396
Εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων Volkswagen στην Πουέμπλα του Μεξικού. Προσεχώς και στη Μανίσα | REUTERS/Imelda Medina

Οι Γερμανοί της VW επενδύουν δισεκατομμύρια στην Σμύρνη με τις ευλογίες του Ερντογάν

Protagon Team Protagon Team 25 Ιουλίου 2019, 12:42
Εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων Volkswagen στην Πουέμπλα του Μεξικού. Προσεχώς και στη Μανίσα
|REUTERS/Imelda Medina

Οι Γερμανοί της VW επενδύουν δισεκατομμύρια στην Σμύρνη με τις ευλογίες του Ερντογάν

Protagon Team Protagon Team 25 Ιουλίου 2019, 12:42

Εδώ και καιρό Τουρκία, Βουλγαρία και Σαουδική Αραβία διεκδικούσαν την κατασκευή ενός νέου μεγάλου εργοστασίου της Volkswagen στο έδαφός τους. Τελικός νικητής, όμως, όπως μετέδωσε στον ιστότοπό της του το Πρώτο Πρόγραμμα της γερμανικής τηλεόρασης ARD, επικαλούμενο κυβερνητικούς κύκλους στο Βερολίνο, αναδείχθηκε η Τουρκία.

Και αυτό χάρη στις ενέργειες του προέδρου της χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν που… «έστρωσε το δρόμο με ροδοπέταλα» για να έρθει η μεγάλη επένδυση των πολλών δισεκατομμυρίων στη Σμύρνη – η πρώτη των Γερμανών στην Τουρκία μετά από πολλά χρόνια.

Η νέα μονάδα της Volkswagen θα κατασκευαστεί, άνευ συγκλονιστικού απροόπτου στην Μανίσα, 40 περίπου χλμ. βορειοανατολικά της Σμύρνης.

Πρόκειται για επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων που φέρνει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην Τουρκία του Ταγίπ Ερντογάν.

Οπως μετέδωσε η Deutsche Welle, βασικό επιχείρημα που έκανε να γείρει η πλάστιγγα υπέρ της τουρκικής πλευράς, παρά το χαμηλότερο μισθολογικό κόστος στη Βουλγαρία, δεν ήταν άλλο από τη πρόσβαση στην τουρκική αγορά. Ενδεικτικό άλλωστε είναι ότι η Volkswagen υπολογίζει 40.000 πωλήσεις Passat το χρόνο, μόνο στην Τουρκία. Ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα οχήματα αναμένεται να απορροφήσει το τουρκικό δημόσιο, μιας και η λιμουζίνα Passat είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε υψηλόβαθμους δημοσίους υπαλλήλους.

Η υπογραφή των συμβολαίων για την κατασκευή της μονάδας στην Τουρκία τοποθετείται χρονικά περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου

Εκτός από το Passat η νέα μονάδα θα κατασκευάζει μοντέλα των θυγατρικών Skoda και της Seat. Πληροφορίες, μάλιστα, από λομπίστα ο οποίος εργάζεται για λογαριασμό της Αγκυρας στη Γερμανία, θέλουν τον προέδρο Ερντογάν να προτίθεται κατ΄ εξαίρεση να δώσει στην VW για όλες τις μεταξύ τους συμφωνίες ένα είδος «δημόσιας εγγύησης».

Η ίδια πηγή σημείωσε πως η τουρκική κυβέρνηση έδωσε στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία όλα τα ανταλλάγματα που ζήτησε, ακόμα και εκείνο της έγγραφης δέσμευσης του τουρκικού δημοσίου.

Ετσι η απόφαση υπέρ της Μανίσας πέρασε παρά τις αντιρρήσεις που εξέφρασε το συμβούλιο εργαζομένων στη VW.

Μέχρι στιγμής τουλάχιστον, τόσο το Βερολίνο όσο και ο σοσιαλδημοκράτης πρωθυπουργός της Κάτω Σαξωνίας, Στέφαν Βάιλ, δεν έχουν διατυπώσει αντιρρήσεις στην επιλογή της Τουρκίας.

Η υπογραφή των συμβολαίων για την κατασκευή της μονάδας στην Τουρκία τοποθετείται χρονικά περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου, δίνοντας στον Ερντογάν την ευκαιρία να ανοίξει ξανά σαμπάνιες στο επιβλητικό Προεδρικό Μέγαρο. Και αυτό, όπως επισημάνει η DW, όχι μόνο επειδή δημιουργήθηκαν μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά διότι με τη συγκεκριμένη επένδυση της VW δείχνουν να επιστρέφουν οι μεγάλες γερμανικές επενδύσεις στην Τουρκία, οι οποίες τα τελευταία χρόνια είχαν «παγώσει» λόγω των εντάσεων στις γερμανοτουρκικές σχέσεις.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News