573
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ παρουσίασε τον Οκτώβριο το νέο του όραμα, το «Μετασύμπαν» | EPA/META HANDOUT

Σύννεφα στο Μετασύμπαν του Ζάκερμπεργκ: Μειώθηκαν οι χρήστες, οι διαφημίσεις και οι μετοχές

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2022, 10:55
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ παρουσίασε τον Οκτώβριο το νέο του όραμα, το «Μετασύμπαν»
|EPA/META HANDOUT

Σύννεφα στο Μετασύμπαν του Ζάκερμπεργκ: Μειώθηκαν οι χρήστες, οι διαφημίσεις και οι μετοχές

Protagon Team Protagon Team 3 Φεβρουαρίου 2022, 10:55

Σημαντική πτώση 22% σημείωσαν οι μετοχές της Meta Platforms, της μητρικής της Facebook, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μειώθηκαν οι χρήστες και οι διαφημίσεις και παρουσίασε πολύ χειρότερα οικονομικά αποτελέσματα από το αναμενόμενο, για το τελευταίο τρίμηνο του 2021.

Τα καθαρά κέρδη σε αυτό το διάστημα μειώθηκαν κατά 8%, στα 10,3 δισ. δολάρια, το ίδιο διάστημα.

Η μεγάλη πτώση έρχεται να ολοκληρώσει μια πολύ κακή χρονιά για τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, στην οποία είδε την αυτοκρατορία του να βάλλεται από παντού για το κακό που κάνει στα μικρά παιδιά, στους εφήβους και στη Δημοκρατία.

Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Facebook σε όλο τον κόσμο ήταν 1,929 δισεκατομμύρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας για πρώτη φορά μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όταν ήταν 1,93 δισεκατομμύρια.

Οι μηνιαίοι χρήστες –οι οποίοι κάνουν χρήση του Facebook έστω μία φορά τον μήνα– έμειναν σταθεροί στα 2,91 δισεκατομμύρια κατά το τελευταίο τρίμηνο πέρυσι, αλλά ο συνολικός αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών σε όλες μαζί τις θυγατρικές πλατφόρμες (Facebook, Instagram, WhatsApp κ.ά.) αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, φθάνοντας τα 3,59 δισεκατομμύρια.

Εκτός από την πτώση του αριθμού των ημερήσιων χρηστών, οι μετοχές της μητρικής Meta Platforms υπέστησαν θεαματική υποχώρηση περίπου 22% στο αμερικανικό χρηματιστήριο αργά την Τετάρτη, μειώνοντας κατά 200 δισεκατομμύρια τη χρηματιστηριακή αξία της, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε χειρότερες των αναμενομένων προβλέψεις οικονομικών αποτελεσμάτων.

Παράλληλα, έγινε πλέον ορατό το κόστος ανάπτυξης του metaverse, του νέου μεγάλου οράματος της εταιρείας, που θα αποτελέσει την επόμενη επαυξημένη γενιά του Ιντερνετ, όπου οι χρήστες θα μοιράζονται εικονικούς κόσμους.

Συγκεκριμένα, τα κέρδη της Meta μειώθηκαν κατά 8% στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, στα 10,3 δισ. δολ., σε σχέση με πριν από έναν χρόνο.

Οι μεγάλες επενδύσεις, ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για την ανάπτυξη του metaverse, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, WhatsApp) και ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός από πλατφόρμες όπως το Tik Tok (όπου προβάλλονται δημοφιλή, ιδίως στους νέους, βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων) και το YouTube, είναι ανάμεσα στις αιτίες που η Meta παρουσίασε αυτά τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Αναμένεται επίσης επιβράδυνση μόνο στο 3% του ρυθμού ανάπτυξης των εσόδων της στο επόμενο τρίμηνο, τα οποία εκτιμά ότι θα είναι 27 έως 29 δισ. δολάρια, έναντι εκτίμησης των αναλυτών για πάνω από 30 δισεκατομμύρια.

Τα συνολικά έσοδα δ’ τριμήνου 2021 της εταιρείας –τα περισσότερα προέρχονται από τις διαφημίσεις (η Meta είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών διαφημίσεων στον κόσμο μετά την Google)– αυξήθηκαν στα 33,67 δισεκατομμύρια έναντι 28,07 δισ. δολ. στο δ’ τρίμηνο του 2020. Από την άλλη όμως, μέσα σε ένα έτος, οι δαπάνες της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 21 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που οδήγησε στη μείωση της κερδοφορίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε «αισιόδοξος για την πρόοδο που κάναμε τον τελευταίο χρόνο» και διαβεβαίωσε ότι «θα συνεχίσουμε να επενδύουμε το 2022, καθώς δουλεύουμε για τη δημιουργία του metaverse».

Στο πλαίσιο αυτό, η θυγατρική Meta Reality Labs, που έχει αναλάβει τον τομέα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και παρουσίασε για πρώτη φορά ξεχωριστά οικονομικά αποτελέσματα, εμφάνισε αυξημένες καθαρές ζημιές 10,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, έναντι ζημιών 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020. Ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι ο τομέας αυτός της εταιρείας δεν πρόκειται να είναι κερδοφόρος στο κοντινό μέλλον, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι επενδύσεις στο metaverse θα αποδώσουν τελικά (κερδοφόρους) καρπούς. Η Meta Reality Labs είχε έσοδα περίπου 2,3 δισ. δολ. το 2021.

Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση της Alphabet, μητρικής της Google, ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε αύξηση 36% στα κέρδη της και 32% στα έσοδά της.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...