513
Από αριστερά: Γιάννης Στάνκογλου, Αργύρης Πανταζάρας και Λένα Παπαληγούρα στο «Φλόγα και Άνεμος», Μάταλα, Δανάη Μιχαλάκη, καρέ από τα γυρίσματα της σειράς «Το Βραχιόλι της Φωτιάς» και Σπιναλόγκα | CreativeProtagon/Facebook

Ανακαλύπτοντας στην ΤV την ελληνική Ιστορία

Λίλα Σταμπούλογλου Λίλα Σταμπούλογλου 6 Αυγούστου 2022, 17:15
Από αριστερά: Γιάννης Στάνκογλου, Αργύρης Πανταζάρας και Λένα Παπαληγούρα στο «Φλόγα και Άνεμος», Μάταλα, Δανάη Μιχαλάκη, καρέ από τα γυρίσματα της σειράς «Το Βραχιόλι της Φωτιάς» και Σπιναλόγκα
|CreativeProtagon/Facebook

Ανακαλύπτοντας στην ΤV την ελληνική Ιστορία

Λίλα Σταμπούλογλου Λίλα Σταμπούλογλου 6 Αυγούστου 2022, 17:15

Διαβάζοντας το βιβλίο της Λένας Διβάνη «Ζευγάρια που έγραψαν την ιστορία της Ελλάδας», ένα από τα βιβλία που μπήκαν στη βαλίτσα των διακοπών μου, αναρωτήθηκα γιατί όλες αυτές οι υπέροχες ιστορίες ζωής δεν έχουν μεταφερθεί έως τώρα στη μικρή οθόνη. Το έχω αναρωτηθεί πολλές φορές, διαβάζοντας κάτι που αφορά στην ελληνική ιστορία.

Φαίνεται όμως ότι ήρθε η ώρα η τηλεοπτική μυθοπλασία να αντλήσει γενναιόδωρα μέσα από το ελληνικό παρελθόν. Οι «Άγριες Μέλισσες» στον Αντ1 έκαναν σίγουρα την αρχή βάζοντας στο τηλεοπτικό πλάνο την επαρχιακή Ελλάδα των δεκαετιών 1950 και 1960, με επίκεντρο μια δυσκολη εποχή, εκείνη της δικτατορίας. Το ίδιο, από την πλευρά της κωμωδίας, τόλμησαν και «Τα Καλύτερα μας Χρόνια» στην ΕΡΤ.

Φέτος, όμως, η ελληνική ιστορία γίνεται πηγή έμπνευσης για το τηλεοπτικό σενάριο περισσότερο από ποτέ. Η ΕΡΤ πρωτοστατεί σ’ αυτή τη νέα εποχή με αρκετές σειρές μυθοπλασίας. Το «Μια Νύχτα του Αυγούστου», βασισμένο σε βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ, θα μας μεταφέρει ξανά στη Σπιναλόγκα τότε που η κοινότητα των λεπρών κλείνει και ο κόσμος καλωσορίζει τη λύτρωση από εκείνη τη φρικτή συνθήκη διαχωρισμού αρρώστων και υγιών. Η ιστορία όμως αρχίζει να ξετυλίγεται γύρω από μια γυναικοκτονία, που σημαίνει ότι θα δούμε τα ήθη της εποχής γύρω από ένα είδος εγκλήματος που τόσο μας απασχολεί και σήμερα ακόμα.

Στο «Φλόγα και άνεμος» μια σειρά βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Στέφανου Δάνδολου, θα παρακολουθήσουμε το θρυλικό έρωτα του Γεωργίου Παπανδρέου με την Κυβέλη. Η σχέση του γέρου της Δημοκρατίας, όπως αποκαλούσαν τον Γ. Παπανδρέου, με τη μεγάλη ηθοποιό περνάει μέσα από κομβικά σημεία και προσωπικότητες της Ελλάδας του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, μια εποχή ταραχών, πολέμων και συνεχών κοινωνικοπολιτικών αλλαγών.

Στην ίδια εποχή και με επίκεντρο την καταστροφή της Θεσσαλονίκης από τη μεγάλη φωτιά του 1917 έως το Ολοκαύτωμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου κινείται και «Το Βραχιόλι της Φωτιάς», βασισμένο στο ιστορικό μυθιστόρημα της Βεατρίκης Σαΐας-Μαγρίζου.

Στην ΕΡΤ θα προβληθεί και η «Παραλία» που θα προσπαθήσει να μεταφέρει την αχαρτογράφητη τηλεοπτικά ατμόσφαιρα της εποχής των χίπις, μέσα από ένα κοινόβιο τους στα Μάταλα της Κρήτης. Το μυθιστόρημα της Πηνελόπης Κουρτζή, «Το κορίτσι με το σαλιγκάρι», είναι η βάση της σειράς.

Εντελώς αχαρτογράφητη τηλεοπτικά είναι και η εποχή στην οποία θα μας μεταφέρει «Η Μάγισσα» στον Αντ1, το επόμενο συγγραφικό βήμα του διδύμου Μελίνας Τσαμπάνη-Πέτρου Καλκόβαλη. Για πρώτη φορά η μικρή οθόνη του 21ου αιώνα θα επιχειρήσει να διαχειριστεί την Ελλάδα της προ-Επανάστασης και τα ήθη της εποχής, μέσα από δύο οικογένειες που βρίσκονται σε σύγκρουση και μια γυναίκα που στιγματίζεται ως μάγισσα.

Στον Alpha «Ο Παράδεισος των Κυρίων», βασισμένος σε ξένο φορμάτ, θα μας ταξιδέψει στη δεκαετία του 1960 για να αφηγηθεί ιστορίες της καθημερινότητας των εργαζομένων και του ιδιοκτήτη ενός πολυκαταστήματος στην Αθήνα, ενώ στο Open Beyond «Το Κόκκινο Ποτάμι» θα συνεχίσει να εξιστορεί τα δραματικά γεγονότα της ιστορίας του Ποντιακού Ελληνισμού.

Αυτός είναι πάνω-κάτω ο χάρτης της, εμπνευσμένης από ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα, μυθοπλασίας της επόμενης σεζον. Ένα είναι σίγουρο, η τηλεόραση φέτος θα μας μυήσει στην ελληνική ιστορία. Ή, έστω, θα το προσπαθήσει.

ΥΓ. Κι αυτή είναι μια συζήτηση που σίγουρα θα ανοίξει, όταν ξεκινήσει η νέα τηλεοπτική σεζόν: μαθαίνουμε Ιστορία από τις τηλεοπτικές σειρές ή όχι;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News