Ζαχαράκη: Διαγραφή για όποιον φοιτητή αποδεικνύεται ότι συμμετείχε σε επεισόδια όπως σε Νομική και Πολυτεχνειούπολη
Ζαχαράκη: Διαγραφή για όποιον φοιτητή αποδεικνύεται ότι συμμετείχε σε επεισόδια όπως σε Νομική και Πολυτεχνειούπολη
Το κατά τα άλλα αυτονόητο, ότι όποιος φοιτητής αποδεικνύεται πως συμμετέχει σε επεισόδια, καταδρομικές ή άλλες επιθέσεις και λοιπούς τραμπουκισμούς, θα διαγράφεται, ξεκαθάρισε σε δηλώσεις στο EPTnews την Τρίτη –μία ημέρα μετά τα έκτροπα και τη θρασύδειλη επίθεση στο κυλικείο της Σχολής Μηχανολόγων-Μηχανικών, στην Πολυτεχνειούπολη– η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Αν και όπως επεσήμανε η κυρία Ζαχαράκη με αφορμή τις τελευταίες επιθέσεις σε Νομική και Πολυτεχνειούπολη, αυτά τα επεισόδια δεν σημαίνει ότι γίνονται μόνο από φοιτητές και ενδέχεται κάποιοι να είναι φοιτητές και οι υπόλοιποι να είναι εξωπανεπιστημιακοί, αυτό που «σίγουρα θα ενισχύσουμε, είναι την ισχύουσα διάταξη για το πώς κάποιος θα χάνει την ιδιότητα του φοιτητή, όταν αποδεικνύεται μέσω της δικαστικής διαδικασίας, ότι έχει συμμετάσχει σε επεισόδια».
Ομοίως και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, υποστήριξε ότι θα πρέπει να αφαιρείται η φοιτητική ιδιότητα από όποιον βιαιοπραγεί στα πανεπιστήμια και δη να τιμωρείται με αναστολή της ιδιότητας του και να απομακρύνεται μέχρι να καταδικαστεί ή να αθωωθεί.
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, «τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί τα συμβάντα αυτά. Ομως, έστω και ένα περιστατικό να συμβεί, οφείλουμε να έχουμε πάρει τα μέτρα έτσι ώστε να αποτραπεί. Δεν έχουμε πλέον κατάληψη χώρου. Αυτό έχει γίνει με πολύ σημαντικές παρεμβάσεις της Αστυνομίας (…) Είμαι υπέρ της ελεγχόμενης εισόδου, όπου αυτό είναι εφικτό, όπως σε πάρα πολλά ευρωπαϊκά και διεθνή πανεπιστημιακά ιδρύματα. Κάθε πανεπιστήμιο, κάθε σχολή και κάθε κτίριο έχει μια ιδιαιτερότητα. Γιατί να μην ξεκινήσουμε από το να κάνουμε κάτι συντεταγμένο με στέρεο και απόλυτο τρόπο για την εφαρμογή του νόμου έτσι όλοι να ξέρουν τι ακριβώς τους αναλογεί;» διερωτήθηκε.
«Οποιος καταστρέφει δημόσια περιουσία, θα την πληρώνει»
Στη συνέχεια η υπουργός Παιδείας πέρασε στο θέμα του κόστους των ζημιών που προκαλούνται στα Ιδρύματα σε καταλήψεις ή/και επιδρομές ομάδων που εξακολουθούν να λυμαίνονται τον πανεπιστημιακό χώρο:
«Πρέπει να πληρώσει κάποιος που προκαλεί υλικές ζημιές, όπως ακριβώς γίνεται με το κομμάτι της καταστροφής της δημόσιας περιουσίας. Αυτά τα οποία αγγίζουν αστικά, διοικητικά, ποινικά μέτρα αποτιμούμε αυτή τη στιγμή έτσι ώστε να τα κάνουμε ακόμη πιο αυστηρά. Αυτά λοιπόν μένουν να αποτυπωθούν με απόλυτη διαύγεια, έτσι ώστε ό,τι υπάρχει στον νόμο να γίνει ακόμη πιο αυστηρό ως προς το κομμάτι της απόδοσης συνεπειών και ευθυνών, έτσι ώστε κάποιος να γνωρίζει ότι ο πανεπιστημιακός χώρος δεν είναι ο χώρος για να ασκήσει τη δική του επαναστατική γυμναστική. Εκεί είναι ο χώρος που ο κόσμος κοπιάζει για πολλά χρόνια για να μπει στο πανεπιστήμιο, να τελειώσει τις σπουδές του μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα και να νιώθει ασφαλής. Ελευθερία είναι η ασφάλεια. Ελευθερία είναι και το πλαίσιο, έτσι ώστε να μπορεί να ασκηθεί η πραγματική ουσία της πανεπιστημιακής διαδικασίας. Είναι η ιδανική στιγμή έτσι ώστε να διαμορφωθούν αυτές οι συμμαχίες οι οποίες είναι απαραίτητες για την εφαρμογή».
Κατά τα άλλα, η υπουργός δεσμεύθηκε ότι «θα εξαντλούμε τις δυνατότητες του προϋπολογισμού έτσι ώστε να ενισχύουμε το ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Θα εξαντλήσουμε το περιθώριο να βοηθούμε. Θα βοηθούμε τις εστίες, με την ένταξη έργων και ενεργειακής αναβάθμισης και κτιριακών αναβαθμίσεων. Μας ενδιαφέρει να ενισχύσουμε το ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο με το έμψυχο δυναμικό, αλλά και το θέμα της χρηματοδότησης».
Ωστόσο, ξεκαθάρισε η κυρία Ζαχαράκη, «πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το μόνο που συμβαίνει εντός του ελληνικού πανεπιστημίου είναι μόνο η ακαδημαϊκή δραστηριότητα. Αυτό που παλέψαμε και οι ίδιοι και οικογένειές μας έτσι ώστε να το κάνουμε πραγματικότητα, το “όνειρο” να σπουδάσουμε και να συνδυάσουμε τις σπουδές μας με ένα λαμπρό προσωπικό μέλλον. Δεν καταλαβαίνω πώς αυτό έχει το δικαίωμα κάποιος να το στερεί και να καλλιεργεί τον φόβο και την ανασφάλεια σε νέους φοιτητές. Να δομήσουμε λοιπόν ένα σχέδιο το οποίο θα ενδυναμώνει τον ισχύοντα νόμο».
Κοινωνική εργασία, αντί για αποβολή στο σχολείο;
Οσον αφορά την εισαγωγή της κοινωνικής εργασίας στο σχολείο για τους παραβατικούς μαθητές, αντί της παραδοσιακής αποβολής στο πλαίσιο των μέτρων της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Βίας και της Παραβατικότητας Ανηλίκων, η υπουργός σημείωσε ότι προφανώς και παραμένει το μέτρο των αποβολών:
«Δεν σταματά το μέτρο αυτό. Μαζί με τους ειδικούς όμως, θα εξετάσουμε ένα πλαίσιο για το πώς μπορεί ένα παιδί να έχει ευκαιρία να κάνει μια εθελοντική εργασία. Περισσότερο, εστιάζουμε στη λογική της κοινωνικής προσφοράς (…) Αυτά τα παιδιά έχουν ανάγκη ευκαιριών για να μπορέσουν και αυτά να προσφέρουν. Το πειθαρχικό κομμάτι παραμένει γιατί υπάρχει και το ζήτημα της Δικαιοσύνης», εξήγησε.
Αντίστοιχα και για την πρόταση ίδρυσης τεχνικών γυμνασίων για τους παραβατικούς μαθητές που επί της ουσίας εγκαταλείπουν το σχολείο με μεγάλο αριθμό απουσιών, η υπουργός θέλησε να διαβεβαιώσει ότι «δεν μιλάμε για σχολεία γκέτο».
«Μιλάμε για επιλογές που μπορεί να έχει ένα παιδί, αφού πρώτα από όλα η πρόταση της επιτροπής για τη δημιουργία τεχνικού Γυμνασίου, που υπάρχει στην Κύπρο, είναι ένα σχολείο το οποίο ακολουθεί κανονικότατο πρόγραμμα. Απλά έχει αυξημένες ώρες και μπορεί κάποιος να κάνει μηχανολογία, να μάθει την ρομποτική, να μάθει πράγματα δηλαδή τα οποία είναι πιο πρακτικά, τα οποία μπορούν να σε οδηγήσουν αν θέλεις μετά στο επαγγελματικό Λύκειο. Δεν πρόκειται για σχολεία γκέτο», τόνισε η Σοφία Ζαχαράκη και συμπλήρωσε λέγοντας:
«Μιλάμε για μια εφαρμοσμένη πρακτική που την είδαμε και στην Κύπρο. Δεν κλείνει, αλλά ανοίγει τον δρόμο για το Επαγγελματικό Λύκειο και σίγουρα θα δούμε τη σωστή εφαρμογή. Η Επιτροπή προτείνει να ξεκινήσει, καλώς εχόντων των πραγμάτων, από το 2026».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
