1127
Μετέωρα, ορεινό Πήλιο, Παγασητικός: η Θεσσαλία και οι ομορφιές της όπως παρουσιάζονται (και) φωτογραφικά στον ιστότοπο της Σύμπραξης Τουρισμού | thessaly-tourism-sympraxi.gr

Oταν η φιλοξενία κάθεται ξανά στα θρανία

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 27 Νοεμβρίου 2017, 13:49
Μετέωρα, ορεινό Πήλιο, Παγασητικός: η Θεσσαλία και οι ομορφιές της όπως παρουσιάζονται (και) φωτογραφικά στον ιστότοπο της Σύμπραξης Τουρισμού
|thessaly-tourism-sympraxi.gr

Oταν η φιλοξενία κάθεται ξανά στα θρανία

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 27 Νοεμβρίου 2017, 13:49

«Εγώ δεν μπορώ να τα κάνω όλα αυτά. Κάνω 100 δουλειές μέσα στη μέρα», μου λέει ένας τουριστικός επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης δύο μονάδων ενοικιαζομένων δωματίων σε παραθαλάσσια περιοχή του Πηλίου. «Ολα αυτά» είναι τα σχόλια στο Tripadvisor και η ανάγκη να τους απαντά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ψηφιακή παρουσία των καταλυμάτων του.

Αν υπάρχει ένα ζητούμενο σήμερα για την κρίσιμη μάζα όσων δραστηριοποιούνται στον ελληνικό τουρισμό, αυτό είναι η γνώση. Πέρα από την ακαδημαϊκή γνώση και τη θεωρητική της προσέγγιση, τις σχολές κατάρτισης που καλύπτουν τις ανάγκες προσωπικού στα ξενοδοχεία, υπάρχει μια μεγάλη μερίδα κυρίως μικρομεσαίων επιχειρηματιών που χρειάζονται επιμόρφωση. Για να καλύψουν το κενό ανάμεσα στον τουρισμό που ήξεραν και στην παγκοσμιοποιημένη ψηφιακή αγορά του σήμερα.

Η ανάγκη αυτή είναι εμφανής. Και την έχουν αντιληφθεί οι επιχειρηματίες. Γιατί κυρίως «χτυπά» την τσέπη τους. Καταλαβαίνουν πλέον ότι θα πρέπει να λειτουργήσουν με τις απαιτήσεις μιας αγοράς που κινείται ανάμεσα σε κοινωνικά δίκτυα, ηλεκτρονικές κρατήσεις και σχόλια σε ψηφιακές πλατφόρμες.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Για κάποιους είναι εφικτό. Παρακολουθούν τις εξελίξεις και προσαρμόζονται. Άλλοι είναι, ή, νιώθουν πιο απομονωμένοι.

Εκεί, ο ρόλος της συλλογικής δράσης είναι καθοριστικός: της σύμπραξης όλων των εμπλεκόμενων, Κράτους, αυτοδιοίκησης, φορέων, ιδιωτικών επιχειρήσεων. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν στη σύμπραξη είναι καταρχάς η αναγνώριση της σημασίας της.

Στην πρώτη ολοήμερη εκπαιδευτική ημερίδα που διοργάνωσε στον Βόλο η Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία, συμμετείχαν περισσότεροι από 120 τοπικοί τουριστικοί επιχειρηματίες και φορείς της περιοχής. Για επτά περίπου ώρες, εισηγητές της ελληνικής και διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας, μεταξύ αυτών και το TripAdvisor, ανέλυσαν σε επαγγελματίες από όλη τη Θεσσαλία επιτυχημένες διεθνείς πρακτικές στην αξιοποίηση της δυναμικής των social media και του ψηφιακού μάρκετινγκ πωλήσεων για την προσέλκυση πελατών και την προώθηση των επιχειρήσεών τους. Έτσι οι επιχειρηματίες του τουρισμού άκουσαν για την στοχευμένη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το Performance Marketing, την αξιοποίηση των δεδομένων (data) και την τμηματοποίηση του κοινού.

Οι εντυπώσεις όσων συμμετείχαν ήταν πολύ θετικές. Οι περισσότεροι κρατούσαν μακροσκελείς σημειώσεις και έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον για όσα άκουγαν. Πολλοί δε εξέφρασαν έκπληξη, μια και δεν περίμεναν να γίνει κάτι που έχει τους ίδιους στο επίκεντρο. Έχοντας συνηθίσει σε εξαγγελίες, αυτό που προσδοκούν είναι η υλοποίηση όσων εξαγγέλονται.

Η ημερίδα «Thessaly Loading Digital Marketing για Τουριστικές Επιχειρήσεις» εντάσσεται στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης της Σύμπραξης Τουρισμού για τη Θεσσαλία που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη Marketing Greece (του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) και την Coca-Cola Τρία Eψιλον, σε στρατηγική συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Πρόκειται για το ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων ανάδειξης της Θεσσαλίας ως τουριστικού προορισμού και την ποιοτική και λειτουργική αναβάθμιση της τουριστικής επιχειρηματικότητας της περιοχής.

Οι τρεις πλευρές ένωσαν τις δυνάμεις τους σχεδιάζοντας και υλοποιώντας, στα πλαίσια της Σύμπραξης, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προβολής και δράσεων με πλήρη τεχνική υποστήριξη και υλοποίηση προωθητικών ενεργειών για την ανάπτυξη του Περιφερειακού Τουριστικού Προϊόντος της Θεσσαλίας.

Αυτό που έχει αξία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η έννοια της σύμπραξης. Η συνεργασία για έναν κοινό σκοπό. Ο οποίος θα επιφέρει οφέλη, μέσα από τις διεξόδους που δίνει στις επιχειρήσεις, παρότι μπορεί να μην αντανακλά άμεσα τα συμφέροντα των εμπλεκομένων.

Η Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία έχει ως κεντρική ιδέα τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την περαιτέρω αξιοποίηση ενός ολοκληρωμένου προγράμματος τουριστικής προβολής και μάρκετινγκ για την περιοχή. Στο πλαίσιο αυτό, η Σύμπραξη Τουρισμού παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία, την τεχνογνωσία και τα εφόδια στην περιφερειακή και τοπική κοινωνία του τουρισμού. Οι επιχειρηματίες μπορούν να αντλήσουν υλικό από την ηλεκτρονική διεύθυνση thessaly-tourism-sympraxi.gr και να χρησιμοποιήσουν φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα στην ιστοσελίδα της δικής τους επιχείρησης.

«Καταφέραμε να φτιάξουμε ένα σχέδιο μάρκετινγκ για τη Θεσσαλία, μια περιοχή που θεωρείται “δύσκολη” για τον τουρισμό», είπε ο Περιφερειάρχης Κωνσταντίνος Αγοραστός, επισημαίνοντας ότι με το πρόγραμμα «αποκτάμε ένα σοβαρό, αξιόπιστο, υλοποιήσιμο, εφαρμόσιμο και αποτελεσματικό εργαλείο για τους επιχειρηματίες του τουρισμού και για όλη τη Θεσσαλία». Στόχος «είναι να επιτύχουμε τουρισμό 12 μήνες το χρόνο. Το δίπτυχο Βόλος – Πήλιο, είναι το δικό μας brand name», συμπλήρωσε ο αντιδήμαρχος Βόλου Απόστολος Ζαρκάδας-Βεργής.

«Ο τουρισμός είναι κλάδος της οικονομίας που εμπλέκει όλη την κοινωνία και ως τέτοιος απαιτεί συνέργειες και συνεργασίες», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα. Και τόνισε ότι η Σύμπραξη αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη πως η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορεί να παράξει ουσιαστικά και χειροπιαστά αποτελέσματα προς όφελος της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας.

«Θα συνεχίσουμε όλοι μαζί με τις δράσεις μας να δίνουμε ώθηση στην τοπική οικονομία, για τις επιχειρήσεις, την απασχόληση και την κοινωνία», υπογράμμισε από την πλευρά της η διευθύντρια Επικοινωνίας της Coca-Cola Τρία Έψιλον Αγγελική Πατρούμπα, αναφερόμενη στον κοινό σκοπό «να προβάλουμε τη Θεσσαλία ως τουριστικό προορισμό στην Ελλάδα και το εξωτερικό και να υποστηρίξουμε τους επαγγελματίες του κλάδου».

Αυτή η δίψα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για γνώση παρατηρείται και σε άλλες περιοχές. Στον Βόλο, οι συμμετοχές στην πρώτη αυτή ημερίδα ήταν 120. Στην Καλαμάτα, στο 7ο Σχολείο Τουρισμού, έσπασαν το ρεκόρ των 1.000. Η (δωρεάν) παρακολούθηση του σεμιναρίου, που οργανώνεται ήδη εδώ και τρία χρόνια, ολοκληρώθηκε στις 22 Νοεμβρίου. (Τελούσε υπό την εκπαιδευτική εποπτεία και αιγίδα του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου).

Η προετοιμασία για τη νέα εποχή του τουρισμού ήταν και η αιχμή του 1ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) στο περιθώριο της έκθεσης XENIA. Εκατοντάδες ήταν οι επιχειρηματίες που παρακολούθησαν τις εργασίες για τις εξελίξεις στην ξενοδοχία οι οποίες θα αλλάξουν ριζικά τη δεδομένη εικόνα και αντίληψη για την επόμενη ημέρα του κλάδου. Τα θέματα που συζητήθηκαν έχουν διαμορφώσει ήδη τη νέα πραγματικότητα: τα ξενοδοχεία στην εποχή της επανάστασης της τεχνολογίας, τα νέα και εξειδικευμένα ξενοδοχειακά προϊόντα, οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές, οι ξενοδοχειακές πωλήσεις και το μάρκετινγκ στην εποχή της τεχνολογίας.

Το υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης. «Δρομολογούνται», είπε, «σημαντικές εξελίξεις στο επάγγελμά μας και στο προϊόν μας. Για όλους εμάς τους επαγγελματίες, τους «κλασσικούς» της φιλοξενίας και του αδειοδοτημένου τομέα, η ανάγκη για αλλαγές και προσαρμογή μας στο νέο περιβάλλον, δεν είναι απλά μια ακόμη στρατηγική επιχειρηματική επιλογή μας αλλά αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσής μας».

Και, σχολιάζοντας το στοίχημα των διεθνών αφίξεων στη χώρα που φαίνεται ότι «κερδήθηκε, αφού πλησιάσαμε τα 30 εκατομμύρια επισκέπτες», πρόσθεσε: «το μεγάλο στοίχημα που εμείς οι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες των camping πρέπει να κερδίσουμε, είναι το στοίχημα της επιβίωσης, της επαγγελματικής επιβίωσης, που είναι και το δυσκολότερο. Προϋπόθεση όμως για την επιβίωση μας είναι η εκπαίδευση και εξοικείωση μας στις νέες απαιτήσεις της φιλοξενίας».

Το στοίχημα αυτό απαιτεί πολλά. Αφομοίωση, ένταξη και καλύτερη εκμετάλλευση των νέων τεχνολογιών, καλύτερη προσέγγιση και διαχείριση των απαιτήσεων των πελατών, εμπλουτισμός της φιλοξενίας με νέα προϊόντα, καλύτερο μάρκετινγκ, σχηματισμός ξενοδοχειακών κοινοπρακτικών σχημάτων…

Είναι λοιπόν μια νέα εποχή. Όπου δεν αρκεί να είσαι στο ξενοδοχείο ή στο ενοικιαζόμενο δωμάτιο και να απαντάς στα τηλέφωνα. Ο πελάτης σου βρίσκεται μπροστά σε μια οθόνη και σχεδιάζει τις διακοπές του με βάση τις εικόνες και τις εμπειρίες άλλων ταξιδιωτών. Σε αυτόν τον ψηφιακό κόσμο πρέπει να είσαι κι εσύ παρών. Για να τον γνωρίσεις και να σε γνωρίσει.

Αλλιώς κάποιος άλλος θα το κάνει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...