236
Τα δεδομένα από post, stories, likes και διαφημίσεις Influencers στο Instagram ήταν η αφορμή της διαρροής | CreativeProtagon

Χάκαραν 49 εκατ. λογαριασμούς του Instagram

Protagon Team Protagon Team 22 Μαΐου 2019, 13:02
Τα δεδομένα από post, stories, likes και διαφημίσεις Influencers στο Instagram ήταν η αφορμή της διαρροής
|CreativeProtagon

Χάκαραν 49 εκατ. λογαριασμούς του Instagram

Protagon Team Protagon Team 22 Μαΐου 2019, 13:02

Είναι η πιο κατάλληλη εφαρμογή για έκθεση και επίδειξη. Οι προσωπικές στιγμές γίνονται stories, οι γλουτοί post, οι βουτιές μπούμερανγκ. Ο καθένας εκτίθεται όπως θέλει. Και μέχρι εκεί που θέλει. Οταν όμως διαρρέουν αυτά που δεν θέλει, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Η παραβίαση από τη χθεσινή διαρροή προσωπικών δεδομένων σε 49 εκατομμύρια λογαριασμούς, ίσως στοιχίσει πολλά στο Instagram. Σε έναν ψηφιακό κολοσσό με αξία σχεδόν όση το συνολικό χρέος της Ελλάδας, η απόλυτη ασφάλεια θα έπρεπε να είναι δεδομένη.

Τα δεδομένα δημοσιεύτηκαν μέσω διακομιστή της Amazon, στην εταιρεία μάρκετινγκ Chtrbox με έδρα το Μουμπάι της Ινδίας. Η Chtrbox πληρώνει influencers για την ανάρτηση προϊόντων και υπηρεσιών στο Instagram. Πελάτες της εταιρείας είναι η Adidas, η Rayban, η Hewlett-Packard, η Nokia κ.ά. σύμφωνα με όσα αναφέρει η εταιρεία στο site της.

Πώς έγινε η διαρροή

Η ινδική εταιρεία δημιούργησε μια βάση δεδομένων για να υπολογίζει τα ποσά που πρέπει να διαθέτει για κάθε influencer, βάσει των followers, των likes και άλλων παραμέτρων. Η βάση δεδομένων αποθηκεύτηκε σε έναν διακομιστή του Amazon και δεν προστατεύτηκε με κωδικό πρόσβασης. Έτσι, τα δεδομένα διέρρευσαν.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Facebook, στο οποίο ανήκει το Instagram, αναφέρει ότι «εξετάζουμε το θέμα για να καταλάβουμε αν τα δεδομένα που περιγράφηκαν, όπως email και τηλεφωνικοί αριθμοί, σχετίζονται με το Instagram ή με άλλες πηγές». Το Facebook επισημαίνει ακόμη ότι βρίσκεται σε συνεννόηση με τη Chtrbox για να διαπιστώσει από που προήλθαν όλα αυτά τα δεδομένα και πως έγιναν διαθέσιμα δημοσίως.