475
. | Shutterstock

Τι ρόλο παίζει ο ύπνος στις σχολικές επιδόσεις;

Protagon Team Protagon Team 8 Φεβρουαρίου 2019, 12:00
.
|Shutterstock

Τι ρόλο παίζει ο ύπνος στις σχολικές επιδόσεις;

Protagon Team Protagon Team 8 Φεβρουαρίου 2019, 12:00

Μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας της από την Βρετανία η Ινδία λόγω μεγέθους και θέσης σε σχέση με τους μεσημβρινούς μήκους (βάση των οποίων καθορίζεται η ώρα) θα μπορούσε να έχει δύο ζώνες ώρας αλλά τελικά αποφασίστηκε να έχει μια ζώνη ώρας. Αυτό, ανάμεσα στα άλλα, έχει ως αποτέλεσμα στις ανατολικές περιοχές της Ινδίας ο ήλιος να κάνει την εμφάνιση του το πρωί δύο ώρες νωρίτερα από ότι στις δυτικές.

Με άρθρο του που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα Marginal Revolution o οικονομολόγος Μαλίκ Τζαγκνανί, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Κορνέλ, υποστηρίζει ότι η ενιαία ζώνη ώρας στην Ινδία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα του ύπνου των κατοίκων της. Σύμφωνα με τον Τζαγκνανί που ειδικεύεται στον τομέα των εφαρμοσμένων οικονομικών και στα πεδία της οικονομίας ανάπτυξης, εργασίας και περιβάλλοντος οι αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του ύπνου έχει αρνητικές επιπτώσεις στην μόρφωση των παιδιών. Ο Τζαγκνανί κατέληξε στην άποψη του μελετώντας τα στοιχεία από την εθνική δημογραφική έρευνα που έγινε το 2015 στην Ινδία στην οποία έγινε καταγραφή και δεδομένων υγείας των κατοίκων της.

Μαθητές στην Ινδία πηγαίνουν χαρούμενοι στο σχολείο τους. Σύμφωνα με μελέτες, οι μαθητές έχουν καλύτερες επιδόσεις όταν τα μαθήματα ξεκινούν πιο αργά από την συνήθη ώρα λειτουργίας των σχολείων

Ο Τζαγκνανί σημειώνει ότι στις δυτικές περιοχές της Ινδίας που ο ήλιος δύει μερικές ώρες αργότερα από στις ανατολικές αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά σε εκείνες τις περιοχές να πέφτουν για ύπνο πιο αργά από ότι τα παιδιά των ανατολικών περιοχών αφού μπορούν για παράδειγμα να μένουν εκτός σπιτιού για να παίξουν, κοκ. Εχοντας λοιπόν κοιμηθεί λιγότερο τα παιδιά αυτά δεν έχουν ξεκουραστεί όσο πρέπει για να μπορούν την επόμενη μέρα να πάνε στο σχολείο και επομένως οι επιδόσεις τους δεν είναι καλές. Ετσι, σύμφωνα με τον Τζαγκνανί, τα παιδιά που πάνε στον σχολείο έχοντας κοιμηθεί λιγότερο δεν έχουν καλή εξέλιξη στις σπουδές τους και τελικά βγαίνουν αργότερα στην αγορά εργασίας μόνο με κάποιο απολυτήριο σχολείου και έτσι, ακόμη και αν βρουν κάπου δουλειά, οι απολαβές τους θα είναι πολύ χαμηλές. Κάποιες μελέτες που έχουν γίνει σε εφήβους ενισχύουν την θεωρία του Τζαγκνανί.

Οι μελέτες αυτές έχουν δείξει ότι οι έφηβοι που πηγαίνουν σε σχολεία στα οποία τα μαθήματα ξεκινούν πιο αργά από την συνήθη ώρα λειτουργίας έχουν καλύτερες επιδόσεις γιατί έχουν κοιμηθεί περισσότερο. Μάλιστα στην Ινδία έχει ξεκινήσει η συζήτηση για να ξεκινά η λειτουργία των γυμνασίων και των λυκείων αργότερα από εκείνη των δημοτικών ενώ κάποιοι αρχίζουν να υποστηρίζουν την ιδέα της υιοθέτησης δύο ζωνών ώρας στην χώρα. Όπως είναι ευνόητο τα ευρήματα της μελέτης αυτής δεν αφορούν μόνο την Ινδία αλλά θα πρέπει να τύχουν προσοχής σε κάθε σπίτι που υπάρχουν μικρά παιδιά. Αν κάποιο παιδί παρουσιάζει μαθησιακά προβλήματα ίσως πριν από οτιδήποτε άλλο οι γονείς θα πρέπει να δουν αν το παιδί κοιμάται αρκετά και αν πηγαίνει ξεκούραστο και ευδιάθετο στο σχολείο.