683
Πρόκληση κατευθείαν στα μούτρα της «σημαίας» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ή το νέο μάρκετινγκ με ηλεκτρικούς όρους; | GWM

Μοιάζει με Porsche, είναι κινέζικο και θέλει να χτυπήσει το Tesla

Πρόκληση κατευθείαν στα μούτρα της «σημαίας» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ή το νέο μάρκετινγκ με ηλεκτρικούς όρους;
|GWM

Μοιάζει με Porsche, είναι κινέζικο και θέλει να χτυπήσει το Tesla

Πρωτοκοιτάζεις τις φωτογραφίες και, στιγμιαία, κάτι σου θυμίζει. Το Ora EC24 φέρνει έντονα σε Porsche. Από μπροστά, έχει τα χαρακτηριστικά οβάλ φώτα της 911. Από πίσω μάλλον θυμίζει κάτι μεταξύ Panamera και Bentley… Και στην επίσημη παρουσίαση που έκανε στο Λονδίνο η GWM, η κινέζικη εταιρεία, της οποίας το πλήρες «ονοματεπώνυμο» είναι Great Wall Motors (με έτος ίδρυσης μόλις το 1984), τοποθετήθηκε μαρκετινίστικα ως ο μελλοντικός αντίπαλος του Tesla Model 3.

Το αμιγώς ηλεκτρικό sedan διαθέτει στις εκδόσεις του τετρακίνητη έκδοση, περί τους 350 ίππους και περισσότερα από 480 χιλιόμετρα (θεωρητικής πάντα…) αυτονομίας και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα.

Η κινέζικη κόπια θα κυκλοφορήσει, λέει, στους βρετανικούς δρόμους από την επόμενη χρονιά, ενώ ήδη από πέρυσι πωλείται στην πατρίδα του. Εκεί, το πλήρες βαφτιστικό του είναι «Ora Good Cat», ενώ εδώ, στη Γηραιά Ηπειρο, για την ώρα, ο κωδικός του είναι EC24, με το τελικό όνομα του μοντέλου να ανακοινώνεται αργότερα, εντός του 2024. Επίσης, ειπώθηκε επισήμως ότι η τιμή του θα είναι ανταγωνιστική των Tesla, Hyundai και Kia – με τις δύο τελευταίες, όπως έχουμε ξαναγράψει, να είναι στα πολύ πάνω τους, με πανέξυπνη στρατηγική βάθους και πλουραλισμό προϊόντων.

«Σ’ έχω δει, κάπου, κάπου σε ξέρω», που λέει και το λαϊκό άσμα: η σχεδίαση του πίσω μέρους του GWM Ora παραπέμπει σε κάτι μεταξύ Porsche Panamera και Βentley. Το δε εσωτερικό δεν φαίνεται να έχει να ζηλέψει και πολλά από το δυτικό κατεστημένο (Photo: GWM)

Στις γραμμές που μόλις διαβάσατε, κρυφίως συνοψίζεται όλη η πολιτική των Κινέζων. Εστιάζουν σε συγκεκριμένο target group και αντιγράφουν στα σημεία. Μπορούν, πλέον, με την επέλαση της ηλεκτροκίνησης, να βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, να παράγουν με φθηνά εργατικά χέρια και, κυρίως, να έχουν πρόσβαση, μακράν μεγαλύτερη από τους ευρωπαίους κατασκευαστές, σε λίθιο, που είναι και το υλικό-ραχοκοκαλιά για τα EV (Electric Vehicles).

Οι Kινέζοι ποντάρουν τα ρέστα τους καθώς πρόκειται για την τρίτη κατά σειρά χώρα σε αποθέματα λιθίου, τους κοστίζει σαφώς πιο φθηνά η όλη διαδικασία, έχουν λιγότερες εξαρτήσεις και, πλέον, περνούν ανερυθρίαστα στην επίθεση. Με το Ora, όχι μόνο προκαλούν τα συνοφρυωμένα γερμανικά βλέμματα που έχουν μπροστά τους ένα ξεκάθαρο copypaste της σχεδιαστικής σχολής της Porsche (ή και γενικότερα του γκρουπ της VW) αλλά το συνδυάζουν με υψηλή τεχνολογία και απτή ποιότητα, ικανή να παίξει εναλλακτικό ρόλο απέναντι στην Tesla, που, ωστόσο, παραμένει ο παίκτης του οποίου την πλάτη κοιτάζουν οι αυτοκινητικοί αντίπαλοι.

Αν είναι κακέκτυπο; Σύμφωνοι, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, αν όμως καταφέρει να αποδείξει ότι αντέχει στον χρόνο, δεν βγάζει ζημιές και παρέχει μια αίσθηση ποιότητας και hi-tech περιβάλλοντος μέσα στο κόκπιτ, τότε σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος, το παιχνίδι ίσως καταστεί αμφίρροπο. Αλλωστε, όπως έχω σχολιάσει ξανά, με τα ηλεκτρικά το ματς εξισώνεται πιο εύκολα για τους θεωρητικά άπειρους και νεοπαγείς στο «χώρο» αντιπάλους.

Οταν ρίχνεις στο χρονοντούλαπο μεγάλο μέρος της εμπειρίας σου, επί δεκαετίες, σε θερμικούς κινητήρες, όταν εγκαταλείπεις τετρακύλινδρους, εξακύλινδρους και πάει λέγοντας, όταν αφήνεις πίσω σου, ως κατασκευαστής, ατμοσφαιρικούς, τούρμπο ή υβριδικούς, μοιραία θα έχεις απέναντί σου κατασκευαστές από το πουθενά να σου διεκδικήσουν μερίδια. Ολοι με έναν ηλεκτροκινητήρα στα σωθικά χωρίς την ιδιαιτερότητα ενός flat-six της Porsche, ενός εξακύλινδρου εν σειρά ή ενός V8 και ούτω καθεξής.

Tο Xpeng G9 έχει ήδη ξεφύγει από τα όρια της κινέζικης αγοράς, είναι το πρώτο κινέζικο EV με ταχεία φόρτιση 800V ώστε να προσφέρει έως 200 χλμ. αυτονομίας σε 5′ φόρτισης και στοχεύει στη δυτική αισθητική (Photo: Xpeng)

Κάπως έτσι, λοιπόν, μαζί με ευκολότερη πρόσβαση στην πρώτη ύλη (λίθιο) και χαμηλότερο κόστος, η περίπτωση του GWM Ora είναι μία μόνο από αυτές που θα αρχίσει να μας απασχολεί στο άμεσο μέλλον. Οπως και των άλλων, άγνωστων μέχρι σήμερα, κινέζικων εταιρειών που ετοιμάζονται να αντιπαρατεθούν με τους γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν δεν έχετε πεισθεί ακόμη, ίσως αξίζει να δείτε πώς άλλες εταιρείες, όπως με το κινέζικο Nio, ετοιμάζονται να εισβάλουν στη Γερμανία, σύμφωνα με το προσεγμένο βίντεο που «ανέβασε» το επίσημο κανάλι της Deutsche Welle.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...