Διόδια στη Βαρυμπόμπη: μια πανάκριβη καυτή πατάτα
Διόδια στη Βαρυμπόμπη: μια πανάκριβη καυτή πατάτα
Αποτελεί ένα από τα παραδείγματα που φανερώνουν το πολιτικό έλλειμμα στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τοπικές κοινωνίες, χωρίς μάλιστα να είναι υπεύθυνες οι ίδιες για τη δημιουργία τους: από τα τέλη της δεκαετίας του 2000, το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν πλευρικά διόδια στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Βαρυμπόμπης πλανάται απειλητικά πάνω από τις τσέπες των κατοίκων, οι οποίοι σταθερά εδώ και χρόνια ζητούν μια τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης της εθνικής οδού, καθώς τα διόδια αυτά θα βρίσκονται εντός του αστικού ιστού.
Το αίτημά τους δίκαιο και λογικό, αφού πέρα από την οικονομική επιβάρυνση που θα επιφέρουν στους πολίτες που ζουν και εργάζονται στην ευρύτερη περιοχή της Κηφισιάς και του Αγίου Στεφάνου, τα διόδια, σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, επιδρούν αρνητικά στην επιχειρηματική και στην οικιστική ανάπτυξη. Η κοινή λογική, βέβαια, δεν εισακούστηκε.
Οι εκάστοτε κυβερνήσεις περνούσαν και πετούσαν διαδοχικά το μπαλάκι η μία στην άλλη, με αποτέλεσμα, από ένα σημείο και μετά, να καταβάλλονται στον παραχωρησιούχο αποζημιώσεις ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ λόγω των παρατάσεων που δίνονται -όχι με ευθύνη του- στην τοποθέτηση των διοδίων. Και να πει κανείς ότι δεν υπήρξαν ευκαιρίες για να δοθεί μια λύση; Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων υπήρξαν δύο τροποποιήσεις της σύμβασης, μία επί συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και μία επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, χωρίς ωστόσο να γίνει κάτι για το θέμα της Βαρυμπόμπης.
Η διελκυστίνδα άρχισε το 2007!
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Στο μακρινό 2007 δεν έγινε, ομολογουμένως, μόνο μία πατάτα, αλλά για χάρη του άρθρου θα επικεντρωθούμε σε αυτήν επειδή συγκεντρώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που αποκαλύπτουν την ανεπάρκεια διαχείρισης θεμάτων σε διακομματικό επίπεδο.
Στον νόμο 3555 εκείνης της χρονιάς οριζόταν ότι αυτοί που εκμεταλλεύονται τις εθνικές οδούς που είχαν παραχωρηθεί έχουν το δικαίωμα να εγκαταστήσουν και να λειτουργήσουν είτε ανοικτό σύστημα διοδίων με μετωπικούς ή και πλευρικούς σταθμούς, είτε κλειστό σύστημα, με πλήρη έλεγχο όλων των εισόδων και εξόδων του κάθε έργου παραχώρησης.
Ανάμεσα στις παραχωρήσεις ήταν και ο ΠΑΘΕ Αθήνας, από τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης έως τον Μαλιακό, ενώ στις εισόδους και εξόδους περιλαμβάνονταν και κάποιες που βρίσκονταν εντός του οικιστικού ιστού της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας και δεν αποτελούν αμιγώς εθνικό δίκτυο, αλλά εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών: ο κόμβος της Λυκόβρυσης, της Κηφισιάς στο ύψος της Γέφυρας Καλυφτάκη, της Βαρυμπόμπης λίγο πιο πάνω και του Αγίου Στεφάνου. Η σύμβαση είχε γίνει επί της τότε κυβέρνησης ΝΔ.
Αργότερα, στο όχι πολύ μακρινό 2016, ο βουλευτής της ΝΔ Γεώργιος Βλάχος υπέβαλε ερώτημα προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, στο οποίο ανέφερε ότι βάσει δημοσιευμάτων η διαδικασία εγκατάστασης πλευρικών διοδίων στους οδικούς κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους της περιοχής.
«Είναι δεδομένο ότι η δημιουργία των δύο νέων σταθμών θα έχει σοβαρές επιπτώσεις, τόσο σε οικονομικό όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο, καθώς είναι αυτονόητο ότι οι μόνιμοι κάτοικοι των ανωτέρω περιοχών θα πληγούν οικονομικά, αφού θα πρέπει να καταβάλλουν το αντίτιμο των διοδίων, ενώ η υπέρμετρη επιβάρυνση του ελλιπέστατου πλευρικού οδικού δικτύου θα οδηγήσει σε πρωτοφανή κυκλοφοριακή συμφόρηση αλλά και περιβαλλοντική επιβάρυνση», ανέφερε.
Στη συνέχεια ρωτούσε τον υπουργό του ΣΥΡΙΖΑ αν έχει προβλεφθεί να αντιμετωπιστεί οριστικά το συγκεκριμένο ζήτημα στο πλαίσιο αναθεώρησης της συγκεκριμένης σύμβασης, αφού η λειτουργία διοδίων προϋποθέτει ελεύθερο ασφαλές εναλλακτικό δίκτυο για τους κατοίκους. Επίσης ρωτούσε αν έχει εκπονηθεί και εγκριθεί η αναγκαία περιβαλλοντική μελέτη επιπτώσεων, καθώς και αν θα ληφθεί μέριμνα, έτσι ώστε να απαλλαγούν από την καταβολή αντιτίμου οι μόνιμοι κάτοικοι των όμορων περιοχών.
Με τη σειρά του, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι η έναρξη λειτουργίας των σταθμών Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου μετατίθεται για το τέλος του έτους 2018, «που θα έχουμε αναλογική χιλιομετρική χρέωση». Επιπλέον, «για τους δημότες μόνιμους κατοίκους των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου προβλέπεται να διέρχονται δωρεάν όταν λειτουργήσουν οι εν λόγω σταθμοί διοδίων, μετά το 2018». Για να προχωρήσει το θέμα των διοδίων θα έπρεπε να υπάρξει έγκριση της απαραίτητης περιβαλλοντικής μελέτης, αναφερόταν σε επισυναπτόμενο έγγραφο στην απάντηση Σπίρτζη. Αυτά το 2016.
Το 2017 ο παραχωρησιούχος υποβάλλει μελέτη για την εγκατάσταση υβριδικού συστήματος διοδίων. Λόγω των καθυστερήσεων και των αναβολών για τη λειτουργία των σταθμών καταγράφεται «γεγονός καθυστέρησης» για το οποίο ευθύνη έχει το Δημόσιο και ενεργοποιούνται ρήτρες αποζημίωσης. Συγκεκριμένα, από τον Απρίλιο έως και τον Δεκέμβριο του 2017, το ποσό της αποζημίωσης από τις καθυστερήσεις ανέρχεται σε 11,1 εκατομμύρια ευρώ.
Το 2018, ενώ ο Σωκράτης Φάμελλος είναι αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι για την εγκατάσταση των διοδίων και λίγο μετά, εντός της κυβερνητικής θητείας του ΣΥΡΙΖΑ, αποφασίζεται νέα τριετής αναστολή λειτουργίας τους, έως και τα τέλη του 2021. Οι αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο συνεχίζουν να «τρέχουν»: 10 εκατομμύρια το 2018, 13,3 εκατομμύρια το 2019, 10,7 εκατομμύρια το 2020 (πανδημία), 14,5 εκατομμύρια το 2021. Μέχρι αυτό το σημείο, από δύο τριετείς αναστολές για τη λειτουργία (παράλογων) διοδίων εντός του οικιστικού ιστού, ο λογαριασμός έχει ανέλθει σε σχεδόν 55 εκατομμύρια.
Τον Φεβρουάριο του 2022, ο Πάνος Σκουρλέτης, του ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση πλέον, υπέβαλε γραπτή ερώτηση προς τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με τίτλο «Να κλείσει οριστικά το θέμα των πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και να εξεταστούν σοβαρά εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την κοινωνία των πολιτών”. Η ερώτηση δεν απαντήθηκε στον προβλεπόμενο χρόνο, ωστόσο κατατέθηκε ξανά ως επίκαιρη και συζητήθηκε στη Βουλή τον Απρίλιο του ίδιου έτους.
Εκεί ο Καραμανλής είπε μεν ότι όντως ο σχεδιασμός για τα διόδια το 2007 ήταν προβληματικός, όμως αντέτεινε ότι και από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε το 2018 τους περιβαλλοντικούς όρους για πλευρικά διόδια και μετά αποφάσισε τριετή αναστολή. Πράγμα που έκανε και ο ίδιος, με αποτέλεσμα να μετατεθεί η λειτουργία τους για μετά τα τέλη του 2024.
«Μάλιστα, θα σας πω για ποιον λόγο δώσαμε τριετή αναστολή για τα διόδια της Βαρυμπόμπης. Διότι για πρώτη φορά κάνουμε διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια –όχι σαν αυτόν που κάνατε εσείς και “έπεσε” στο Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν είχε χρηματοδότηση–, αλλά κάνουμε διαγωνισμό για αναλογικά, δηλαδή για χιλιομετρικά διόδια, τα οποία θα παίρνουν υπόψη τους την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και για τους παραχωρησιούχους (…) Εμείς, λοιπόν, τι λέμε εδώ; Εμείς λέμε το εξής: Πρώτον, δίνουμε κι εμείς τριετή αναστολή, όπως κάνατε κι εσείς, για τον απλούστατο λόγο ότι θα έχουμε έτοιμο τον διαγωνισμό», είχε πει στη Βουλή.
Πέρα από το θέμα των πλευρικών διοδίων, ο τότε υπουργός έθιξε και το θέμα κατασκευής ανισόπεδου κόμβου στη Βαρυμπόμπη, ο οποίος συνδέεται, σύμφωνα με τον Δήμο Κηφισιάς και τους πολίτες, με τη λειτουργία των πλευρικών διοδίων, αφού είναι κομματάκι δύσκολο να μπουν διόδια χωρίς την ύπαρξη κόμβου, με τη Γέφυρα Βαρυμπόμπης όπως είναι σήμερα.
«Εχω μιλήσει επανειλημμένως με τον δήμαρχο Κηφισιάς. Εχω μιλήσει επανειλημμένως με όλους τους ανθρώπους και εγώ και οι υπηρεσίες του υπουργείου και οι Γενικοί Γραμματείς μας. Είπαμε για τον ανισόπεδο κόμβο, λοιπόν, ότι από τη στιγμή που υπάρχουν αντιδράσεις, δεν πρόκειται να γίνει. Προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό είναι λάθος. Οταν, όμως, έχω την Περιφέρεια που είναι εναντίον, τον Δήμο που είναι εναντίον και όλους που είναι εναντίον, τότε δεν θα κάνουμε εκεί τους ανισόπεδους κόμβους. Και μη συνδέετε τους ανισόπεδους κόμβους με τα πλευρικά διόδια», είχε αναφέρει στη Βουλή ο Κώστας Καραμανλής τον Απρίλιο του 2022.
Σχεδόν έναν χρόνο μετά τη δέσμευση Καραμανλή για τους κόμβους, τον Μάρτιο του 2023, σε συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νίκος Ταχιάος επανήλθε με τοποθέτησή του για το επίμαχο θέμα: «Τα διόδια περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης. Πρέπει να ξέρετε ότι όσο καιρό δεν μπαίνουν αυτά τα πλευρικά διόδια, ο έλληνας φορολογούμενος πληρώνει τον χρόνο 25 εκατ. ευρώ στον παραχωρησιούχο για να αναπληρωθεί η απώλεια εσόδων που υπάρχει», είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ο υφυπουργός είχε κάνει λόγο και για προβλήματα στατικότητας που υπάρχουν στη Γέφυρα Βαρυμπόμπης και ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να ανακατασκευαστεί, ενώ η αντιπολίτευση, ο Δήμος Κηφισιάς και τοπικοί φορείς αντέτειναν ότι ο υφυπουργός δεν προσκόμιζε τις αναγκαίες μελέτες που τεκμηριώνουν κάτι τέτοιο. Εν τω μεταξύ, οι αποζημιώσεις προς τον παραχωρησιούχο «έτρεχαν» με μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια: κατά τη διάρκεια του μεταπανδημικού 2022 ανήλθαν σε περίπου 21,5 εκατομμύρια, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2023, όταν ο υφυπουργός έκανε τη συγκεκριμένη δήλωση, ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια.
Τον Νοέμβριο του 2023 το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε στη Βουλή ερώτημα για το θέμα, όπου ζητούνταν απαντήσεις σχετικά με το «αν θα υιοθετηθεί από την κυβέρνηση το πάγιο και δίκαιο αίτημα των όμορων δήμων της περιοχής» περί τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης ή εξεύρεσης ισοδύναμης λύσης «που θα οδηγεί σε οριστική απαλλαγή της περιοχής από την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου».
Επιπλέον, ζητούνταν στοιχεία για τις «αιτιάσεις» του Νίκου Ταχιάου περί «έλλειψης στατικότητας της γέφυρας Βαρυμπόμπης» και ετίθετο το ερώτημα γιατί δεν διακόπτεται άμεσα η κυκλοφορία σε αυτήν, αν όντως υπήρχαν προβλήματα. Ακόμα, ζητούνταν απαντήσεις σχετικά με το αν ο επανασχεδιασμός του κόμβου Βαρυμπόμπης συνδέεται ή όχι με την κατασκευή των διοδίων.
Οσον αφορά το ερώτημα περί τροποποίησης της σύμβασης, η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι «η πολιτική των διοδίων που καθορίζεται από τους Κυρωτικούς Νόμους των Συμβάσεων Παραχώρησης δεν δύναται να τροποποιηθεί με μονομερή παρέμβαση του Δημοσίου. Οποιαδήποτε τροποποίηση διατάξεων των συμβάσεων απαιτεί συμφωνία με τους παραχωρησιούχους και κύρωσή της με νόμο από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, καθότι μονομερής τροποποίηση των συμβατικών όρων, πιθανά να υποχρεώσει το Ελληνικό Δημόσιο στην καταβολή αποζημιώσεων». Οσον αφορά τα υπόλοιπα ερωτήματα, δεν δόθηκε κάποια απάντηση.

Απανωτές βαριά επιζήμιες αναστολές
Παράλληλα, ελήφθη η απόφαση για νέα τριετή αναστολή της τοποθέτησης των διοδίων έως τον Δεκέμβριο του 2027, ενώ με νέες δηλώσεις του ο υφυπουργός επανέλαβε την επιβάρυνση του Δημοσίου με 25 εκατομμύρια ετησίως, με βάση τη σύμβαση που υπάρχει, αναφέροντας όμως ότι δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η κατάσταση με το κράτος να πληρώνει τις αποζημιώσεις. Για το θέμα της στατικότητας ο υφυπουργός είπε ότι πρόκειται για μια γερασμένη γέφυρα και ότι θα πρέπει να αντικατασταθεί. «Προφανώς θα υπάρξουν συνεννοήσεις με τους νέους δημάρχους. Δεν υπάρχει καμία διάθεση αιφνιδιασμού, είναι ξεκάθαρο ότι θα υπάρξει απόλυτη συνεννόηση και οποιαδήποτε λύση θα έχει τα χαρακτηριστικά της συναίνεσης», είχε αναφέρει.
Ενάμισι χρόνο μετά, στα μέσα Ιουλίου του 2025, υπήρξαν αναφορές ότι συνεργεία πραγματοποιούσαν μετρήσεις στο ύψος της Γέφυρας Βαρυμπόμπης. Στις αρχές του μήνα είχαν προηγηθεί δηλώσεις του υφυπουργού ότι η αποκατάστασή της είναι μονόδρομος: «Αν συμβεί κάποιο ατύχημα, ποιος θα φταίει; Ο Δήμος Κηφισιάς; Το υπουργείο; Ο παραχωρησιούχος;» Η κατάσταση προκάλεσε έντονη ανησυχία στους κατοίκους της περιοχής για ενδεχόμενη κατεδάφιση της γέφυρας και τη δημιουργία κόμβου.
Η αντιπολίτευση πέρασε στην επίθεση: Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε σχετική ερώτηση για τους επίσημους τεχνικούς λόγους που επιβάλλουν την κατεδάφιση της γέφυρας και όχι τις εργασίες ενίσχυσής της, ενώ έκανε λόγο και για πρόσφατους ελέγχους από μηχανικούς του Δήμου Κηφισιάς, κατά τους οποίους διαπιστώθηκε ότι η γέφυρα βρίσκεται σε καλή κατάσταση και δεν εμφανίζει πρόβλημα στατικής επάρκειας. Το ΠΑΣΟΚ ζητούσε να μάθει πού είναι η σχετική μελέτη για την επικινδυνότητα της γέφυρας, τονίζοντας ότι η «ενδεχόμενη πρόθεση να επιβληθούν διόδια δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες για την ορθότητα των αιτιάσεων περί επικινδυνότητας».
Από την αρχή αυτής της υπόθεσης, η δημοτική αρχή και οι κάτοικοι της Κηφισιάς είχαν τεθεί κατά των διοδίων, τόσο με ψηφίσματα όσο και με διάφορες πρωτοβουλίες και συγκεντρώσεις. Το 2023, όταν τέθηκε το θέμα της στατικότητας της Γέφυρας Βαρυμπόμπης, ο Δήμος αιτήθηκε γραπτώς να παρασχεθούν τα αιτούμενα στοιχεία που τεκμηριώνουν την επικινδυνότητα και δύο χρόνια μετά, στο τελευταίο ψήφισμα, καταδίκασε «απερίφραστα την απαξιωτική προς την τοπική κοινωνία και τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης συμπεριφορά του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, ο οποίος επί δύο έτη αρνείται, κατά παράβαση κάθε αρχής χρηστής διοίκησης, να απαντήσει».
Σταθερά όλα αυτά τα χρόνια ζητείται, από τους κατοίκους και τον Δήμο Κηφισιάς, με συνεχή διαβήματα προς τους αρμοδίους κυβερνητικούς από τον δήμαρχο Βασίλη Ξυπολυτά, η τροποποίηση της σύμβασης για τα διόδια και η εξεύρεση άλλης ισοδύναμης λύσης ως προς τις συμβατικές υποχρεώσεις της Πολιτείας, ώστε να μην επιβαρυνθεί καμία από τις διαμορφωμένες αστικές περιοχές της Αττικής. Και δεν είναι ότι κάτι τέτοιο δεν έχει ξανασυμβεί: δύο κυβερνήσεις τα προηγούμενα χρόνια επαναδιαπραγματεύτηκαν τις συμβάσεις παραχώρησης –η πρώτη ήταν της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου και η άλλη των ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ. Καμία από τις δύο δεν έθεσε το ζήτημα να μην μπουν διόδια στη Βαρυμπόμπη, παρότι είχαν τη δυνατότητα.
Και δεν είναι ότι δεν είχαν «ακυρωθεί» ξανά προβλεπόμενα διόδια από τη σύμβαση του 2007: για την περίοδο 2009-2013 ο παραχωρησιούχος είχε υπολογίσει έσοδα από τη λειτουργία διοδίων τόσο στη Βαρυμπόμπη όσο και στον κόμβο Καλυφτάκη στην Κηφισιά, που βρίσκεται μερικά χιλιόμετρα πριν, προς την Αθήνα. Συγκεκριμένα, οι αποζημιώσεις που ζητούνταν για την προαναφερόμενη περίοδο ανέρχονταν σε σχεδόν 22,5 εκατομμύρια για τη Βαρυμπόμπη και σε 14,7 εκατομμύρια για τον κόμβο Καλυφτάκη.
Με τη διαπραγμάτευση και τροποποίηση της σύμβασης το 2013, ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε από τις ανωτέρω αποζημιώσεις, σταμάτησε να υπολογίζει σε έσοδα από τον κόμβο Καλυφτάκη –δηλαδή επί της ουσίας καταργήθηκαν τα διόδια που προβλέπονταν από τη σύμβαση του 2007– και συμφώνησε να υπολογίζει σε έσοδα από τα διόδια της Βαρυμπόμπης από το 2016 και μετά. Στη δεύτερη διαπραγμάτευση, επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, επίσης δεν τέθηκε θέμα κατάργησης των διοδίων στην Βαρυμπόμπη.
Ασήκωτο βάρος για την Κηφισιά
Με τα σημερινά δεδομένα της στεγαστικής κρίσης, το θέμα επιβολής διοδίων σε αστική περιοχή παραπέμπει περισσότερο σε πολιτική διπολική διαταραχή. Διότι δεν μπορεί κανείς από τη μία, ενώ ξέρει ότι τα ενοίκια έχουν φτάσει στα ύψη και προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα προσφέροντας στέγη σε λογικές τιμές, να βάζει φρένο στην οικιστική άνοδο στη βόρεια Αττική με διόδια που λειτουργούν αποτρεπτικά για τους υποψήφιους μισθωτές. Ούτε μπορεί κανείς, από την άλλη, ενώ υπάρχει σε εξέλιξη ο πόλος ανάπτυξης του Ελληνικού και του μητροπολιτικού πάρκου Φαλήρου στα νότια, και ενώ τα βόρεια έχουν πληγεί από τις φωτιές, να γέρνει περαιτέρω τη ζυγαριά βάζοντας διόδια. Ούτε, φυσικά, μπορεί κανείς, ενώ κουνάει τη σημαία της ανάπτυξης, να αγνοεί έγκυρες μελέτες, οι οποίες επισημαίνουν ότι σε περιοχές με διόδια ο κύκλος εργασιών των εταιρειών υποχωρεί σε ποσοστό κοντά στο 8%, ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων μειώνεται έως 11,5% και η επισκεψιμότητα σε αυτά πέφτει σχεδόν κατά 1/3.
Και δεν είναι μόνο αυτά. Τόσο κατά τη διάρκεια των έργων για τον κόμβο όσο και από τη λειτουργία των διοδίων προβλέπεται να αυξηθεί (ακόμα περισσότερο) το κυκλοφοριακό βάρος εντός της Κηφισιάς, αφού όσοι θα θέλουν να τα αποφεύγουν θα χρησιμοποιούν τις τοπικές οδούς. Μάλιστα, μελέτη που έχει παρουσιαστεί στο δημοτικό συμβούλιο κάνει λόγο για αύξηση της κυκλοφορίας στους παραδρόμους έως και κατά 600% κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής της γέφυρας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

