600
H παραγωγή έχει δημιουργήσει την ταινία μεταφέροντας στην οθόνη κάθε μικρό «ψήγμα» από τον ιστορικό αγώνα του Λε Μαν. Εδώ ενημερώνει τον Ματ Ντέιμον (τρίτος από αριστερά) | Motion Pictures

«Η Ford κόντρα στη Ferrari» στην κούρσα των Οσκαρ

Protagon Team Protagon Team 2 Φεβρουαρίου 2020, 21:20
H παραγωγή έχει δημιουργήσει την ταινία μεταφέροντας στην οθόνη κάθε μικρό «ψήγμα» από τον ιστορικό αγώνα του Λε Μαν. Εδώ ενημερώνει τον Ματ Ντέιμον (τρίτος από αριστερά)
|Motion Pictures

«Η Ford κόντρα στη Ferrari» στην κούρσα των Οσκαρ

Protagon Team Protagon Team 2 Φεβρουαρίου 2020, 21:20

Ας φανταστούμε ότι το βραβείο για την καλύτερη ταινία πηγαίνει σε αυτή που άρεσε στους περισσότερους. Τότε το «Κόντρα σε όλα» («Ford v Ferrari, Le Mans 66») θα έπαιρνε το Οσκαρ, γράφει ο Guardian. Αν ισχύει βέβαια η εκτίμηση αυτή, θα το μάθουμε στην Ελλάδα στις 10 Φεβρουαρίου.

Η ταινία του σκηνοθέτη Τζέιμς Μάνγκολντ έχει σπάσει τα… κοντέρ στα σινεφίλ site, όπου καταγράφεται μία πρωτοφανής κατάσταση. Η ήδη υψηλή βαθμολογία των κριτών (92%) έχει «φάει τη σκόνη» της βαθμολογίας του κοινού (98%). Συνήθως όταν η βαθμολογία των κριτών είναι πολύ υψηλή, όπως αυτή, το κοινό «σνομπάρει».

Πρόκειται για ένα φιλμ βασισμένο στην αληθινή ιστορία του οραματιστή αμερικανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Κάρολ Σέλμπι και του ατρόμητου βρετανού οδηγού Κεν Μάιλς. Οι δύο άνδρες ένωσαν τις δυνάμεις τους και πήγαν κόντρα στις κάθε τύπου παρεμβάσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία, τους νόμους της φυσικής, αλλά και τους προσωπικούς τους «δαίμονες».

Στόχος τους ήταν να κατασκευάσουν ένα επαναστατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο για την εταιρεία Ford Motor και να αναμετρηθούν με τα πανίσχυρα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Εντσο Φεράρι στις  24 Ωρες του Λε Μαν, στη Γαλλία, το 1966. Και δεν είναι μόνο η υπόθεση, η αληθινή ιστορία και η ταχύτητα που λατρεύει ο κόσμος σε αυτήν την ταινία.

Πρώτα από όλα οι Βρετανοί αγαπούν τον Κρίστιαν Μπέιλ, ο οποίος υποδύεται τον οδηγό Κεν Μάιλς. Πρόκειται για έναν χαρακτήρα που έχει τόσο μεγάλη εμμονή με τα αυτοκίνητα, που φτάνεις σε σημείο να τον λυπάσαι, σχολιάζει ο αρθρογράφος του Guardian. Η βρετανική προφορά, που ακούγεται μάλιστα σαν να έχει γεννηθεί κάπου κοντά στο Μπέρμινχαμ, είναι ακριβώς ίδια με του πραγματικού Μάιλς. Κάτι μπορεί να λατρεύουν οι Βρετανοί, ξεχνούν όμως ότι δεν συμβαίνει το ίδιο με τους Αμερικανούς, που εν γένει δεν τους αφορά πόσο επιτυχημένη θα είναι η μεταφορά στην «καταγωγή» του πρωταγωνιστή της ταινίας, αλλά να ακούν γνώριμους «ήχους».

Το πλούσιο παρασκήνιο στην πραγματική ιστορία της Ford κόντρα στη Ferrari στον αγώνα αντοχής του Λε Μαν, ξετυλίγεται με τρομερές συγκινήσεις και ένα απίστευτο φινάλε. Κυρίως όμως είχε τεράστιο σημειολογικό ενδιαφέρον και πολυεπίπεδους συμβολισμούς.

Η κούρσα του Λε Μαν δεν ήταν τόσο μια ξεκάθαρη μάχη μεταξύ ΗΠΑ και Ιταλίας ή μεταξύ συντηρητικών και προοδευτικών. Ηταν η σύγκρουση του παλιού και του νέου κόσμου. Οι παλιοί, άγραφοι κανόνες τιμής απέναντι στο έντονο χρώμα του πράσινου χρήματος.

Ο Μάνγκολντ κατευθύνεται προς τη σωστή κατεύθυνση όταν αφήνει κατά μέρος την κόντρα των δύο κροίσων της  αυτοκινητοβιομηχανίας ( Εντσο Φεράρι και Χένρι Φορντ) και εστιάζει στις εσωτερικές διαμάχες της Ford και κυρίως στον προσωπικό αγώνα των δύο φίλων για να ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια.

Και πέρα από το χρήμα και την ταχύτητα, υπάρχει και κάτι άλλο σημαντικό με το οποίο μεγάλο μέρος του κοινού θα μπορούσε να ταυτιστεί: δύο άνθρωποι που τα βγάζουν πέρα οριακά με τα οικονομικά τους, όμως είναι ευτυχισμένοι διότι έχουν καταφέρει να κάνουν αυτό που τους αρέσει. Και να είναι οι καλύτεροι σε αυτό. Και έπειτα να έρχονται οι εταιρείες, οι επιτροπές, το μάρκετινγκ και κάνουν τη ζωή τους πιο δύσκολη

Μόνο το κατακόκκινο από την ένταση πρόσωπο του Κρίστιαν Μπέιλ μπορεί να τους απαντήσει, μόνο ο σφιγμένος από την αγωνία Ματ Ντέιμον μπορεί να καταλάβει. Και μόνο ο αντίπαλος Ferrari είναι αυτός που δείχνει τον σεβασμό που οφείλει στον ξεκάθαρα καλύτερο οδηγό του αγώνα.

Η ταινία έχει ακόμη τρεις υποψηφιότητες στα Οσκαρ (Μοντάζ, Μιξάζ και Μοντάζ – Ηχου), καθώς και μία υποψηφιότητα για το βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Κρίστιαν Μπέιλ στις Χρυσές Σφαίρες και στα SAG Awards.

Οι υποψήφιες για Οσκαρ καλύτερης ταινίας

«Κόντρα σε όλα» (Ford v Ferrari, Le Mans 66)

«Ο Ιρλανδός»

«Jojo Rabbit»

«Τζόκερ»

«Μικρές Κυρίες»

«Ιστορία Γάμου»

«1917»

«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»

«Παράσιτα»

Τα Οσκαρ θα μεταδοθούν ζωντανά στις 10 Φεβρουαρίου, στις 3 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος από την Cosmote ΤV.