1107
Μπέζος και Μασκ: Τι μπορεί να φέρει το 2021 για τους δύο πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο; | CreativeProtagon

Η μάχη των κροίσων: Μασκ εναντίον Μπέζος

Protagon Team Protagon Team 28 Νοεμβρίου 2020, 19:45
Μπέζος και Μασκ: Τι μπορεί να φέρει το 2021 για τους δύο πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο;
|CreativeProtagon

Η μάχη των κροίσων: Μασκ εναντίον Μπέζος

Protagon Team Protagon Team 28 Νοεμβρίου 2020, 19:45

«Ποιος Τζεφ μου είπατε;» ήταν η ειρωνική απάντηση του Ελον Μασκ σε ερώτηση δημοσιογράφου πριν από τέσσερα χρόνια για την άποψη που είχε για τον Τζεφ Μπέζος τον ιδρυτή της Amazon. Εκείνη την περίοδο ο Μπέζος στην λίστα των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο κατείχε την πέμπτη θέση και ο Μασκ την 94η. Αν κάποιος από τους δύο ήθελε να δηλώσει την άγνοια του για τον άλλον στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή εκείνος που θα δικαιολογούνταν να το κάνει μάλλον ήταν ο Μπέζος. Αλλά τα χρόνια πέρασαν και η περιουσία του Μπέζος πολλαπλασιάστηκε σε σημείο τέτοιο που όχι μόνο  αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση της λίστας των πιο πλούσιων ανθρώπων αλλά η διαφορά του από τον δεύτερο είναι τεράστια.

Πριν από λίγα 24ωρα έγινε γνωστό ότι την δεύτερη θέση στην σχετική λίστα κατέχει πλέον ο Έλον Μασκ ο οποίος μάλιστα την εποχή της πανδημίας έβγαλε περισσότερα χρήματα από τον Μπέζος που και εκείνος είδε μεγάλη αύξηση της περιουσίας του. Αυτή την στιγμή η περιουσία του mr. Amazon υπολογίζεται στα 183 δισ. δολάρια, 68 δισ. δολάρια περισσότερα από όσα είχε το 2019. Το αφεντικό της Tesla, της Space X και πολλών άλλων καινοτόμων εταιρειών έχει περιουσία 136 δισ. δολαρίων κερδίζοντας περίπου 100 δισ. δολάρια μέσα στο 2020!  Να σημειωθεί ότι οι δύο μεγιστάνες είναι και ιδιοκτήτες των δύο μεγαλύτερων ιδιωτικών διαστημικών εταιρειών στον κόσμο. Προφανώς κανείς τους δεν μπορεί  να δηλώνει πλέον άγνοια για τον άλλο…

Ο Ελον Μασκ είναι μια πολυσχιδής προσωπικότητα, ένας οραματιστής που ιδρύει εταιρείες ανάπτυξης επαναστατικών τεχνολογιών και κατασκευάζει διαστημόπλοια για να ταξιδέψει με αυτά στον Άρη στον οποίο θέλει να δημιουργήσει τα επόμενα χρόνια μια μεγάλη αποικία ανθρώπων.

Αν για τον Μπέζος η αύξηση των κερδών του ήταν αναμενόμενη αφού η πανδημία εκτόξευσε τις online αγορές προϊόντων για τον Μασκ η απίστευτη αύξηση της περιουσίας του αποτέλεσε έκπληξη. Από την αρχή της πανδημίας η τιμή της μετοχής της Tesla κάνει ράλι στο χρηματιστήριο. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Telegraph μια πιθανή εξήγηση για αυτή την εξέλιξη είναι η στροφή που φαίνεται ότι θα κάνουν πολλές χώρες στην χρήση φιλικότερων στο περιβάλλον αυτοκινήτων. Ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον ανακοίνωσε ότι θα απαγορευτεί από το 2030 και μετά η πώληση οχημάτων που κινούνται με πετρέλαιο ή με ντίζελ. Με δεδομένο ότι η Tesla είναι ηγέτιδα δύναμη στα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι αναμενόμενο να αποτελεί πόλο έλξης των επενδυτών.

«Πρόκειται για δύο άτομα που αψήφησαν τις πιθανότητες και πήραν μεγάλα ρίσκα και τώρα κάθονται στην κορυφή του βουνού. Ο Μπέζος σκέφτηκε την ιδέα του ηλεκτρονικού εμπορίου την δεκαετία του 1990 και πολλοί γελούσαν τότε υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για μια ιδέα που δεν θα ευδοκιμήσει ποτέ. Ο Μασκ από την πλευρά του επένδυσε σε μια εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την έφερε σε ένα επίπεδο που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι μπορούσε να φτάσει» αναφέρει ο Νταν Άιβς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών αναλύσεων Wedbush Securities.

O Τζεφ Μπέζος είναι πολύ πιο χαμηλών τόνων από τον Μασκ και έφερε επανάσταση στον κόσμο του εμπορίου με την Amazon. Τα κέρδη της εταιρείας είναι τόσο μεγάλα που παρά το γεγονός ότι προσέφερε στην πρώτη σύζυγο του την μισή του περιουσία παραμένει με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.

Στην αρχή της πανδημίας ο Τζεφ Μπέζος έμοιαζε σαν τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά του κόσμου. Το παγκόσμιο λοκντάνουν αναμενόταν να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την θέση του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου της Amazon.

«Ο Μπέζος και η Amazon έλαβαν υπόψη τους πολύ σοβαρά την πανδημία και δεν κοιμήθηκαν όπως έκαναν πολλοί άλλοι επιχειρηματίες»

Την στιγμή που σχεδόν όλοι οι επιχειρηματίες προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα με κάθε είδους περικοπές στο εργατικό τους δυναμικό ο Μπέζος προσέλαβε 250 χιλιάδες μόνιμους υπαλλήλους και άλλους 100 χιλιάδες εποχικούς για την εορταστική περίοδο του περασμένου Δεκεμβρίου.

«Ο Μπέζος και η Amazon έλαβαν υπόψη τους πολύ σοβαρά την πανδημία και δεν κοιμήθηκαν όπως έκαναν πολλοί άλλοι επιχειρηματίες. Η εταιρεία βασίζεται σε ένα τρόπο λειτουργίας πάνω στον οποίο έχει δημιουργηθεί το πιο ευέλικτο πλάνο ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο. Ένα πλάνο που επιτρέπει στην εταιρεία να προσαρμόζεται γρήγορα όταν το απαιτούν οι συνθήκες» αναφέρει ο Σάντσιτ Τζέιν, ειδικός στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην εταιρεία Enders Analysis. Επιπλέον εκτός από το ηλεκτρονικό εμπόριο η Amazon είχε ήδη δημιουργήσει ή εξαγοράσει ένα πλέγμα εταιρειών ψυχαγωγίας (συνδρομητικής τηλεόρασης, online videogames) στις οποίες «διοχέτευε» τους αμέτρητους πελάτες της αποκτώντας νέες πηγές εσόδων στην διάρκεια της πανδημίας.

Το ηλεκτρικό χρυσορυχείο

Σε αντίθεση με την Amazon η πανδημία δεν φαινόταν ότι μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία εμπορικής επιτυχίας για μια αυτοκινητοβιομηχανία πολύ περισσότερο για μια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων. Όμως οι επενδυτές είχαν άλλη γνώμη και εκτόξευσαν την μετοχή της εταιρείας καθιστώντας την εταιρεία αυτοκινήτων με την μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η αξία της Tesla ξεπερνάει τα 500 δισ. δολάρια ποσό που ισοδυναμεί με την συνολική αξία των εταιρειών Toyota, Volkswagen, Daimler, General Motors και BMW.

Οι αναλυτές λένε ότι η επιτυχία του Μασκ είναι εντυπωσιακότερη και μάλιστα κατά πολύ από αυτή του Μπέζος όχι μόνο με τα αριθμητικά δεδομένα αλλά και επειδή η Tesla προκαλεί τεκτονικές αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο. «Εισερχόμαστε στην χρυσή εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο και αυτή την στιγμή ιδιοκτήτης είναι η Tesla και όλοι οι άλλοι πληρώνουν ενοίκιο. Ο Μασκ βρισκόταν κυριολεκτικά με την πλάτη στον τοίχο και έκανε μια από τις πιο ιστορικές επιστροφές στην ιστορία της βιομηχανίας της τεχνολογίας» υποστηρίζει ο Νταν Άιβς. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποκτήσουν την επόμενη δεκαετία μερίδιο αγοράς πάνω από 10% η Tesla θα ελέγχει το 70% της συγκεκριμένης αγοράς οπότε η θέση και η ισχύ της στον παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι ολοένα και μεγαλύτερη.

«Εισερχόμαστε στην χρυσή εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο και αυτή την στιγμή ιδιοκτήτης είναι η Tesla και όλοι οι άλλοι πληρώνουν ενοίκιο»

Τι μπορεί να φέρει το 2021 για τους δύο πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο; Όλοι συμφωνούν ότι ακόμη και αν τα εμβόλια που δημιουργήθηκαν πάρουν άδεια κυκλοφορίας και ξεκινήσουν οι μαζικοί εμβολιασμοί η επιστροφή σε μια κανονικότητα παρόμοια με αυτή πριν την πανδημία θα χρειαστεί αρκετό χρονικό διάστημα για να επιτευχθεί. Έτσι η αυτοκρατορία της Amazon δεν αναμένεται να δεχθεί σοβαρούς κλυδωνισμούς.

Από την άλλη πλευρά η Tesla δεν έχει το μέγεθος ή την διείσδυση στις ζωές των ανθρώπων όπως η Amazon αλλά ο Ελον Μασκ έχει δημιουργήσει μια εικόνα και ένα περιβάλλον που πολλοί αναφέρουν ότι προσομοιάζει με αυτό της αίρεσης, με φανατικούς υποστηρικτές. Αυτό μπορεί να αποτελέσει την βάση πάνω στην οποία μπορεί χρηματιστηριακά τουλάχιστον ο Μασκ να τα καταφέρει καλύτερα από τον Μπέζος και γιατί όχι να τον εκθρονίσει από την πρώτη θέση στην λίστα των πιο πλούσιων.