659
Το τέρας... | ΙΑΤ

Karlmann King: Κινεζικό, θηριώδες – και ο ορισμός του πανάκριβου

Protagon Team Protagon Team 25 Μαρτίου 2018, 17:19
Το τέρας...
|ΙΑΤ

Karlmann King: Κινεζικό, θηριώδες – και ο ορισμός του πανάκριβου

Protagon Team Protagon Team 25 Μαρτίου 2018, 17:19

Για πρώτη φορά το είδαμε στην Εκθεση Αυτοκινήτου Auto China του Πεκίνου και όλοι είχαμε την ίδια άποψη: κανένα δεν μπορεί να συγκριθεί με το SUV Karlmann King της IAT-Auto. Κανένα, όμως…

Η 6μετρη κτηνωδία είναι όλο γωνίες και θυμίζει μαχητικό αεροσκάφος Stealth F-117 Nighthawk. Πρόκειται για το όχημα που κάνει ακόμη και το Hummer H1 να δείχνει μικρό, «πρόβατο» και, βασικά, συνηθισμένο.

Από όπου κι αν το κοιτάξεις, σε πιάνει δέος

Στην αρχή όλοι πιστέψαμε ότι επρόκειτο για one-off πρωτότυπο. Γελαστήκαμε, όμως… Η (κινέζικη) ΙΑΤ ανακοινώνει ότι θα φτιάξει 10 κομμάτια από δαύτο, που το καθένα τους θα κοστίζει 12 εκατομμύρια RMB (γουάν), όπερ 1,64 εκατομμύρια ευρώ!

Να το θέσουμε λίγο διαφορετικά; Το Karlmann King κοστίζει, σχεδόν, όσο… 30 φορτηγά Ford F-450 Super Duty!

Και για ποιον λόγο κάναμε αυτή την παρομοίωση; Μα, επειδή, το Karlmann King είναι βασισμένο πάνω σε αυτό ακριβώς το πικ απ (λέγε με και «φορτηγάκι») με τον κινητήρα Triton 6.8 V10 βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 367 PS και ροπή 620Nm. Με αυτόματο κιβώτιο, 6 ταχυτήτων, έχει μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ/ώρα. Με άλλα λόγια, σέρνεται το κτήνος με ρόδες, αλλά υπάρχει εδώ μια μικρή λεπτομέρεια: είναι και θωρακισμένο – άρα, πολλά κιλά, θυμίζοντας το βάρος τεθωρακισμένου, ενός τανκ.

Ναι, μοιάζει με ένα ογκώδες Στελθ
Ναι, μοιάζει με ένα ογκώδες Stealth

Κοιτάζοντάς το δεν μπορείς να συνηθίσεις το όλο γωνίες αμάξωμα. Εάν, μάλιστα, ανοίξεις και την πόρτα του Karlmann King, δεν θα μπορείς να «χωνέψεις» εύκολα και το εσωτερικό του. Στην περίπτωση, βέβαια, κατά την οποία είσαι Ευρωπαίος, επειδή εάν είσαι Αμερικανός κάπου θα έχεις δει τα ενδότερα του δημοφιλούς φορτηγού Ford F-150 – κάνει τρελές πωλήσεις στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Φυσικά, το King είναι ιδιαίτερο, εξατομικευμένο και έχει διακοσμηθεί με (αμφιλεγόμενο) κινέζικο γούστο, ενώ -πιθανώς- να χαρακτηρίσεις ως κιτς τις… χρυσές πινελιές, οι οποίες βρίσκονται παντού. Παντού, επίσης, υπάρχει μαύρο δέρμα και alcantara, ενώ η ΙΑΤ τού έχει βάλει όσο περισσότερο ξύλο μπορούσε.

Ο ορισμός της απόλυτης χλιδής - για κάποιους, απλώς, κιτς
Ο ορισμός της απόλυτης χλιδής – για κάποιους, απλώς, κιτς

Το Karlmann King (Βασιλιάς Καρλομάγνος, δηλαδή) είναι τετραθέσιο και οι πίσω επιβάτες έχουν… βασιλικές ανέσεις – και όχι μόνο λόγω τόσου χρυσού. Ο «ουρανός» του είναι έναστρος -με led, όπως στη Rolls-Royce- διαθέτει βάσεις για τάμπλετ, ψυγείο, Playstation 4, ποτήρια σαμπάνιας, ακόμα και ασορτί φλιτζάνια διαφόρων μεγεθών. Α, ναι, φτιάχνει -κυριολεκτικά- και καφέ, αφού φέρει στην καμπίνα του και μηχανή espresso.

Για την κατασκευή αυτού του υπερπολυτελούς οχήματος χρειάστηκαν 30.000 ώρες δουλειάς, από μία μικρή ομάδα… 1.800 ανθρώπων! Οχι, δεν είναι λάθος στην πληκτρολόγηση. 1.800 άτομα.

Ενα μικρό μέρος της βασικής ομάδας που το δημιούργησε - 1.800 πού να χωρέσουν για φωτογραφία
Ενα μικρό μέρος της βασικής ομάδας που το δημιούργησε – 1.800 πού να χωρέσουν για φωτογραφία

Μιλώντας για ανθρώπους, ποιοι -λογικά- θα το αγοράσουν; Μα, οι υπερπλούσιοι στη Σανγκάη και στο Πεκίνο. Συγχωρήστε μας για τον νεολογισμό, αλλά δεν υπάρχει άλλη λέξη για αυτό. Όταν μπορείς να εκταμιεύσεις 1.6 εκατ. ευρώ από τον λογαριασμό σου, λογικά δεν σε απασχολεί η δόση του αντίστοιχου κινεζικού ΕΝΦΙΑ.

Με δεδομένη την καταγωγή του «Βασιλιά» δεν είναι διόλου απίθανο να εικάσουμε ότι και οι εκτός δρόμου επιδόσεις του θα είναι εντυπωσιακές, αφού άλλωστε και τα τεράστια ελαστικά του έχουν σαφώς χωμάτινο χαρακτήρα. Φυσικά, αυτό ελάχιστα θα ενδιαφέρει τους υποψήφιους αγοραστές του.

Φυσικά και μπορεί να κινηθεί στο χώμα - αλλά πού να τρέχεις, τώρα...
Φυσικά και μπορεί να κινηθεί στο χώμα – αλλά πού να τρέχεις, τώρα…

Το βέβαιο είναι ότι αυτό το αυτοκίνητο λειτουργεί σε ακραίες θερμοκρασίες (από -40°C έως 90°C), δίνοντας την αίσθηση ότι μπορεί να επιβιώσει ακόμα και από την καταστροφή του πλανήτη.

Υπερβολή; Σίγουρα. Αλλά όταν μιλάς για το Karlmann King, τον ορισμό της μηχανοκίνητης υπερβολής, μπορείς να γράψεις για αυτό τις πιο ακραίες προτάσεις…