733
| CreativeProtagon

Eκλεισε αιφνιδιαστικά η Rocket του ντελίβερι

Μιχάλης Ηλιάδης Μιχάλης Ηλιάδης 23 Φεβρουαρίου 2022, 16:33
|CreativeProtagon

Eκλεισε αιφνιδιαστικά η Rocket του ντελίβερι

Μιχάλης Ηλιάδης Μιχάλης Ηλιάδης 23 Φεβρουαρίου 2022, 16:33

Μέσα στη νύχτα (της Τρίτης 22 Φεβρουαρίου 2022) μετέφεραν υπολογιστές και έγγραφα από τα γραφεία, στην οδό Αιόλου. Αλλά και από την επίσημη έδρα, στην Αγία Παρασκευή.

Και, αίφνης, «έκλεισε», σταμάτησε να λειτουργεί για εστιατόρια, καφέ και πελάτες η εφαρμογή της νεόκοπης – αν και φιλόδοξης – εταιρείας ντελίβερι Rocket. Μιας εταιρείας που μπήκε δυναμικά στο ταμπλό του ελληνικού ντελίβερι αμέσως μετά το «σκάνδαλο efood» (που επιχείρησε με επιστολή να υποχρεώσει 2.016 διανομείς της να λειτουργούν ως ελεύθεροι επαγγελματίες, δίχως ασφάλιση και πρόσληψη). Και μπήκε – με καταγωγή ουκρανική.

Την καταγωγή της φέρνει ως αιτιολογία μία –αστήρικτη ακόμη– πληροφορία, που θέλει το βασικό oυκρανό επενδυτή να αποσύρεται από τη διεθνή εταιρεία, με τα γεγονότα της Ουκρανίας.

Μία άλλη πληροφορία – επίσης αστήρικτη, καθώς η εταιρεία δεν έχει ενημερώσει ακόμη ούτε τους εργαζομένους της για το αιφνιδιαστικό «κλείσιμο» – θέλει το ελληνικό σκέλος της Rocket να μην τα πήγαινε όσο καλά ήθελε. Και παρά τις φιλοδοξίες να πάρει μεγάλο κομμάτι από την πίτα των 800 εκατ. ευρώ, που ήταν ο τζίρος του ελληνικού ντελίβερι για το 2020.

Η κίνηση αυτή δεν προβλέπεται να έχει επιπτώσεις μόνον στην Ελλάδα, αλλά και στο Aμστερνταμ, στην Λιλ της Γαλλίας και στην Λεμεσό και τη Λευκωσία της Κύπρου, όπου λειτουργούσε εδώ και καιρό η ουκρανικών συμφερόντων (βασικά) Rocket. Και, βέβαια, σε 18 πόλεις της «πατρίδας» της, Ουκρανίας, όπου και ξεκίνησε στις αρχές του 2018, προτού επεκταθεί στις άλλες χώρες.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Η ελληνική θυγατρική «Ρόκετ Ντελίβερι Μονοπρόσωπη ΙΚΕ», με έδρα την Αγία Παρασκευή, συστάθηκε στις 25 Μαΐου του 2021 και λειτούργησε αρχικά πιλοτικά σε Χαλάνδρι, Χολαργό, Αγία Παρασκευή, Παπάγου, Νέο Ψυχικό, Παλαιό Ψυχικό, Φιλοθέη. Υποσχόμενη πολύ χαμηλότερες, των άλλων εταιρειών ντελίβερι, προμήθειες (οι ανταγωνιστές της ζητούσαν έως και 25%!).

Την ανάπτυξή της ανέλαβε ο τέως επικεφαλής της Lime Greece, Νίκος Χατζηδάκης, ο οποίος είχε συνάψει, από εκείνο το (πρώην) πόστο του, τις συμφωνίες προμηθειών Lime-S ηλεκτρικών πατινιών με το Δήμο Θεσσαλονίκης το 2018 και με το Δήμο Αθηναίων το 2019.

Όταν έσκασε η «βόμβα efood», με δεδομένο ότι και η Wolt λειτουργούσε δίχως συμβάσεις και ασφάλιση για τους ντελιβεράδες, και αμέσως μετά τη λαίλαπα του #cancel_efood, δεν ήταν τυχαία η ακόλουθη δήλωση: «Είμαστε περήφανοι που διασφαλίσαμε πρώτοι συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους διανομείς μας και χαιρετίζουμε την απόφαση της efood να κινηθεί προς την ίδια κατεύθυνση. Πιστεύουμε πως θα ήταν ωφέλιμο να προβούν στην ίδια κίνηση και όλοι οι υπόλοιποι παίκτες στην ελληνική αγορά του online food delivery», δια στόματος του Javid Movsumov, International Expansion Director της Rocket.

Η συνέχεια με την επέκταση της Rocket και στο κέντρο της Αθήνας και έως τον Πειραιά, πριν από λίγες ημέρες, ήρθε με την υπογραφή συμβάσεων μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου με τους διανομείς της, που ανακοινώθηκε ότι θα είναι 500 έως το τέλος του 2021.

Διανομείς που με το αιφνιδιαστικό «κλείσιμο» της Rocket βρέθηκαν στον δρόμο και δίχως καν επίσημη ανακοίνωση ή εξήγηση κατέφυγαν (αφού βρήκαν τα γραφεία της εταιρείας στην Αιόλου άδεια, εν μία νυκτί!) στην Επιθεώρηση Εργασίας για καταγγελία.

Από την πλευρά της εγχώριας Rocket επιβεβαίωσαν στο Protagon πως έχει σταματήσει η λειτουργία της εφαρμογής από χθες. Η εταιρεία δεν έχει κάνει ακόμη επίσημη ανακοίνωση. Ο διευθυντής Νικόλαος Χατζηδάκης δεν έχει απαντήσει σε τηλεφωνήματα και μηνύματα για εξηγήσεις – ούτε σε ανθρώπους της εταιρείας, σύμφωνα με πληροφορίες.

Στελέχη στον χώρο της διανομής φαγητού (και όχι μόνον) χαρακτήριζαν το αιφνιδιαστικό κλείσιμο –και δη ανεξήγητα– της Rocket ως βόμβα σε έναν χώρο, που ακόμη δεν έχει αυτορυθμιστεί. Οι εταιρείες efood και Wolt, που είχαν «κατηγορηθεί» από καταναλωτές ως πρωταίτιες στη μη σύναψη συμβάσεων με τους διανομείς και την άρνηση λήψης ευθύνης για τους (ανασφάλιστους, εν τέλει) οδηγούς, έχουν απλά αφαιρέσει τις κριτικές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής τους.

Θυμίζουμε ότι διαγράφτηκαν μαζικά πελάτες της efood και αρκετοί της Wolt μετά το «σκάνδαλο» που πήρε διαστάσεις και κατέβασε τη βαθμολογία της πρώτης στο χαμηλότατο… 1, με άριστα το 5, μέσα σε λίγες ώρες. Ενώ η efood, που δεν προσλαμβάνει πλέον διανομείς, είχε δεσμευθεί τότε ότι θα κάνει συμβάσεις αορίστου χρόνου με τους 2.016 ντελιβεράδες που αφορούσε η επιστολή, η οποία προκάλεσε οργή σε ανά την Ελλάδα καταναλωτές.

Όσο για την Rocket, διέθετε στους διανομείς της και κράνος, ενισχυμένο μπουφάν, εταιρικό ιματισμό, κιβώτιο μεταφοράς τροφίμων με το λογότυπο της εταιρείας. Ενώ οι συμβάσεις της, πέρα από τη νόμιμη ασφάλιση και τις όποιες υπερωρίες, κάλυπταν και τα έξοδα για βενζίνη και σέρβις των δικύκλων. Χρήματα τα οποία, όμως, δεν έχουν εισπράξει επί τρεις και πλέον μήνες οι εργαζόμενοι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News