464
| CreativeProtagon

Επίσημο: με 30.000 ακολούθους είσαι celebrity!

Protagon Team Protagon Team 9 Ιουλίου 2019, 08:00

Επίσημο: με 30.000 ακολούθους είσαι celebrity!

Protagon Team Protagon Team 9 Ιουλίου 2019, 08:00

Αν κάποιος γνώριζε από βρετανική κουλτούρα, θα ήξερε ότι οι αρχές της χώρας αυτής δεν τρολάρουν κανέναν. Οταν βγάζουν μία ανακοίνωση έχουν κάτι να βάλουν στην τσέπη.

Διότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ασχοληθεί η Βρετανική Αρχή Διαφήμισης, με τους χρήστες των social media, οι οποίοι ζουν σε ένα όνειρο, βλέποντας τον εαυτό τους ως διασημότητα.

Αρα για ποιο λόγο η Αρχή μπήκε στη διαδικασία να θέσει όρια και να γνωμοδοτήσει ποιος είναι «άξιος» και επαγγελματίας σοσιαλμιντιάς και ποιος είναι ερασιτέχνης ποστάς;

Μα φυσικά για να διεκδικήσει κι αυτή με τη σειρά της τον φόρο που της αναλογεί. Και τώρα, όσοι έχουν ψεύτικους ακολούθους για να αισθάνονται διάσημοι, θα μπουν στην ίδια φορολογική κλίμακα με τον Ντέιβιντ Μπέκαμ, την Αντέλ, την Εμα Γουάτσον, τη Τζέσι Τζέι κ.ά. πραγματικούς σταρ.

O Ντέιβιντ Μπέκαμ έχει 57 εκατομμύρια ακολούθους

Την κατάσταση πυροδότησε μία κοπέλα που έχει στο Instagram 32.000 ακολούθους και αποφάσισε να διαφημίσει φάρμακο που βοηθάει στον ύπνο (προμεθαζίνη), της εταιρείας Sanofi. Oπως αναφέρει το The Verge, «η φαρμακευτική εταιρεία γνώριζε ότι έχει ικανοποιητικό αριθμό από ακολούθους, όμως ήταν ξεκάθαρο ότι δεν είναι celebrity».

Η νομοθεσία για τη διαφήμιση φαρμάκων στη Βρετανία είναι λιγότερο αυστηρή από της Ελλάδας, αλλά πολύ πιο αυστηρή από ό,τι ισχύει στις ΗΠΑ, όπου τα φάρμακα διαφημίζονται με ελάχιστους περιορισμούς. Ετσι, η ιδιοκτήτρια του thismamalife «πιάστηκε» σαν ποντικός στη φάκα και βρέθηκε προ εκπλήξεως και αυτή και η φαρμακευτική εταιρεία.

To επίμαχο προφίλ που πυροδότησε την κατάσταση και δημιούργησε τον τίτλο του celebrity για φορολογικούς λόγους

Ακολούθησαν οι απαραίτητοι έλεγχοι και προκειμένου το κράτος να πάρει χρήματα, γνωμοδότησε ότι όσοι έχουν περισσότερους από 30.000 ακολούθους, είναι celebrities. Βέβαια, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων δεν βγαίνουν συχνά στην τηλεόραση και έχουν περισσότερους από 20.000 ακολούθους, σύμφωνα με βρετανική έρευνα, είναι απελπισμένοι για δημοσιότητα και ας γνωρίζουν ότι είναι ψεύτικη. Κάποιοι φυσικά το «πουλάνε» και σε μικρές και αφελείς επιχειρήσεις.

Φορολογούν αληθινούς και ψεύτικους ακολούθους

Αυτό όμως δεν απασχολεί την Ομοσπονδιακή Αρχή Εμπορίου και κατ’ επέκταση την Αρχή Διαφήμισης της Βρετανίας. Την ενδιαφέρει να καταβληθεί ο φόρος από το ποσό που έχει δοθεί για την προβολή ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας, ανεξάρτητα από το εάν είναι διάσημος ο χρήστης στο Instagram.

Μάλιστα, πριν από δύο χρόνια η Αρχή είχε στείλει επιστολές σε περισσότερους από 90 διάσημους που δραστηριοποιούνταν στην γκρίζα ή άμεση διαφήμιση των social media, προειδοποιώντας τους ότι θα πρέπει να δηλώσουν τα εισοδήματά τους.

Ωστόσο, δεν έλαβε καμία απάντηση, ούτε και καταχώριση ποσού από διαφήμιση στη φορολογική τους δήλωση, αν και το νομικό πλαίσιο υπάρχει. Το πρόβλημα θα λύσουν οι βρετανοί φορο-ράμπο, βγαίνοντας για ηλεκτρονικό σαφάρι άσημων διασημοτήτων, οι οποίοι πλήρωσαν πρώτα τους ψεύτικους ακολούθους και τώρα θα πληρώσουν και τον φόρο που τους αναλογεί.