484
Ο δρόμος για την επιλογή μιας υγιεινής διατροφής δεν είναι πάντα τόσο ξεκάθαρος, καθώς κρύβει παγίδες | Shuttestock

FDA: Γιατί ο σολομός να είναι ανθυγιεινός και τα δημητριακά με ζάχαρη υγιεινά;

Protagon Team Protagon Team 7 Οκτωβρίου 2022, 19:40
Ο δρόμος για την επιλογή μιας υγιεινής διατροφής δεν είναι πάντα τόσο ξεκάθαρος, καθώς κρύβει παγίδες
|Shuttestock

FDA: Γιατί ο σολομός να είναι ανθυγιεινός και τα δημητριακά με ζάχαρη υγιεινά;

Protagon Team Protagon Team 7 Οκτωβρίου 2022, 19:40

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στις ΗΠΑ, ο σολομός δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «υγιεινό» τρόφιμο, διότι περιέχει πολλά λιπαρά, αν και είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, δηλαδή τα καλά λιπαρά που μειώνουν τη χοληστερίνη.

Εν τούτοις, τα δημητριακά με ζάχαρη μπορούν να φέρουν στη συσκευασία τους τη λέξη «υγιεινό», παρόλο που τα περισσότερα από αυτά περιέχουν πολλά πρόσθετα σάκχαρα.

Αυτοί οι κανόνες έρχονται πλέον σε αντίθεση με τη σύγχρονη επιστήμη της διατροφής και την κοινή λογική, γι’ αυτό η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι αλλάζει και επικαιροποιεί τον όρο «υγιεινό», ώστε να αντικατοπτρίζει μια πραγματικά υγιεινή διατροφή, όπως γράφουν οι New York Times.

«Η διατροφή είναι το κλειδί για τη βελτίωση της υγείας», δήλωσε ο υπουργός Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών των ΗΠΑ Ξαβιέ Μπεσέρα. «Τα υγιεινά τρόφιμα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων. Πάρα πολλοί άνθρωποι, όμως, δεν γνωρίζουν τι σημαίνει υγιεινό τρόφιμο. Η κίνηση της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων θα βοηθήσει στην εκπαίδευση περισσότερων Αμερικανών για τη βελτίωση της υγείας, την αντιμετώπιση των ανισοτήτων στην υγεία και τη διάσωση ζωών».

Πάνω από 80% των Αμερικανών δεν καταναλώνουν αρκετά λαχανικά, φρούτα και γαλακτοκομικά, αλλά προτιμούν ανθυγιεινές ποσότητες πρόσθετων σακχάρων, κορεσμένων λιπαρών και αλατιού, ανέφερε η FDA, η οποία όρισε για πρώτη φορά τι είναι «υγιεινό» το 1994, αλλά βασίστηκε για τη χρήση του όρου αποκλειστικά σε μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε κάθε προϊόν.

Η επιστήμη της διατροφής έχει εξελιχθεί από τότε. Πλέον οι διατροφολόγοι επικεντρώνονται στο συνολικό διατροφικό πρότυπο ενός ατόμου, δίνοντας έμφαση στην κατανάλωση τροφών με θρεπτικά συστατικά, όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.

Ποια τρόφιμα μπαίνουν στη λίστα των «υγιεινών»

Τα είδη των θρεπτικών συστατικών έχουν επίσης σημασία. Ο σολομός είναι πράγματι λιπαρός, αλλά πλέον τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα πιστεύεται ότι ωφελούν την καρδιά και τον εγκέφαλο.

Σύμφωνα με τον νέο κανόνα, στις υγιεινές τροφές εντάσσονται πλέον οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, τα ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά όπως ο σολομός και ορισμένα μαγειρικά έλαια.

Για να μπορούν να φέρουν τον χαρακτηρισμό «υγιεινό» στη συσκευασία τους, τα προϊόντα θα πρέπει να περιέχουν σημαντικές ποσότητες από μία από τις συνιστώμενες ομάδες τροφίμων, οι οποίες είναι φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά και άπαχη πρωτεΐνη.

Θα πρέπει επίσης να έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ανθυγιεινά συστατικά, όπως είναι τα κορεσμένα λιπαρά, το αλάτι και τα πρόσθετα σάκχαρα.

Για παράδειγμα, κάθε μερίδα δημητριακών που χαρακτηρίζονται «υγιεινά» θα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 22 γραμμάρια δημητριακά ολικής αλέσεως και όχι πάνω από 1 γραμμάριο κορεσμένα λιπαρά, 230 χιλιοστόγραμμα νάτριο και 2,5 γραμμάρια πρόσθετα σάκχαρα.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι νέες οδηγίες στοχεύουν τόσο στο να επιλέγουν καλύτερα τις τροφές τους οι καταναλωτές, όσο και στην προώθηση της προσφοράς πιο υγιεινών τροφίμων, προτρέποντας τους κατασκευαστές να προσθέσουν περισσότερα ωφέλιμα τρόφιμα, όπως λαχανικά ή δημητριακά ολικής αλέσεως στις σειρές προϊόντων τους.

Η υπηρεσία εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει κάποιο σύμβολο στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας, το οποίο θα δείχνει ότι το προϊόν πληροί τον νέο ορισμό «υγιεινό».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News