333
Ο Οργανισμός προσπαθεί να βγάλει όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης | Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Χρέη 86 εκατ. ευρώ άφησε στον ΟΑΣΘ η διοίκηση του Στέλιου Παππά

Protagon Team Protagon Team 21 Σεπτεμβρίου 2019, 12:54
Ο Οργανισμός προσπαθεί να βγάλει όσο το δυνατόν περισσότερα οχήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης
|Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Χρέη 86 εκατ. ευρώ άφησε στον ΟΑΣΘ η διοίκηση του Στέλιου Παππά

Protagon Team Protagon Team 21 Σεπτεμβρίου 2019, 12:54

Οφειλές προς το Δημόσιο και τρίτους προμηθευτές που φτάνουν τα 86 εκατομμύρια ευρώ συσσώρευσε μέσα σε δύο χρόνια η διοίκηση του ΟΑΣΘ υπό τον Στέλιο Παππά, η οποία μάλιστα, λόγω των πολύ χαμηλών εσόδων, προεισέπραττε την κρατική επιδότηση για τη μισθοδοσία.

Σε ρεπορτάζ του voria.gr αναφέρεται ότι η νέα διοίκηση με διευθύνοντα σύμβουλο Γιώργο Σπανό εντόπισε σε μια πρώτη διερεύνηση οφειλές του ΟΑΣΘ στην Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Πρόκειται, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό, για 48,5 εκατ. ευρώ προς την Εφορία και 27,5 εκατ. ευρώ στον ΕΦΚΑ μέσα σε διάστημα δύο ετών. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν άλλα 10 εκατ. ευρώ σε προμηθευτές που έχουν μείνει απλήρωτοι για μήνες.

Αυτά ενώ η διοίκηση του Στέλιου Παππά, πατέρα του υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά,  φρόντιζε να προεισπράττει την κρατική επιδότηση προκειμένου να καταβάλει τη μισθοδοσία των εργαζομένων, επειδή τα έσοδα του ΟΑΣΘ δεν επαρκούσαν για την μισθολογική και ασφαλιστική δαπάνη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο, όταν αποχώρησε η προηγούμενη διοίκηση, ο ΟΑΣΘ είχε ήδη προεισπράξει τις επιδοτήσεις του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου προκειμένου να καταβάλει τη μισθοδοσία του Αυγούστου. «Αναγκαστήκαμε κι εμείς με τη σειρά μας να ζητήσουμε προείσπραξη της αντισταθμιστικής οφειλής του μηνός Νοεμβρίου» εξήγησε ο κ. Σπανός.

Χρέη και από υπουργεία

Παράλληλα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ άφησε και αυτή χρέη στον Οργανισμό ύψους περίπου 45 εκατ. ευρώ, επειδή δεν κατέβαλε τα ποσά τα οποία όφειλε για τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων και άλλων οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων.

Για το 2018 το χρέος προς τον ΟΑΣΘ ανήλθε σε 23,2 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 14,5 εκατ. οφείλει το υπουργείο Εργασίας για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και τη μετακίνηση με μειωμένο εισιτήριο των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών. Αλλα 8,7 εκατ. ευρώ οφείλει το υπουργείο Παιδείας για τις μετακινήσεις φοιτητών και μαθητών με μισό εισιτήριο. Φέτος, οι αντίστοιχες οφειλές αναμένεται να φτάσουν τα 22,5 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση Παππά, σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν είχε φροντίσει να υπογράψει σύμβαση με τα δύο υπουργεία, για την καταβολή των ποσών, όπως συμβαίνει με τον ΟΑΣΑ στην Αθήνα όπου έχουν υπογραφεί αντίστοιχες συμβάσεις.