966
Τα προϊόντα έρχονται να καλύψουν μέρος της γυναικείας ανασφάλειας. Δεν προσφέρουν απολύτως τίποτε άλλο | CreativeProtagon/The Perfect V

Το επικίνδυνο marketing του αιδοίου

Protagon Team Protagon Team 20 Φεβρουαρίου 2020, 19:15
Τα προϊόντα έρχονται να καλύψουν μέρος της γυναικείας ανασφάλειας. Δεν προσφέρουν απολύτως τίποτε άλλο
|CreativeProtagon/The Perfect V

Το επικίνδυνο marketing του αιδοίου

Protagon Team Protagon Team 20 Φεβρουαρίου 2020, 19:15

Ετοιμη «να ταράξει τα νερά και να επαναπροσδιορίσει το πεδίο του αιδοίου», δηλώνει στο σλόγκαν της βρετανική εταιρεία καλλυντικών, η οποία πρόσφατα λάνσαρε και μάσκα ενεργού άνθρακα για το γυναικείο όργανο αναπαραγωγής. Και δεν είναι το μοναδικό προϊόν που απευθύνεται στη γυναικεία ανασφάλεια…

Η δημοσιογράφος του Guardian Ελανορ Μόργκαν, αποφάσισε να κάνει μια δοκιμή. Οχι επειδή την έπεισε η διαφήμιση. Αλλά ακριβώς επειδή ήθελε να δει κατά πόσο βοηθά το συγκεκριμένο προϊόν σε ό,τι υπόσχεται ή εάν απλώς κάποιοι αισχροκερδούν μεγεθύνοντας με πρακτικές marketing την ανασφάλεια των γυναικών.

«Από όλα τα λάθη που έχω κάνει στη ζωή μου, αυτό θα μου μείνει αξέχαστο. Είναι τραγική η στιγμή που αφαιρείς το υγρό πανάκι με τον ενεργό άνθρακα και βλέπεις μια διάχυτη μαυρίλα σε όλη την ευαίσθητη περιοχή», γράφει η Ελανορ μετά τη δοκιμή.

Βέβαια, πέρα από το μαύρο χρώμα που άφησε, δεν είχε κανένα απολύτως αποτέλεσμα, διότι απλώς δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Και αν υπήρχε δεν θα το διόρθωνε αυτό, θα είχε πάει στον γυναικολόγο της και θα το είχε αντιμετωπίσει όπως ενδείκνυται και όχι απειλώντας το ίδιο της το αιδοίο.

H μάσκα ενεργού άνθρακα της εταιρείας Two Lips (Two Lips/Facebook)

Ωστόσο, πέρα από την Ελανορ Μόργκαν, χιλιάδες γυναίκες έσπευσαν να αγοράσουν ένα προϊόν που τους δημιούργησε μία ανύπαρκτη ανάγκη, πριν καν προλάβει να λανσαριστεί εμπορικά.

Η Two L(i)ps (Δύο Χείλη) δηλώνει υπερήφανη που κατάφερε να πουλήσει 10.000 τεμάχια κάρβουνο μέσα σε δυόμισι μήνες. Η εταιρεία εξειδικεύεται στην «πολυτελή περιποίηση του αιδοίου» και μεταξύ των προϊόντων της μπορεί κάποιος να βρει ενυδατικό ορό αιδοίου φτιαγμένο από 95% καθαρό υαλουρονικό οξύ, κρέμα διόγκωσης έξω χειλέων, λευκαντικό χρωματικών κηλίδων και άλλα προϊόντα διά πάσαν νόσον…

Η καμπάνια της εταιρείας είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού αντιμετώπισε εξαρχής το αιδοίο σαν να ήταν η προέκταση του προσώπου. Το marketing «στήθηκε» με καμπάνιες στα social media και χάσταγκ του τύπου #loveyourvulvamore (αγάπησε το αιδοίο σου περισσότερο).

Μία πανέξυπνη καμπάνια, αφού περνάει το μήνυμα ότι «ήδη το αγαπάς, άρα δεν το παραμελείς», για αυτό βάλε το προϊόν για να του αποδείξεις ότι το φροντίζεις ακόμη περισσότερο.

«Το στίγμα των γυναικείων γενετικών οργάνων είναι ριζωμένο και στις πιο σύγχρονες κοινωνίες. Είμαι γυναικολόγος εδώ και 25 χρόνια και οι περισσότερες που έρχονται να εξεταστούν μου ζητούν συγγνώμη, πριν ακόμα βγάλουν τα ρούχα τους, διότι φοβούνται ότι θα μυρίζουν. Δεν μπορούν να αποδεχθούν τη φύση τους και αυτό πάντα με στεναχωρεί», σχολιάζει στον Guardian η δρ Λέιλα Φρόντσαμ, γυναικολόγος με εξειδίκευση στη γυναικεία ψυχοσεξουαλική υγεία.

Αλλάξτε του άρωμα ή, καλύτερα, αγαπήστε το

Και ίσως να αξίζουμε τα σπίτια μας να μυρίζουν από το κερί που έχει το άρωμα από το αιδοίο της Γκουίνεθ Πάλτροου, όμως η αύξηση των ευρύτερων προϊόντων φροντίδας αιδοίου, ενισχύει το ήδη ευαίσθητο πεδίο της γυναικείας ανασφάλειας.

To διάσημο πλέον κερί με άρωμα σαν το αιδοίο της Γκουίνεθ Πάλτροου… (Goop/Facebook)

Πόσο μάλλον, όταν τα εν λόγω προϊόντα πωλούνται ως ταχείας αποκατάστασης. Δηλαδή το βάζεις και σε μία ώρα όλα τα προβλήματα έχουν λυθεί.

«Και αν είμαστε ανασφαλείς σχετικά με το χρώμα του αιδοίου μας, ένας ορός που κοστίζει 120 ευρώ δεν πρόκειται να έχει το αποτέλεσμα που θα είχε το λέιζερ λεύκανσης στο νοσοκομείο, αλλά θα έχουμε την αίσθηση της αυτοφροντίδας», γράφει η Μόργκαν.

Ετερη εταιρεία, η «The Perfect V» (το τέλειο V), πουλάει στη βρετανική αγορά πανάκια ομορφιάς, καθαριστικά, σπρέι, ορούς και λευκαντικά, που βοηθούν το «αιδοίο να μη γυαλίζει». Δηλαδή, όσες επιθυμούν ματ αιδοίο, θα επιλέξουν αυτή τη σειρά προϊόντων.

Οπως λέει η Φρόντσαμ, τα προϊόντα αυτά δεν βρέθηκαν τυχαία στην αγορά αυτή τη στιγμή. Υπάρχει μία λογική ακολουθία των πραγμάτων.

Υγρα μαντιλάκια για φρεσκάρισμα της ευαίσθητης περιοχής από την εταιρεία «The Perfect V» (The Perfect V/Facebook)

«Η ζήτηση για χειρουργικές ή καλλυντικές επεμβάσεις είναι επακόλουθο της βιομηχανίας πορνό, όπου τα αιδοία παρουσιάζονται με απόλυτο ροζ χρώμα και τελείως άτριχα. Είναι ο βασικός κανόνας για να παίξεις σε ταινία ή να κάνεις φωτογράφιση. Τα αγόρια που το βλέπουν, όταν γίνουν άνδρες αναζητούν αυτήν την εικόνα. Και εγώ στο ιατρείο μου πριν από 25 χρόνια έβλεπα αρκετή τρίχα στην ηβική περιοχή, ενώ τώρα δεν υπάρχει ούτε χνούδι».

Η ίδια εξηγεί ότι η μόδα είναι μόδα και κάποιοι βγάζουν λεφτά από αυτήν. «Πριν από 15 χρόνια είχε παρατηρηθεί αύξηση 400% στις αιδοιοπλαστικές και ειδικά στις επεμβάσεις για μείωση των μικρών χειλέων του αιδοίου. Ηταν τόσο δημοφιλείς, που τις ζητούσαν ακόμη και μικρές σε ηλικία, που εννοείται ότι δεν είχαν απολύτως κανένα θέμα. Το έκαναν επειδή ήταν μόδα», σχολιάζει.

Ακολουθώντας την τάση της εποχής δηλαδή, ήταν διατεθειμένες δίχως κανέναν ενδοιασμό να μπουν και στο χειρουργείο. «Αρα, φανταστείτε πόσο εύκολα αγοράζουν μία κρέμα, η οποία στην καλύτερη περίπτωση δεν θα προκαλέσει βλάβη στο επιθήλιο», συμπληρώνει η Φρόντσαμ.

«Η ζήτηση για χειρουργικές ή καλλυντικές επεμβάσεις είναι επακόλουθο της βιομηχανίας πορνό, όπου τα αιδοία παρουσιάζονται με απόλυτο ροζ χρώμα και τελείως άτριχα» δημιουργώντας ανασφάλειες στις γυναίκες

Ωστόσο, οι εταιρείες είναι πολύ προσεκτικές ως προς τη διατύπωση της επιστημονικής ακρίβειας, ώστε να αποφευχθεί οποιοδήποτε νομικό πρόβλημα.

Πλέον, στοχεύουν σε κάθε φάση της ζωή της γυναίκας κατά την οποία μπορεί να δημιουργηθεί οποιοδήποτε πρόβλημα και δίνουν τη λύση σε κάτι που δυνητικά θα υπήρχε.

Δυστυχώς υπάρχουν πολλά προϊόντα και διαφημίσεις, δίχως κανέναν έλεγχο, που διαστρεβλώνουν τελείως την εικόνα που έχουμε για το σώμα μας και για ό,τι υπάρχει μέσα και έξω από το εσώρουχό μας.

«Το προϊόν δίνει στο αιδοίο μοναδικό άρωμα από φρέσκια μέντα σε συνδυασμό με ξύσμα λάιμ», αναφέρει σε δελτίο Τύπου της εταιρεία που πουλάει προϊόντα καθαρισμού της ευαίσθητης περιοχής.

«Μόνο που το αιδοίο δεν είναι επιδόρπιο, είναι μέρος του ανθρώπινου σώματος που έχει τη δική του μυρωδιά. Και πρέπει η γυναίκα να τη διατηρήσει ως έχει, κάνοντας εκπλύσεις μόνο με νερό», καταλήγει το ρεπορτάζ του Guardian.