584
Ο Ολεξάντερ Καμίσιν, καθιστός αριστερά, μελετά ένα χάρτη με το επιτελείο του | Twitter

Ποιος είναι ο υπ’ αριθμόν 2 εχθρός των Ρώσων στην Ουκρανία

Protagon Team Protagon Team 17 Μαρτίου 2022, 19:03
Ο Ολεξάντερ Καμίσιν, καθιστός αριστερά, μελετά ένα χάρτη με το επιτελείο του
|Twitter

Ποιος είναι ο υπ’ αριθμόν 2 εχθρός των Ρώσων στην Ουκρανία

Protagon Team Protagon Team 17 Μαρτίου 2022, 19:03

Ο Ολεξάντερ Καμίσιν είναι περιστοιχισμένος από σωματοφύλακες και στρατιωτική συνοδεία. Κάθε του βήμα πρέπει να είναι καλά υπολογισμένο, ενώ συχνά πυκνά αλλάζει τελευταία στιγμή τη διαδρομή του.

Στα 37 του, ο πρόεδρος των ουκρανικών σιδηροδρόμων, αποτελεί τον Νο2 εχθρό της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι Ρώσοι προσπαθούν να τον εντοπίσουν και να τον σκοτώσουν για αυτό πρέπει να είναι πιο γρήγορος και από τη σκιά του.

Δεν περνά από το ίδιο σημείο δεύτερη φορά, ελάχιστοι ξέρουν πού κοιμάται κάθε βράδυ –πολλές φορές είναι μέσα σε τρένα που ταξιδεύουν– ενώ έχει να δει τη σύζυγό του και τα δύο τους αγόρια από την πρώτη ημέρα της ρωσικής εισβολής στη χώρα του.

«Πρέπει να είμαστε πιο γρήγοροι από αυτούς που προσπαθούν να μας εντοπίσουν», λέει στο BBC.

Οι κόκκινες σημαίες, που κρατούν υπάλληλοι σε τρένο στο σταθμό του Λβιβ, σημαίνουν ότι δεν επιτρέπεται να επιβιβαστούν άλλοι – REUTERS/Kai Pfaffenbach

Οι ουκρανικοί σιδηρόδρομοι είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας με 231.000 εργαζομένους σε μία έκταση 603.000 τετραγωνικών χλμ.

Μέχρι τώρα, 2,5 εκατομμύρια άτομα έχουν διαφύγει με τρένα από εμπόλεμες ζώνες προς προορισμούς του εσωτερικού και του εξωτερικού, ενώ 33 εργαζόμενοι έχουν σκοτωθεί από χτυπήματα των Ρώσων.

«Μας χτυπούν καθημερινά. Χτυπούν τους σταθμούς, τις γραμμές. Οι άνθρωποί μας διακινδυνεύουν τη ζωή τους για να βοηθήσουν τον κόσμο», είπε ο Καμίσιν, που τονίζει ότι τα δρομολόγια αλλάζουν συνέχεια για να προστατευτούν οι επιβάτες, το προσωπικό και τα τρένα.

Πρόσφυγες στην αποβάθρα του σιδηροδρομικού σταθμού στο Λβιβ περιμένουν το τρένο για την Πολωνία – REUTERS/Marko Djurica

Ο δημοσιογράφος του BBC τον συναντά σε ένα δωμάτιο, το οποίο φυλάσσουν αστυνομικοί, όπου μελετά χάρτες μαζί με τους συνεργάτες του. Το τηλέφωνό του χτυπά συνέχεια και ένα από τα τηλεφωνήματα ήταν από τον πολωνό υπουργό Μεταφορών. Ο Καμίσιν τον ευχαριστεί για τη συμπαράστασή του και του ζητά να συνεργαστούν για να χτίσουν εφοδιαστική αλυσίδα εξαγωγών ουκρανικών προϊόντων προς τη Δύση.

Ο Καμίσιν, οικονομολόγος, ανέλαβε τη διεύθυνση του σιδηροδρομικού δικτύου για να κάνει μεταρρυθμίσεις. Τις τελευταίες εβδομάδες, έχει μετατραπεί σε στρατηγό πολέμου.

«Πριν τον πόλεμο όλοι οι Ουκρανοί ήταν επιχειρηματίες, αγρότες και άλλοι επαγγελματίες. Τώρα είναι όλοι πολεμιστές», είπε.

Κάτοικοι της Οδησσού επιβιβάζονται σε τρένο για να φύγουν μακριά – REUTERS/Nacho Doce

Βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την ουκρανική κυβέρνηση στο Κίεβο, ενώ μετακινείται από το ένα σημείο στο άλλο μιλώντας στο προσωπικό και ελέγχοντας την κατάσταση στο δίκτυο.

Εκτός από τη μετακίνηση των προσφύγων, τα τρένα μεταφέρουν τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας στις εμπόλεμες ζώνες, ουκρανικά προϊόντα στο εξωτερικό και βέβαια στρατό σε διάφορες περιοχές.

Ιατρικό προσωπικό σε πολωνικό σταθμό παραλαμβάνει παιδιά με καρκίνο που έφτασαν από την Ουκρανία /- Pawel Malecki/Agencja Wyborcza.pl via REUTERS

Ο Καμίσιν και η ομάδα του έχουν σχεδιάσει την αλλαγή των δρομολογίων που πήγαιναν στα λιμάνια, τα οποία βρίσκονται πλέον υπό ρωσική κατοχή ή βομβαρδίζονται ανελέητα, προς άλλη κατεύθυνση στα δυτικά, ώστε πλέον οι εξαγωγές και εισαγωγές να γίνονται από εκεί. «Εχουμε ξεκινήσει ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα για την μεταφορά της παραγωγής από τα ανατολικά προς τα δυτικά. Μετακινούμε προς τα εκεί ανθρώπους, ιδέες, σχέδια και μηχανήματα για την έναρξη νέας παραγωγής σε άλλες περιοχές», είπε χαρακτηριστικά.

Είναι ένα φιλόδοξο σχέδιο που μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο για την οικονομική επιβίωση της Ουκρανίας.

«Θα συνεχίσουμε να επιδιορθώνουμε το δίκτυο όσο και όπου μπορούμε. Θα συνεχίσουμε να κινούμε τα τρένα για όσο μπορούμε. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή για εμάς», πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...