501
Ενα φορτηγό πλοίο της Hanjin στα ανοιχτά του Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνιας στις ΗΠΑ. Χωρίς πλέον προορισμό... | REUTERS/Lucy Nicholson

Πλοία-φαντάσματα μετά το… ναυάγιο της Hanjin

Protagon Team Protagon Team 8 Σεπτεμβρίου 2016, 19:24
Ενα φορτηγό πλοίο της Hanjin στα ανοιχτά του Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνιας στις ΗΠΑ. Χωρίς πλέον προορισμό...
|REUTERS/Lucy Nicholson

Πλοία-φαντάσματα μετά το… ναυάγιο της Hanjin

Protagon Team Protagon Team 8 Σεπτεμβρίου 2016, 19:24

Είναι κάτι περισσότερο από το πέταγμα της πεταλούδας στην Ιαπωνία που προκαλεί καταιγίδα κάπου στον Ειρηνικό: όταν χρεοκοπεί μια ναυτιλιακή εταιρία στην Κορέα, παραλύει ολόκληρο το παγκόσμιο εμπόριο. Αυτό ακριβώς έχει συμβεί με την κορεατική Hanjin, έναν κολοσσό 85 εμπορικών πλοίων, η οποία κήρυξε πτώχευση. Κανένα λιμάνι δε δέχεται πια τα πλοία αυτού το στόλου – φάντασμα, κανένας δεν τα ανεφοδιάζει με καύσιμα, καμία εταιρία κέτερινγκ δεν γεμίζει τα ψυγεία στις κουζίνες τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κανά δυο πλοία της εταιρίας βρίσκονται ακινητοποιημένα έξω από το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια με ένα φορτίο αξίας 38 εκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά μέρη συσκευών της Samsung. Σε άλλο λιμάνι, της Ιαπωνίας αυτή τη φορά, ο καπετάνιος του πλοίου ενημέρωσε την εταιρία του ότι οι λιμενικές αρχές του επέτρεψαν να δέσει μόνο για να ξεφορτώσει για να το υποχρεώσουν στη συνέχεια να σαλπάρει χωρίς ανεφοδιασμό σε νερό και τρόφιμα.

Στην Κορέα έχει χτυπήσει φυσικά συναγερμός. Η κυβέρνηση της Σεούλ ενέκρινε ένα έκτακτο δάνειο ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ένας στρατός από δικηγόρους εργάζεται πυρετωδώς προκειμένου να εξασφαλιστεί η είσοδος των πλοίων σε καμιά πενηνταριά λιμάνια. Μόνο που το πρόβλημα δεν είναι μόνο της Κορέας: η Hanjin είναι μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες στην κόσμο και, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος για να φτάσουν στους προορισμούς τους αγαθά αξίας 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Αν και πολύ πιο ακριβή, η λύση είναι το αεροπλάνο. Αλλά φαίνεται να είναι η μοναδική για να φτάσουν ας πούμε τα προϊόντα της Nike, της Ralph Lauren και της Hugo Boss στα μαγαζιά ενόψει της Ημέρας των Ευχαριστιών – αφήστε που για τις πολυεθνικές όπου να ‘ναι φτάνουν και τα Χριστούγεννα.

2016-09-07T082528Z_1335576475_S1AETZWYHCAA_RTRMADP_3_HANJIN-SHIPPING-DEBT
Αποκλεισμένη από όλα τα λιμάνια του κόσμου, η νοτιοκορεάτικη εταιρεία Hanjin δεν μπορεί να ξεφορτώσει τα εμπορεύματα αξίας 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων (REUTERS/Kim Hong-Ji)

Μα πώς φαλίρισε έτσι ο νοτιοκορεατικός στόλος; Οι ειδικοί λένε ότι έπεσε θύμα της κακής κατάστασης στην οποία βρίσκεται ολόκληρος ο τομέας των θαλάσσιων μεταφορών με κοντέινερ. Τα χαμηλά επιτόκια οδήγησαν πολλούς εφοπλιστές στην απόφαση να αγοράσουν καινούργια πλοία με αποτέλεσμα να προκληθεί μια έκρηξη προσφοράς που έστειλε στα Τάρταρα τιμές και κερδοφορία. Ειδικά η Hanjin άρχισε να καταγράφει ζημιές από το τέλος του 2015 ενώ αναμενόταν να κλείσει με ζημιές 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Repubblica γράφει ότι η Hanjin είναι το πιο γνωστό θύμα του κλάδου. Οι μετοχές της εταιρίας έχουν χάσει το 63% της αξίας τους από τις αρχές του έτους, ενώ πριν από μερικές ημέρες οι τράπεζες απέρριψαν ένα δραστικό σχέδιο αναδιάρθρωσης με αποτέλεσμα η εταιρία να κηρύξει τελικά πτώχευση.

Οι επιπτώσεις ήταν άμεσες: Η στάση σε ένα λιμάνι για εκφόρτωση στοιχίζει κατά μέσο όρο 35.000 δολάρια και φυσικά καμία Cosco στον κόσμο δεν είναι διατεθειμένη να θέσει σε λειτουργία τους γερανούς της για έναν πελάτη που δεν είναι σε θέση να πληρώσει. Κι όχι μόνο: Πιστωτές και πωλητές καυσίμων μπορούν να απαιτήσουν δικαστικά την κατάσχεση των προϊόντων αλλά και τη σύλληψη του πληρώματος. Φόβος που ανάγκασε την Hanjin να ζητήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες δικαστική προστασία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News