίζεται» –ορθότερα, «συνηθιζόταν»– να παρκάρουν και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας του), κατηγορούν την Τροχαία για «καταδίωξη των αυτοκινήτων και των μηχανών που σταθμεύουν έστω και για ένα λεπτό» σε ένα από τους εμπορικότερους δρόμους του Κολωνακίου.
Οπως σπεύδουν να διευκρινίσουν, δεν ζητούν, ούτε επιδιώκουν να δικαιολογήσουν, την άναρχη και μόνιμη στάθμευση επί της συγκεκριμένης οδού. Αλλά, όπως λένε, καθώς επισκέπτες στην περιοχή δεν μπορούν να παρκάρουν τα οχήματά τους ούτε για λίγα λεπτά, η κίνηση στις επιχειρήσεις τους έχει μειωθεί σημαντικά.
«Λόγω της Τροχαίας και των ακραίων μέτρων της, η κίνηση έχει πέσει τουλάχιστον 40% τους τελευταίους δύο μήνες», περιγράφει ιδιοκτήτρια ζαχαροπλαστείου. «Είναι αλήθεια –παραδέχεται– ότι γίνονταν και ακραίες παραβάσεις – πολλοί πήγαιναν για καφέ και άφηναν τα αυτοκίνητά τους παρκαρισμένα εκεί. Αλλά τώρα δεν επιτρέπουν ούτε να γίνεται εκφόρτωση». Συνεργάτης που την προμηθεύει με φύλλα κρούστας, τις προάλλες ήθελε να σταθμεύσει μπροστά από το ζαχαροπλαστείο για να πληρωθεί. «Τους είπε “ένα λεπτό θα κάνω και θα φύγω”, αλλά του πήραν τις πινακίδες”», τονίζει.
Η αγριεμένη Τροχαία πήρε τις πινακίδες και από το όχημα τυροκομείου που λειτουργεί κατάστημα στην Πατριάρχου Ιωακείμ. «Είμαστε 30% κάτω», λέει στην «Καθημερινή» ο υπεύθυνος του καταστήματος.
Σε άλλη μία ακραία περίπτωση, κάτοικος σταμάτησε με το ΙΧ του για να λύσει το παιδί του από το καρεκλάκι της πίσω θέσης και να το δώσει στη σύζυγό του. «Μέχρι να το κάνει αυτό, του είχαν πάρει τις πινακίδες», περιγράφει καταστηματάρχης της περιοχής. «Τυπικά έχουν δίκιο αλλά πρέπει να γίνονται και παρεκκλίσεις».
Το θέμα που ευλόγως προκύπτει είναι πόσες (παρεκκλίσεις) και σε ποιους, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που καταχρώνται της ελαστικότητας στην επιβολή του νόμου.
Κάποιοι πάλι –λίγοι η αλήθεια είναι– μιλούν για «ευλογία» που «επιτέλους υπάρχει Τροχαία στο Κολωνάκι» και, το κυριότερο, «κάνει τη δουλειά της». Αλλωστε, σημειώνουν, έπειτα από χρόνια ένας οδηγός χρειάζεται λιγότερο από δύο λεπτά να διασχίσει σε όλο το μήκος της την Πατριάρχου Ιωακείμ, αφού πια δεν υπάρχουν οι ενοχλητικοί που εμπόδιζαν την ομαλή κυκλοφορία παρκάροντας όπου έβρισκαν.
Στον αντίποδα και οι επαγγελματίες έχουν εν μέρει δίκιο να διαμαρτύρονται, αφού η περιοχή γίνεται από άποψη εμπορικής κίνησης no man’s land.
Ειδικά μάλιστα για τις φορτοεκφορτώσεις, εκεί και αν παραβιάζεται συστηματικά –και χωρίς ουσιαστικές συνέπειες– ο ισχύων νόμος, αφού γίνονται όποια ώρα επιθυμεί ο καθένας, ανεξαρτήτως όχλησης.
Υπάρχουν, τέλος, και αυτοί που σχολιάζουν ότι όλο αυτό το «πλιάτσικο» –όπως το χαρακτηρίζουν– με τις πινακίδες κυκλοφορίας στο Κολωνάκι (και αλλού, όπως προαναφέρθηκε), γίνεται αποκλειστικά και μόνο για εισπρακτικούς λόγους. Για να γεμίζει, δηλαδή, το δημόσιο ταμείο από τα χιλιάδες 40ευρα που πληρώνουν οι παραβάτες προκειμένου να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους.
Οι περίπου 800 λέξεις του ανωτέρω κειμένου δεν θα είχαν βέβαια λόγο ύπαρξης, αν στο Κολωνάκι (και σε άλλες πολυσύχναστες κεντρικές περιοχές της Αθήνας) υπήρχαν –όπως συμβαίνει σε δεκάδες άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, όπου μάλιστα το κέντρο τους είναι τελείως κλειστό για τα αυτοκίνητα– οργανωμένοι, δημόσιοι χώροι στάθμευσης για τους επαγγελματίες, τους εργαζομένους και τους επισκέπτες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
