562
Την Κυριακή (και το Σάββατο και τη Δευτέρα...) οι ουρές ήταν και πάλι μεγάλες στους σταθμούς του Μετρό, όπως εδώ στο Σύνταγμα | ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας

Η καθυστερημένη συγγνώμη του Σπίρτζη για τις ουρές στο Μετρό

Protagon Team Protagon Team 30 Οκτωβρίου 2017, 09:28
Την Κυριακή (και το Σάββατο και τη Δευτέρα...) οι ουρές ήταν και πάλι μεγάλες στους σταθμούς του Μετρό, όπως εδώ στο Σύνταγμα
|ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας

Η καθυστερημένη συγγνώμη του Σπίρτζη για τις ουρές στο Μετρό

Protagon Team Protagon Team 30 Οκτωβρίου 2017, 09:28

Οποιος περνούσε, τα ξημερώματα της Δευτέρας, από τους σταθμούς του Μετρό στην Αθήνα θα έβλεπε να έχουν σχηματιστεί ήδη τεράστιες ουρές: αμέτρητοι πολίτες για να εκδώσουν ηλεκτρονική κάρτα απεριορίστων διαδρομών, μια απίστευτη ταλαιπωρία, μια θλιβερή εικόνα. Και όμως ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ήταν ξεκάθαρος. Η παράταση που δόθηκε είναι «επαρκής» και στις αρχές Νοεμβρίου θα κλείσουν οι μπάρες στις εισόδους σταθμών και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί πλήρως.

Ο κ. Σπίρτζης βέβαια συμπόνεσε τους πολίτες που ταλαιπωρούνται:

«Σε κάθε περίπτωση οι πολίτες δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες για αυτό. Να ζητήσουμε συγνώμη για όσους επιλέγουν να εκδώσουν ηλεκτρονική κάρτα αναμένοντας στα εκδοτήρια των κεντρικών σταθμών. Ακόμη και για αυτούς τους συμπολίτες μας θα είναι ταλαιπωρία για μία και τελευταία φορά, σε αντίθεση με τις καθημερινές ουρές στις τράπεζες. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για όλη την κοινωνία: Για την εξυπηρέτηση όσων μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για τα εκατομμύρια που χάνονται στα κυκλώματα διακίνησης πλαστών εισιτηρίων, για μια άλλη τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες, για περισσότερες και δικαιότερες κοινωνικές παροχές στις αστικές συγκοινωνίες» τόνισε ο κ. Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και συμπλήρωσε πως «είναι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών να παρατηρούνται κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, στους κεντρικούς σταθμούς έκδοσης».

Κανείς βέβαια δεν ρώτησε τον κ. Σπίρτζη γιατί αφού ήταν ανέτοιμο -όπως αποδείχτηκε το σύστημα- δεν το ανέβαλαν για λίγο αργότερα. Ούτε φυσικά απάντησε σε κάτι τέτοιο ο υπουργός.

Ζήτησε πάντως συγγνώμη από τους πολίτες που ταλαιπωρούνται, υπογραμμίζοντας πως «έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει όποιος επιθυμεί ούτε ένα λεπτό. Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του».

Κατά τα άλλα, ο υπουργός έκανε λόγο για κυκλώματα που θα χτυπηθούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και επέμεινε ότι «ο λαός ανταποκρίνεται», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, σε κάθε προσπάθεια που αντιμετωπίζει αυτούς που τον έκλεβαν. «Σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρονικό εισιτήριο μηδενίζει τη δράση τέτοιων κυκλωμάτων και για αυτό οι αντιδράσεις τους είναι μεγάλες. Η ερώτηση όμως που εύλογα προκύπτει είναι γιατί τόσα χρόνια δεν αποκαλύπτονταν αυτά τα κυκλώματα και γιατί δεν θεσπίζονταν διαδικασίες για την αναστολή της λειτουργίας τους. Κάποια στιγμή πρέπει να ερωτηθούν για αυτό όσοι υπηρέτησαν στο παρελθόν στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών και στο υπουργείο Μεταφορών» σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στους σχεδιασμούς του υπουργείου για τον νέο τρόπο έκδοσης των διπλωμάτων οδήγησης, τις μεγάλες αλλαγές στον ΚΟΚ και ανακοίνωσε ότι αυτή την εβδομάδα θα καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα ταξί και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Οπως δήλωσε, οι αλλαγές συνιστούν «τον εξορθολογισμό ενός συστήματος για τις άδειες οδήγησης που είναι ντροπή για την κοινωνία μας. Την αδιαφάνεια, τα χαρτζιλίκια και τα κυκλώματα που κληρονομήσαμε από τον παλαιοκομματισμό, θέλουμε να τα χτυπήσουμε μαζί με την κοινωνία, μαζί με κάθε πολίτη που εκβιαζόταν. Θα τα καταφέρουμε γιατί το θέλει η κοινωνία μας, οι νέοι άνθρωποι που δεν ανέχονται την ύπαρξη και τη δράση τέτοιων παλαιοκομματικών δομών, που έχτισαν για δεκαετίες οι προηγούμενες κυβερνήσεις».

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως εντός της εβδομάδας θα παρουσιαστεί στη δημοσιότητα και στη συνέχεια θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για τα ταξί και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες, κάτι που είναι επίσης φλέγον, καθώς έχει προεξοφληθεί ότι θα είναι υπέρ των συνδικαλιστών αυτοκινητιστών και κατά των εταιρειών τύπου (Taxi)Beat.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News