506
Εικόνα από τις -όχι και τόσο μακρινές- καλές ημέρες των Σαλονιών Αυτοκινήτου. Φρανκφούρτη 2015 με «προ-πρεμιέρα» παρουσίασης των μοντέλων του τότε αλλά και τώρα πανίσχυρου ομίλου της VW. Ο οποίος, όπως και οι άλλοι δύο μεγάλοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (ΒΜW και Mercedes), δεν θα μπορούσε να λείψει από μια έκθεση επί γερμανικού εδάφους | ΙΑΑ

Τα Σαλόνια δεν είναι πια στη μόδα, γιατί;

Εικόνα από τις -όχι και τόσο μακρινές- καλές ημέρες των Σαλονιών Αυτοκινήτου. Φρανκφούρτη 2015 με «προ-πρεμιέρα» παρουσίασης των μοντέλων του τότε αλλά και τώρα πανίσχυρου ομίλου της VW. Ο οποίος, όπως και οι άλλοι δύο μεγάλοι της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (ΒΜW και Mercedes), δεν θα μπορούσε να λείψει από μια έκθεση επί γερμανικού εδάφους
|ΙΑΑ

Τα Σαλόνια δεν είναι πια στη μόδα, γιατί;

Από τις 12 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, τα φώτα της διεθνούς αυτοκίνησης θα είναι στραμένα στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης. Θεωρείται η πιο σημαντική έκθεση της χρονιάς. Όπως και η Γενεύη, την ;άνοιξη.

Τις τελευταίες δεκαετίες τα Διεθνή Σαλόνια ήταν το μέγιστο γεγονός της χρονιάς. Ήταν όλοι εκεί. Με διαστημικά «περίπτερα», εντυπωσιακά κορίτσια στην προ πολιτικής ορθότητας εποχή και ανεξάντλητο προϋπολογισμό. Δεν νοούνταν να είναι απών μεγάλος κατασκευαστής.

Πλέον, συμβαίνει το αντίστροφο. Περισσότεροι είναι αυτοί που λάμπουν δια της απουσίας τους. Φέτος, στη Γενεύη για παράδειγμα, απουσίαζαν μεγάλες πολυεθνικές όπως οι Volvο, Hyundai, Ford, Jaguar, MINI, Land Rover, Infinity, Opel.

Μην περιμένετε κάτι καλύτερο το Σεπτέμβριο, στη Γερμανία. Οι απόντες περιλαμβάνουν τις Alfa Romeo, Abarth, Alpine, Aston Martin, Cadillac, Chevrolet, Citroën, Dacia, DS, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Volvo. Μιλάμε για ηχηρά ονόματα που δεν θέλουν να μπουν στη διαδικασία μερικών εκατομμυρίων ευρώ για να εντυπωσιάσουν επισκέπτες και ψηφιακό κοινό.

Πόσο πιο ξεκάθαρο να είναι το μήνυμα πως το ενδιαφέρον για τις Διεθνείς Εκθέσεις δεν είναι πια το ίδιο; Αλλά και τα περισσότερα περίπτερα όσων συνεχίζουν να συμμετέχουν, ναι, είναι εντυπωσιακά, αλλά δεν συγκρίνονται με τις χολιγουντιανές υπερπαραγωγές των περασμένων ετών.

Η μείωση του ενδιαφέροντος συμβαίνει για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το κοστολόγιο. Τα Διεθνή Σαλόνια είναι ακριβά. Για την ακρίβεια, πανάκριβα. Ακόμα και για εταιρείες-κολοσσούς των οποίων οι προϋπολογισμοί είναι δυσθεώρητοι. Ίσως και δύο εκατομμύρια ευρώ ανά Σαλόνι.

Σύμφωνοι, το μπάτζετ στις αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένει ιλιγγιώδες αλλά οι καιροί απαιτούν διαχείριση με μέτρο. Η αυτοκίνηση δεν περνά και τις καλύτερες ημέρες παγκοσμίως ενώ η κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, ένα segment όπου οι κατασκευαστές έχουν το περιθώριο να αντλήσουν μεγάλα κέρδη ανά μονάδα, περνά ζόρικες στιγμές.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη γενικότερη αλλαγή της εποχής. Κυρίως τα new media και τον τρόπο που, πλέον, διανέμεται η είδηση στο Διαδίκτυο. Σήμερα, κατά κάποιο τρόπο, όλοι είμαστε δημοσιο-γράφοι. Γράφουμε δημοσίως στο facebook, ποστάρουμε εικόνες στο Instagram, γράφουμε σχόλια κάτω από άρθρα.

Ο τρόπος, λοιπόν, της διασποράς της είδησης έχει αλλάξει. Και πολλές εταιρείες κατανέμουν τον προϋπολογισμό τους με διαφορετικά κριτήρια απ’ ό,τι στο παρελθόν. Κυρίως στο ίντερνετ και στα κοινωνικά δίκτυα.

Την τομή στην ιστορία της διαχείρισης των προϋπολογισμών την έκανε το έξυπνο κινητό. Αυτό που αντικαθιστά σιγά-σιγά ακόμα και την τηλεόραση. Σκέψου μόνο πόσες ώρες κοιτάζεις το πρώτο και πόσες το κλασικό «κουτί» στο σαλόνι του σπιτιού σου.

Είναι, λοιπόν, η αλλαγή κατεύθυνσης των καιρών. Τα πράγματα κυκλοφορούν γρήγορα στο Διαδίκτυο, ο κόσμος βαριέται τη στατικότητα.

Στην έκθεση της Φρανκφούρτης τα αυτοκίνητα είναι μεν πλημμυρισμένα στους προβολείς αλλά είναι στατικά. Ούτε ακούς ήχο. Πού θα πήγαιναν τα καυσαέρια σε κλειστό χώρο; Είναι και αυτός ένας από τους λόγους που άλλα, νέου τύπου γεγονότα, όπως το Festival Of Speed που διοργανώνει ο λόρδος Μαρτς, στη Μ. Βρετανία, προκαλούν τη συμμετοχή μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Κόσμος, παιδιά, ήχος, εξοχή και μη στημένη ατμόσφαιρα. Είναι η νέα μπίζνα.


  •  Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars