950
Γλέντι και πανηδονισμός στο Βερολίνο του Μεσοπολέμου | Beta Film

«Babylon Berlin»: Σεξ, ναρκωτικά και εγκλήματα στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης

Protagon Team Protagon Team 11 Νοεμβρίου 2017, 09:30
Γλέντι και πανηδονισμός στο Βερολίνο του Μεσοπολέμου
|Beta Film

«Babylon Berlin»: Σεξ, ναρκωτικά και εγκλήματα στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης

Protagon Team Protagon Team 11 Νοεμβρίου 2017, 09:30

Aνοιξη του 1929. Το Βερολίνο είναι μια σύγχρονη μεγαλούπολη, οι πολίτες της οποίας ζουν με φρενήρεις ρυθμούς και πειραματίζονται τόσο σεξουαλικά και καλλιτεχνικά όσο και σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο με φόντο τη δράση αδίστακτων εγκληματιών, την πολιτική αναταραχή που επικρατεί και την εύθραυστη δημοκρατία.

Είναι αυτός ο κόσμος του «Babylon Berlin», ένας κόσμος χαοτικός μεταξύ των δύο Παγκοσμίων Πολέμων που συγκλόνισαν την ανθρωπότητα. Πρόκειται για μια νέα γερμανική τηλεοπτική σειρά τα γεγονότα της οποίας διαδραματίζονται κατά την περίοδο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης (1918-1933), διάστημα που προηγήθηκε της ανόδου του Χίτλερ και των ναζιστών στην εξουσία. Αναφορές κάνουν λόγο για την πιο ακριβή γερμανική τηλεοπτική σειρά που γυρίστηκε ποτέ ενώ πολλοί κριτικοί υποστηρίζουν πως θα προκαλέσει αίσθηση στο παγκόσμιο τηλεοπτικό κοινό. Πάντως οι δύο σεζόν της σειράς με δεκαέξι, συνολικά, επεισόδια έχουν ήδη πωληθεί σε 60 τηλεοπτικές αγορές ανά τον κόσμο.

Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φόλκερ Κούτσερ, το «Babylon Berlin» εστιάζει στον Γκέρεον Ρατ, έναν αστυνομικό από την Κολονία ο οποίος μετατίθεται στο Βερολίνο και αναλαμβάνει να ερευνήσει μια υπόθεση εκβιασμού στην οποία εμπλέκεται μια εταιρεία παραγωγής σαδομαζοχιστικών πορνογραφικών ταινιών.

BB_033_ACA_1099-1200x800
Γκέρεον Ρατ και Σάρλοτ Ρίτερ, δύο ψυχές στον χαοτικό κόσμο του Βερολίνου, στα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης (Beta Film)

Δίπλα στον προβληματικό (λόγω των τραυμάτων του από τον Μεγάλο Πόλεμο και τον εθισμό του στη μορφίνη) νεαρό αστυνομικό βρίσκεται η Σάρλοτ Ρίτερ, μία δακτυλογράφος της Αστυνομίας που επιδιώκει με κάθε τρόπο να γευτεί τις νέες ελευθερίες του Βερολίνου της Βαϊμάρης ώστε να ξεφύγει από τη φτώχεια και τη μιζέρια της θορυβώδους πολυκατοικίας της. Κατά τη διάρκεια της ημέρας εκτελεί περιστασιακές εργασίες στη κεντρική αστυνομική διεύθυνση ενώ τις νύχτες συγχρωτίζεται με τους λάγνους θαμώνες του Moka Efti, περίφημου κλαμπ και ναού του ηδονισμού της πρωτεύουσας της Γερμανίας.

Καθώς εκτυλίσσεται η υπόθεση, όπως γράφουν οι New York Times, οι τηλεθεατές βλέπουν να περνάει από μπροστά τους ένα ρωσικό εμπορικό τρένο που μεταφέρει χρυσό και δηλητηριώδη αέρια ενώ γίνονται μάρτυρες μυστικών στρατιωτικών ελιγμών αλλά και μιας σύγκρουσης μεταξύ αστυνομικών και κομμουνιστών την Πρωτομαγιά του 1929. Υπάρχουν επίσης πράκτορες των Σοβιετικών και τροτσκιστές αγκιτάτορες, μια ντραγκ κουίν τραγουδίστρια της τζαζ, ένας αρχιμαφιόζος από την Αρμενία και ένας πλούσιος βιομήχανος που συνεργάζεται με μια ομάδα στρατιωτικών.

BB_027_BCA_6147-2-1200x800
Η Λιβ Λίζα Φράις είναι η Σάρλοτ Ρίτερ, η δακτυλογράφος που δοκιμάζει τις ελευθερίες της Βαϊμάρης (φωτό: Beta Film)

Απόλυτος πρωταγωνιστής του «Babylon Berlin», ωστόσο, είναι αδιαμφισβήτητα το ίδιο το Βερολίνο καθώς η σειρά αναπαράγει πιστά τους δρόμους, τα καφέ και τα καμπαρέ της πόλης κατά τη δεκαετία του 1920. Το 70% των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκαν εκεί ενώ το συνολικό κόστος παραγωγής έφτασε τα 38 εκατομμύρια ευρώ. Θα μπορούσε να γίνει λόγος για μια πανοραμική παρουσίαση της γερμανικής κοινωνίας στο τέλος της ταραγμένης δεκαετίας του 1920. Αλλά αυτό που επιδίωξαν περισσότερο οι συντελεστές ήταν να εξερευνήσουν και να παρουσιάσουν όλα όσα προηγήθηκαν του Τρίτου Ράιχ. «Όλοι αυτοί οι άνθρωποι δεν έπεσαν από τον ουρανό όντας ήδη ναζιστές. Έπρεπε να γίνουν ναζιστές», υποστήριξε ένας από τους τρεις σεναριογράφους της σειράς.

BB_056_ACA_7273-1200x800
H Δημοκρατία της Βαϊμάρης χαρακτηρίστηκε από τις ταραχές

Οι παραγωγοί έχουν ήδη ξεκινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες για την έναρξη των γυρισμάτων της τρίτης σεζόν καθώς υπάρχει ακόμα πολύ υλικό για έμπνευση με τον Φόλκερ Κούτσερ να ετοιμάζει ακόμη τρία, έπειτα από τα έξι έχει ήδη γράψει, μυθιστορήματα με πρωταγωνιστή τον Γκέρεον Ρατ. Πάντως λιγότερο από έναν μήνα μετά την έναρξη των προβολών στην γερμανική τηλεόραση το «Babylon Berlin» απασχολεί διαρκώς τόσο το τηλεοπτικό κοινό όσο και τους κριτικούς. Αρκεί να σημειωθεί πως το πρώτο επεισόδιο της σειράς το παρακολούθησαν 1,2 εκατομμύρια τηλεθεατές.

BB_ACA_5156-1200x800
Ο αστυνομικός Γκέρεον Ρατ, πρωταγωνιστική φιγούρα του «Babylon Berlin» (Beta Film)

«Η σειρά είναι επική και η ιστορία σύνθετη», επισήμανε η βερολινέζικη Der Tagesspiegel ενώ το εβδομαδιαίο Der Spiegel έκανε λόγο για «αριστούργημα», προβλέποντας ότι το «Babylon Berlin» θα μπορούσε να γίνει η πρώτη γερμανική παραγωγή, μετά από το «Das Boot» (Υποβρύχιο U-96: Επιστροφή στην κόλαση – 1986), που θα σημειώσει επιτυχία στο εξωτερικό.

Babylon-Berlin-TV-Show-Sky-6
Η τηλεταινία αναπαριστά την ατμόσφαιρα των βερολινέζικων καμπερέ του Μεσοπολέμου (Βeta Film)

Κάποιοι, μάλιστα, εντόπισαν ομοιότητες και με σημαντικά πολιτικά γεγονότα της τρέχουσας εποχής, όπως η εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, η ψήφος υπέρ του Brexit και η είσοδος του ακροδεξιού κόμματος «Εναλλακτική για τη Γερμανία» στη Μπούντεσταγκ. «Ο αντίλαλος του “λαϊκισμού” της δεκαετίας του 1930 με όλα όσα συμβαίνουν σήμερα, σίγουρα μπορούν να παραλληλιστούν», υποστήριξε ο Πολ Κουκ, καθηγητής Παγκόσμιου Κινηματογράφου στο πανεπιστήμιο του Λιντς. «Κατά πόσο αυτό αναδεικνύεται στη σειρά θα το δούμε. Αλλά είναι σωστό να ειπωθεί πως οι ιστορικές σειρές αυτού του είδους τείνουν πάντα να χρησιμοποιούν το παρελθόν ως κρυπτογράφημα του παρόντος», εξήγησε.

BB_BCA_4972-1200x800
Beta Film

Ο Χάιο Φούνκε, ωστόσο, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου εμφανίζεται επιφυλακτικός όσον αφορά τα κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο εποχών. «Οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά επρόκειτο για μια απόλυτα διαφορετική κατάσταση», υποστήριξε. Ταυτόχρονα, όμως, συμφωνεί πως το «Babylon Berlin» σχετίζεται τρόπον τινά με το σήμερα καθώς «θα μπορούσε να επισημάνει τους κινδύνους και τις καταστροφικές δυνάμεις που ενυπάρχουν στην πολιτική και την κοινωνία».

Και φαίνεται πως αυτό έπραξαν και οι παραγωγοί, έχοντας θέσει ως πρωταρχικό στόχο τους, το τηλεοπτικό κοινό να βιώσει το παρελθόν μέσα από τα μάτια των πρωταγωνιστών. «Στην πρώτη σεζόν, για παράδειγμα, ο Χίτλερ αναφέρεται μόνον μια φορά και φευγαλέα. Άλλωστε, το Βερολίνο ήταν ένα προπύργιο της Αριστεράς, και στις εκλογές του 1928, οι ναζιστές έλαβαν μόλις το 1,6% των ψήφων της πόλης. Το 1929 δεν υπήρχαν ναζιστές στο Βερολίνο. Δεν μπορείς να διακρίνεις ούτε να οσμιστείς τον κίνδυνο που επέρχεται», εξήγησε ο Στέφαν Αρντ από την ομάδα των παραγωγών.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...