949
| Getty Images/Ideal Images

Θα κάνει το (ελληνικό) Netflix παραγωγές την Ελλάδα;

Protagon Team Protagon Team 12 Δεκεμβρίου 2017, 20:48

Θα κάνει το (ελληνικό) Netflix παραγωγές την Ελλάδα;

Protagon Team Protagon Team 12 Δεκεμβρίου 2017, 20:48

Κατ’ αρχάς η είδηση: Το Netflix μιλάει πλέον ελληνικά. Η διαδικτυακή πλατφόρμα που μας προσέφερε, μεταξύ άλλων, το «House of Cards», και έχει εξελιχθεί σε έναν γίγαντα της ψυχαγωγίας με χρηματιστηριακή αξία στα 61 δισ. δολάρια, παρουσίασε την Τρίτη την ελληνική του εκδοχή.

Σε μια συνάντηση-έκπληξη στον έκτο όροφο μιας πολυκατοικίας της οδού Αθηνάς, τα στελέχη του δικτύου συζήτησαν με εκπροσώπους των ελληνικών μέσων ενημέρωσης, μεταξύ των οποίων και το Protagon, και έκαναν τα αποκαλυπτήρια των εν Ελλάδι στόχων του Netflix, της συνδρομητικής ψηφιακής πλατφόρμας με τα 109 εκατ. μέλη παγκοσμίως και την παραγωγή 1.000 ωρών  πρωτότυπου τηλεοπτικού περιεχομένου —400 σειρές και ταινίες— μέσα μόνο στο 2017.

Σε πρακτικό επίπεδο ο χρήστης, αλλάζοντας τη γλώσσα προφίλ του σε ελληνικά, θα δει να ξεκλειδώνεται και η επιλογή σε ήχο και υπότιτλους για ολόκληρο το περιεχόμενο. Η πλατφόρμα, από τις 12 Δεκεμβρίου 2017, είναι διαθέσιμη και στα ελληνικά, όπως και οι τιμές της και σε ευρώ, ξεκινώντας από την τιμή των 7,99 ευρώ για ένα μήνα. Οπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ, ανεξάρτητα φιλμ, παιδικά προγράμματα και πολλά άλλα τηλεοπτικά προϊόντα είναι τώρα διαθέσιμα με ποσοστό υποτιτλισμού και μεταγλώττισης περιεχομένου που ξεπερνά το 70%.

«Σήμερα Τρίτη είναι η πρώτη ημέρα που η πλατφόρμα μας διατίθεται στα ελληνικά, γεγονός που σημαίνει ότι από σήμερα αρχίζουμε να επενδύουμε σοβαρά στην Ελλάδα», είπε η Γιάνα Ζάμπα, εκπρόσωπος του Netflix για την Ευρώπη.

Τι σημαίνει όμως η επένδυση ενός αναδυόμενου διεθνούς κολοσσού στην Ελλάδα; Σημαίνει κατ΄αρχάς ότι ένας νέος και δυναμικός «παίκτης» εισέρχεται στην αγορά της τηλεοπτικής ψυχαγωγίας — όπου ήδη δραστηριοποιούνται και ανταγωνίζονται πάροχοι περιεχομένου (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV και εσχάτως και η Wind).

«Σημαίνει ότι οι έλληνες χρήστες έφτασαν σε ένα “υγιές” επίπεδο αφοσίωσης» εξήγησε χαρακτηριστικά η Γιάνα Ζάμπα για να προσθέσει, λίγο αργότερα: «Αν τα νούμερα δεν ήταν καλά, δεν θα ήμασταν εδώ». Tα ποσοστά διείσδυσης του Netflix στην Ελλάδα τα δύο τελευταία χρόνια είναι αντίστοιχα με αυτά της αμερικανικής αγοράς, αναφέρθηκε.

net07

Εως τώρα οι εν Ελλάδι χρήστες του Netflix που απολάμβαναν το περιεχόμενό του από κάθε είδους συσκευή που έχει σύνδεση με Internet —από συσκευές τηλεόρασης έως τάμπλετ και κινητά— ήταν γνώστες αγγλικών. Ωστόσο είναι σαφές ότι στόχος είναι πλέον το ελληνόφωνο κοινό. Αλλωστε το Netflix βρίσκεται πλέον σε 190 χώρες. Ηδη μια βόλτα στις σελίδες του δικτύου στο Facebook και στο Instagram μπορεί να σε πείσει για τον εξελληνισμό του.

«Το πρώτο βήμα, η τοπική προσαρμoγή, έγινε. Σε δεύτερη φάση θα έρθουμε σε επικοινωνία με ελληνικές εταιρείες, παρόχους υπηρεσιών Internet και έλληνες παραγωγούς με τους οποίους θα συνεργαστούμε ώστε να φέρουμε τις υπηρεσίες μας πιο κοντά στους ελληνες καταναλωτές», σημείωσε η Γιάνα Ζάμπα, για να συμπληρώσει: «Ιδανικά θα θέλαμε να παράγουμε περιεχόμενο από την Ελλάδα για όλον τον κόσμο. Το συζητάμε. Αλλά αν είναι να κάνουμε παραγωγή εδώ, πρέπει να το σημειώσω, θα πρέπει να απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο ακροατήριο. Αλλωστε το συναίσθημα είναι αυτό που μετρά. Η λύπη είναι η ίδια είτε είσαι στην Ελλάδα, είτε στην Ιαπωνία, είτε στη Βραζιλιά».

Η σύγκρουση με τα σινεμά

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Οτι υπάρχει πλέον ένας ακόμη παραγωγός τηλεοπτικού-κινηματογραφικού περιεχομένου στην ελληνική αγορά, αλλά πολύ πιο απαιτητικός: το προτεινόμενο προϊόν από σεναριογράφους ή σκηνοθέτες θα πρέπει να είναι παγκοσμίου κλάσεως. Το Netflix δεν είναι ένας περιφερειακός παίκτης της βιομηχανίας του θεάματος, όπως θεωρείτο μέχρι πρόσφατα. Ως το 2011 αγόραζε τα δικαιώματα περιεχομένου από άλλους, αλλά όλα άλλαξαν με το «House of Cards».

MV5BMTc5OTQwODM4M15BMl5BanBnXkFtZTgwNjY0NzE1MzI@._V1_SX1500_CR0,0,1500,999_AL_

«Για εμάς το “House of Cards” ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Καταρχήν παραγγείλαμε ολόκληρες τις δύο πρώτες σεζόν, ενώ τα κλασσικά στούντιο παραγγέλνουν στην αρχή έναν πιλότο και ανάλογα με την ανταπόκριση που έχει στο κοινό παραγγέλνουν και τα υπόλοιπα επεισόδια», εξήγησε η Γιάνα Ζάμπα. Ενα άλλο ρίσκο που πήρε η εταιρεία ήταν να διαθέσει όλα τα επεισόδια της σεζόν ταυτόχρονα την ίδια ημέρα. «Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν ότι κάτι τέτοιο άρεσε πολύ στους τηλεθεατές οι οποίοι“καταβρόχθισαν” και τα 13 επεισόδια της σεζόν, κι έτσι έγινε της μόδας το binge watching», παρατήρησε.

Από την πλευρά του, ο Γιαν Λαφάργκ, ανακοίνωσε ότι η νέα παραγωγή του Netflix, το «Bright» με τον Γουίλ Σμιθ, θα κάνει στις 22 Δεκεμβρίου πρεμιέρα στην πλατφόρμα — και όχι στα σινεμά. Παραδέχτηκε δε ότι η παρουσία στις Κάννες με δύο ταινίες παραγωγής Netflix στο επίσημο διαγωνιστικό, ήταν κατά κάποιον τρόπο μια παραβίαση της σχέσης με τον συνδρομητή-πελάτη o οποίος κανονικά δικαιούται να βλέπει πρώτος και αποκλειστικά το προϊόν.

Στην ουσία ήρθε στην Ελλάδα ένας νέος τρόπος ψυχαγωγίας, ένα πάντρεμα της Σίλικον Βάλεϊ με το Χόλιγουντ όπως το περιέγραψαν οι δύο εκπρόσωποι του Netflix. Τι θα γίνει με τους εδώ παρόχους; Τα στελέχη του δικτύου είπαν ότι θέλουν να συνεργαστούν και να υπάρξει μια «win win situation» και με τις δύο πλευρές κερδισμένες. «Εμείς μπορούμε και μόνοι μας. Υπάρχει όμως, για παράδειγμα, ο παράγοντας της εμπιστοσύνης του χρήστη. Ισως να μη θέλει να δώσει στο Netflix τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας. Ετσι η τιμολόγηση της υπηρεσίας μας καλό θα είναι να γίνεται μέσω παρόχων περιεχομένου που ήδη δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα» είπε ο Γιαν Λαφάργκ.

Μίλησε δε για μια πιθανότητα συνεργασίας με παρόχους Internet αρκεί να δεσμευτούν με το Netflix και να προχωρήσουν σε διαφημιστικές εκστρατείες της τάξεως των πέντε εκατ. ευρώ.

Για τέτοια, διόλου ευκαταφρόνητα, ποσά μιλάμε.

Βέβαια υπάρχει ένα ζήτημα. Του αθέμιτου ανταγωνισμού. Το Netflix δεν έχει έδρα στην Ελλάδα όπως οι άλλοι πάροχοι ανάλογων υπηρεσιών, οι οποίοι και φορολογούνται και υποχρεούνται να πληρώνουν για τις άδειες αναμετάδοσης. Σε αυτό ο Γιαν Λαφάργκ απάντησε μια υπεκφυγή: «Αφενός πληρώνουμε τον ΦΠΑ, και αφετέρου και να πληρώναμε φόρους αυτή τη στιγμή δεν θα πληρώναμε κάτι, δεδομένου ότι προς το παρόν δεν έχουμε κέρδη από τη δραστηριότητά μας στην Ελλάδα».

Προφανώς βέβαια, δεν έρχονται στην Ελλάδα για να έχουν ζημιές. Αλλά είναι και αυτή μια ιδέα από τον νέο (ψηφιακό, τηλεοπτικό και άυλο) κόσμο που ανατέλλει…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...