655
Ο Σέρτζο Μαρκιόνε, CEO της FIAT-Chrysler την πρώτη ημέρα του εφετινού καλοκαιριού | REUTERS / Massimo Pinca

Ο Μαρκιόνε αποχωρεί από τη Fiat-Chrysler, η Ιταλία ανησυχεί

Protagon Team Protagon Team 23 Ιουλίου 2018, 20:47
Ο Σέρτζο Μαρκιόνε, CEO της FIAT-Chrysler την πρώτη ημέρα του εφετινού καλοκαιριού
|REUTERS / Massimo Pinca

Ο Μαρκιόνε αποχωρεί από τη Fiat-Chrysler, η Ιταλία ανησυχεί

Protagon Team Protagon Team 23 Ιουλίου 2018, 20:47

Ο 66χρονος Σέρτζο Μαρκιόνε, ο γενικός διευθυντής που συγχώνευσε με απόλυτη επιτυχία τον όμιλο Fiat με την αμερικανική Chrysler, είναι βαριά άρρωστος, και το δυσάρεστο αυτό γεγονός προκαλεί σοβαρούς τριγμούς τόσο στον όμιλο FCA (Fiat Chrysler Automobiles) όσο και στην ομάδα F1 της Ferrari.

Εναν «μικρό θάνατο» βιώνει τις τελευταίες ώρες ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles, αλλά και η ομάδα F1 της Ferrari μετά την εντελώς αναπάντεχη και αιφνιδιαστική ανακοίνωση της αποχώρησης του γενικού διευθυντή του ομίλου, του Σέρτζο Μαρκιόνε.

Η επίσημη ανακοίνωση της FCA κάνει λόγο για σοβαρές επιπλοκές στην υγεία του που προέκυψαν από ένα χειρουργείο στον δεξιό ώμο του, που δεν θα του επιτρέψουν να εργαστεί ξανά. Ο Μαρκιόνε, ο οποίος αποχωρεί από την ηγεσία του ομίλου της FCA αλλά και της Ferrari μετά 14 χρόνια, είχε ήδη ανακοινώσει πως θα αποχωρούσε στα μέσα του 2019 λόγω συνταξιοδότησης, αλλά τελικά αυτό επισπεύσθηκε για λόγους ανωτέρας βίας και υγείας.

2018-07-22T135123Z_1575906416_RC127BC60E30_RTRMADP_3_FIATCHRYSLER-CEO-MARCHIONNE
Το πανεπιστημιακό νοσοκομείο της  Ζυρίχης, όπου νοσηλεύεται ο Μαρκιόνε (REUTERS / Moritz Hager)

O πρόεδρος της Fiat-Chrysler Τζον Ελκαν, σε δήλωσή του στο MarketWatch, ανέφερε πως η εξέλιξη αυτή στην κατάσταση της υγείας του Μαρκιόνε και η ανάγκη ενεργοποίησης ενός σχεδίου διαδοχής ήταν αδιανόητα μέχρι και πριν από λίγες ώρες.

Στον Mαρκιόνε πιστώνεται αφενός η διάσωση της Chrysler κατά τη διάρκεια της μεγάλης οικονομικής κρίσης της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας το 2011 και αφετέρου η άκρως επιτυχημένη συγχώνευσή της με τη Fiat αλλά και η δημιουργία της FCA και η μεταφορά της έδρας εκτός Ιταλίας, στο Λονδίνο.

Η ίδια η αντικατάσταση του Μαρκιόνε γίνεται λίγες εβδομάδες αφότου εκείνος ανακοίνωσε μια πενταετή στρατηγική έως το 2023 για την ενίσχυση του όγκου πωλήσεων της εταιρείας παγκοσμίως, αλλά και της κερδοφορίας της.

Ωστόσο, από την άλλη, του χρεώνονται μια σειρά από πράξεις ή παραλείψεις, καθώς λόγου χάρη στο πενταετές πλάνο που παρουσίασε δεν γινόταν σχεδόν καθόλου λόγος για τη Fiat, ενώ όλο το βάρος μετατοπιζόταν πάνω στην Jeep.

Παράλληλα το διοικητικό συμβούλιο είχε παράπονα από κάποιους χειρισμούς του, όπως την εγκατάλειψη της Lancia που οδήγησε στην ουσιαστική κατάργηση της μάρκας και μάλιστα σε μια περίοδο που οι πάντες αναζητούν βαριά ονόματα στην premium κατηγορία των αυτοκινήτων.

Ποιοι είναι οι διάδοχοι

Διάδοχός του στην κορυφή της πυραμίδας της FCA είναι ο 54χρονος Βρετανός Μάικ Μάνλι, που ήταν έτσι κι αλλιώς το φαβορί στην κούρσα διαδοχής που θεωρητικά θα ξεκινούσε όπως είπαμε σε περίπου έναν χρόνο από τώρα. Ο Mάνλι ξεκίνησε την πορεία του στον κλάδο το 2000 στη Daimler, ενώ από το 2009 είναι επικεφαλής της Jeep.

Οπως σημειώνει το Bloomberg, ο Μάνλι έχει μια τεράστια λίστα επειγόντων προβλημάτων που πρέπει να λύσει άμεσα όπως λόγου χάρη το εκ νέου λανσάρισμα του καταλόγου των αυτοκινήτων πολυτελείας της μάρκας Alfa Romeo και της Maserati, που ανήκουν στη FIAT.

«Δεν είναι ένας άνθρωπος με τεράστιο εγώ, γι’ αυτό και θα είναι ένας καλός ηγέτης. Ωστόσο, σίγουρα θα πρέπει να έρθει σύντομα αντιμέτωπος με μερικές δύσκολες αποφάσεις» σημειώνει η Ρεμπέκα Λίντλαντ, οικονομική αναλύτρια στη φίρμα Kelley Blue Book.

Τη θέση του Mαρκιόνε στη Ferrari ανέλαβε –προσωρινά- ο Τζον Ελκαν, εγγονός του θρυλικού Τζάνι Ανιέλι, του πατριάρχη της FΙΑΤ για πολλές δεκαετίες και εκ των ιδιοκτητών της FCA.

Και ο Eλκαν πάντως δήλωσε πως δεν σκοπεύει να μείνει για πολύ στη θέση, καθώς όπως τόνισε θα προτείνει στους μετόχους τον Λούι Καμιλέρι, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ferrari και πρώην πρόεδρο της Philip Morris.

Αναταράξεις και στη Scuderia

Οι ραγδαίες αυτές εξελίξεις θα έχουν πιθανότατα επιδράσεις και όσον αφορά στο δίδυμο των οδηγών της Ferrari στη Formula 1. Κι αυτό γιατί ο Μαρκιόνε δεν ήθελε να συνεχίσει στην ομάδα το 2019 ο Κίμι Ραϊκόνεν, ενώ είχε επιλέξει ως διάδοχό του τον Σαρλ Λεκλέρκ της Alfa Romeo-Sauber.

Ωστόσο, πλέον, όπως σημειώνουν τα ιταλικά ΜΜΕ, με την ακούσια αυτή εκπαραθύρωση του Μαρκιόνε, γίνεται αναπροσαρμογή σχεδίων και θεωρείται πολύ πιθανόν να παραμείνει τελικά και του χρόνου στη Scuderia ο φινλανδός πιλότος της Φόρμουλα 1, κατόπιν κοινής επιθυμίας τόσο του διευθυντή της ομάδας, Μαουρίτσιο Αριβαμπένε όσο και του συναδέλφου του στην ομάδα οδηγού, του Γερμανού Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...