693
|

Αλλάζει άρδην ο ΚΟΚ – Τέλος η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2022, 15:52

Αλλάζει άρδην ο ΚΟΚ – Τέλος η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2022, 15:52

Στις αλλαγές του  Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που έρχονται στο πλαίσιο του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια για την περίοδο 2021 – 2030, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή.

Οπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής, στο Σχέδιο προβλέπεται ένα «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων» και πλέον οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι το όχημα. «Στόχος μας δεν είναι οι ποινές να έχουν απλώς έναν τυφλό τιμωρητικό χαρακτήρα. Αντιθέτως, αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών. Γι’ αυτό και οι ποινές θα είναι δίκαιες και θα αντιστοιχούν στη σοβαρότητα κι επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», σημείωσε.

Εφεξής, τόνισε, θα τιμωρείται ο οδηγός και όχι το αυτοκίνητο, θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής κτλ. και όχι αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας.

Αντίστοιχα οι  ποινές θα είναι αυστηρότερες για παραβάσεις, που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως πχ η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα, η αντικανονική προσπέραση, ή η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.

Στο παρελθόν, παρατήρησε ο κ. Καραμανλής, υπήρχε εξισωτισμός προς τα κάτω, δηλαδή αυτές οι σοβαρές παραβάσεις τιμωρούνταν λίγο πολύ το ίδιο με λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ ταυτόχρονα υπήρχε το φαινόμενο μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα τα όργανα της τάξης να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλλουν.

Οπότε, εδώ -κατέληξε- χρειάζεται να βρούμε αυτό που σε αυτή τη χώρα το ανακαλύψαμε αλλά δεν το εφαρμόζουμε: Το μέτρο.

Ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε εξάλλου τη σύσταση Εθικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας – ένα καινοτόμο, όπως είπε, Ταμείο  όπου θα συγκεντρώνονται  τα χρήματα από τα πρόστιμα του ΚΟΚ και ακολούθως θα κατανέμονται στους Δήμους της χώρας, αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση δράσεων Οδικής Ασφάλειας.

Το Εθνικό Σχέδιο θα περιλαμβάνει επίησης μία σειρά από «Συστηματικές Επεμβάσεις Οδικής Ασφάλειας στις Πόλεις». Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένες κεντρικές αστικές περιοχές, η δημιουργία κυκλικών κόμβων, ο επανασχεδιασμός των διασταυρώσεων, η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, η αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού, η αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, η δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων και πατινιών, η πρόβλεψη για όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία, η υιοθέτηση Μέτρων Ηπιας Κυκλοφορίας όπως ισχύει στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών πόλεων.

«Διγλωσσία ΣΥΡΙΖΑ για τον ΒΟΑΚ»

Ο Κώστας Καραμανλής κατηγόρησε για  διγλωσσία του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης ( ΒΟΑΚ), εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει νέα χάραξη στη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με το Αεροδρόμιο Καστελίου, αλλά και γιατί είναι «αναπόφευκτα» τα διόδια.

Αφού υπενθύμισε ότι ο οδικός άξονας που θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Καστελίου, μήκους 18 χλμ, έχει εγκεκριμένη περιβαλλοντική αδειοδότηση από το 2009 ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου,σημείωσε ότι με βάση αυτήν την αδειοδότηση, εντάχθηκε η υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος στη Σύμβαση Παραχώρησης του Αερολιμένα Καστελίου, που κύρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019.

Υστερα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος από την περιοχή της Ρωμαϊκής υδατογέφυρας, ενώ ήδη εκπονείται νέα μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, είπε, εξιηγώντας ότι νέα χάραξη θα σήμαινε εκτόξευση του κόστους γιατί θα απαιτούσε σήραγγα μήκους 1,5 χλμ, αλλά και τεράστια καθυστέρηση, γιατί θα χρειαζόταν αλλαγή των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.

Εντονη ήταν η αντίδραση του υπουργού και για το θέμα των διοδίων:  «Να κατηγορεί για διγλωσσία τη ΝΔ ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα που έλεγε ότι με ένα νόμο και ένα άρθρο θα καταργούσε τα μνημόνια, πάει πολύ», παρατήρησε, καταγγέλλοντας την πολιτική εξαπάτηση που είχε ζήσει ο λαός της Κρήτης επί ΣΥΡΙΖΑ, οπως ακριβως είχε κάνει και με την Εγνατία Οδό, όπου τελικά επέβαλε διόδια.

«Λέγατε ως κόμμα και ως κυβέρνηση ότι δεν θα επιβάλλατε διόδια, ενώ κάνατε σύμβαση παραχώρησης», υπενθύμισε απευθυνόμενος στους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης , αποσαφηνίζοντας ότι η σύμβαση παραχώρησης χωρίς διόδια δεν γίνεται.

Πράγματι -είπε- με ΣΔΙΤ σε πολλές περιπτώσεις γίνεται να μην μπουν διόδια, όμως ο ΒΟΑΚ είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται σήμερα στην Ευρώπη και «για να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους, ένα πανάκριβο έργο και δυστυχώς πρέπει να μπουν διόδια»

Κλείνοντας τη σχετική αναφορά του, ο κ. Καραμανλής δεσμευθηκε  ότι θα δοθούν εκπτωτικά πακέτα στους μόνιμους χρήστες του ΒΟΑΚ, όπως όμως έσπευσε να υπογραμμίσει, «είναι άλλο αυτό και άλλο το “όλοι τσάμπα” που έταζε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ήξερε ότι δεν γίνεται να εφαρμοστεί ποτέ».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...