519
|

Προτάσεις γάμου και social media

Ιωάννης Αρναούτης 13 Αυγούστου 2019, 18:15

Προτάσεις γάμου και social media

Ιωάννης Αρναούτης 13 Αυγούστου 2019, 18:15

Αναμφιβόλως μια από τις πιο ρομαντικές και αξιομνημόνευτες στιγμές στην κοινή πορεία ενός ζευγαριού είναι η πρόταση γάμου. Οι άνδρες επιστρατεύουν την φαντασία τους (ή αντιγράφουν ιδέες από άλλους) για να βρουν ευφάνταστους τρόπους να αιφνιδιάσουν την σύντροφο τους. Στην εποχή του Facebook και του Instagram ακόμα και αυτές οι καθαρά προσωπικές στιγμές γίνονται αντικείμενο δημοσίευσης στα  social media καθώς είναι τελευταία δημοφιλής μόδα που αποσκοπεί φυσικά στην αποκόμιση πολλών likes και σχολίων από εκστασιασμένους συγγενείς φίλους αλλά φυσικά και αγνώστους που απλώς βρέθηκαν μπροστά στο γεγονός.

Αφορμή για το κείμενο στάθηκε το βίντεο που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο οπού στο εν Μύκονο εστιατόριο του Νουσρέτ (γνωστός ως Salt Βae ή ο τύπος που πετάει αλάτι σε τεράστιες μπριζόλες). Ο υποψήφιος νυμφίος λοιπόν αποφάσισε να τοποθετήσει ένα μονόπετρο πάνω στην μπριζόλα της μελλοντικής συζύγου του, το οποίο δόθηκε στην κοπέλα με ένα μαχαίρι-χαντζάρα από τον διάσημο σεφ. Εννοείται ότι όλοι οι θαμώνες του εστιατορίου (Μύκονος γαρ) απαθανάτισαν τη στιγμή με τα κινητά τους. Τι κάνει ρομαντική αυτή την πράξη; Η ακριβή μπριζόλα; Ο εκκεντρικός αλλά και διάσημος εστιάτορας; Η χατζάρα-μαχαίρι; Οι συνεστιαζόμενοι με τα κινητά τους; Αν η σύντροφος είχε παραγγείλει σούπα έπρεπε ο Salt Βae να ψάχνει το μονόπετρο με το κουτάλι;

Οι χρήστες των social media είναι πλέον περισσότερο από πρόθυμοι να προσφέρουν απλόχερα τις ιδιαίτερες προσωπικές τους στιγμές στο φιλοθεάμον κοινό που αυθορμήτως θα αναφωνήσει: «Τι ρομαντικό»! Είναι όμως; Έχει γίνει πλέον άγραφος κανόνας της κοινωνικής μας ζωής ότι πρέπει να μοιραζόμαστε τα πάντα και ιδιαίτερα προσωπικές και ευτυχισμένες στιγμές για να πείθουμε συγγενείς και φίλους ότι οι ζωές μας είναι τέλειες. Στην εξίσωση μπαίνουν εσχάτως και οι άγνωστοι ακολουθεί των προφίλ μας. Σε τελική ανάλυση τι προσφέρει όλη αυτή η αυτοπροβολή και η αναπαραγωγή προσωπικών στιγμών στο διαδίκτυο. Είναι ξεκάθαρα μια προσωπική στιγμή για το ζευγάρι για να θυμούνται τέτοιες υπέροχες μετρά από πολλά χρονιά και να μένουν ενωμένοι, να βλέπουν όλα αυτά που τους έφεραν εδώ.

Οι κερδισμένοι της υπόθεσης αυτής είναι φυσικά οι επιχειρηματίες. Πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να γίνουν ελκυστικές στους τουρίστες που ταξιδεύουν ως ζευγάρια. Είναι νέοι, χωρίς παιδιά και έχουν αρκετά χρήματα για πολυτελείς διακοπές και προσπαθούν να ζήσουν το παραμύθι στα γραφικά και πανέμορφα ελληνικά νησιά για λίγες μέρες. Videos με προτάσεις γάμου σε ειδυλλιακά θέρετρα είναι κατάλληλη διαφήμιση για νέους ερωτευμένους που βλέπουν τους εαυτούς τους στη θέση αυτών που πρωταγωνιστούν στο video. Πολλές καμπάνιες από πολυτελή ξενοδοχεία και resort σε παγκοσμίου φήμης προορισμούς περιλαμβάνουν έστω ένα βίντεο από πρόταση γάμου. Οι επιδόσεις αυτών των βίντεο σε likes, comments, shares μαρτυρούν ότι έχουν μεγάλη απήχηση στο κοινό που απολαμβάνει τέτοιου είδος θεάματα από προσωπικές στιγμές. Οι επιχειρήσεις από την άλλη έχουν δωρεάν περιεχόμενο για να διοχετεύσουν στο διαδίκτυο και προωθήσουν την διαφημιστική τους καμπανιά στο social media.

Υ.Γ. Το κείμενο δεν αποσκοπεί να στηλιτεύσει τις ενέργειες των ανθρώπων ούτε να κρίνει τι ποντάρουν και τι μοιράζονται οι χρήστες στα social media. Δείχνει απλώς ποσό πρόθυμοι είναι πλέον οι άνθρωποι να μοιραστούν τις προσωπικές τους στιγμές με τον οποιονδήποτε. Δεν είναι κακία και μισανθρωπιά, είναι τροφή για σκέψη.


* Ο Ιωάννης Αρναούτης είναι μεταπτυχιακός φοιτητής του τμήματος Hospitality and tourism management του International Hellenic University.