265
Η νέμεση της Google, η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ | REUTERS/Yves Herman

Πρόστιμο €1.5 δισ. από την ΕΕ στην Google για παράνομες τακτικές στη διαφήμιση

Protagon Team Protagon Team 20 Μαρτίου 2019, 14:23
Η νέμεση της Google, η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ
| REUTERS/Yves Herman

Πρόστιμο €1.5 δισ. από την ΕΕ στην Google για παράνομες τακτικές στη διαφήμιση

Protagon Team Protagon Team 20 Μαρτίου 2019, 14:23

Με βαρύ πρόστιμο της τάξης των 1,49 δισ. ευρώ καταδίκασε η Ευρωπαϊκή Ενωση την Google για την κατάχρηση της ηγετικής θέσης που έχει στην διαφημιστική αγορά του Διαδικτύου.

Είναι η τρίτη φορά μέσα σε ισάριθμα χρόνια που η ΕΕ επιβάλει πρόστιμο στη Google για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Πέρυσι επιβλήθηκε πρόστιμο 4,34 δισ. ευρώ για το λειτουργικό Android και το 2017 πρόστιμο 2,42 δισ. ευρώ για τα αποτελέσματα αναζητήσεων προϊόντων.

Σύνολο πάνω από 8,2 δισ. ευρώ μέσα σε τρία χρόνια, ένα τεράστιο ποσό που δικαιολογείται από την δυνατότητα της ΕΕ να επιβάλει πρόστιμα επί του τζίρου, που στην περίπτωση της  Google ανέρχεται σε αρκετά δισ.  ευρώ.

Σε συνέντευξή Τύπου που παραχώρησε την Τετάρτη η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ εξήγησε ότι η αμερικανική εταιρεία πίεζε εταιρείες να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τη δική της πλατφόρμα, το AdSense, και όχι ανταγωνιστικές.

Είχε ακόμη επιβάλει όρους στα συμβόλαια οι οποίοι εμπόδιζαν τους ανταγωνιστές της Google να βάζουν διαφημίσεις σε ιστόποπους που ήδη χρησιμοποιούσαν το AdSense.

Ετσι οι ανταγωνιστές της Google «αποτρέπονταν από το να καινοτομήσουν και να ανταγωνιστούν στην αγορά βάσει της αξίας τους», είπε η επίτροπος και πρόσθεσε ότι διαφημιστές και διαφημιζόμενοι λόγω  των πρακτικών της Google ήταν αντιμετώποι με υψηλότερες τιμές που θα περνούσαν στους καταναλωτές.

Το AdSense είναι η πλατφόρμα που επιτρέπει σε διαφημιστές να τοποθετούν μικρές διαφημίσεις κειμένου στο πλάι της σελίδας, οι οποίες σχετίζονται με το περιεχόμενο ή τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες.

Κατά της υπηρεσίας είχε προσφύγει από το 2009 η Microsoft, ενώ η ΕΕ είχε αρχίσει επίσημα την έρευνα το 2016, όταν πλέον η Google είχε κάνει κάποιες αλλαγές που έδιναν περισσότερες δυνατότητες στους καταναλωτές.