484
Αριστερά ο Fiat Campagniola στο οποίο έλαβε χώρα η απόπειρα δολοφονίας του Πάπα Ιωάννη Παύλου του Β’ και πάνω δεξιά Το θωρηκτό της Leyland με το οποίο έγινε η επίσκεψη στη Μ. Βρετανία, τον Ιούνιο του ’82. Βρετανική η Leyland, κάτω δεξιά η κλασική Mercedes σε ρόλο αεροδυναμικού περίπτερου Βραζιλία, 2007. Κλασική Mercedes σε ρόλο αεροδυναμικού περίπτερου στη Βραζιλία το 2007 | Wikipedia / Nissan

Και το Βατικανό με ηλεκτρικό;

Αριστερά ο Fiat Campagniola στο οποίο έλαβε χώρα η απόπειρα δολοφονίας του Πάπα Ιωάννη Παύλου του Β’ και πάνω δεξιά Το θωρηκτό της Leyland με το οποίο έγινε η επίσκεψη στη Μ. Βρετανία, τον Ιούνιο του ’82. Βρετανική η Leyland, κάτω δεξιά η κλασική Mercedes σε ρόλο αεροδυναμικού περίπτερου Βραζιλία, 2007. Κλασική Mercedes σε ρόλο αεροδυναμικού περίπτερου στη Βραζιλία το 2007
|Wikipedia / Nissan

Και το Βατικανό με ηλεκτρικό;

Ο Πάπας φοράει λευκά. Λευκά ήταν και είναι τα Popemobiles. Όλα. Δείγμα άσπιλου και αμόλυντου; Θα μπορούσε… Κάποια ήταν ανοιχτά, κάποια άλλα με ειδικό διάφανο, αλεξίσφαιρο κρύσταλλο. Το τελευταίο κρίθηκε αναγκαίο μετά την απόπειρα δολοφονίας του Πάπα Ιωάννη του Β’, το 1981.  Σε κάποια popemobiles καθόταν, σε άλλα στεκόταν όρθιος. Τα πιο πολλά είχαν μπάρες για να κρατιέται ο χριστιανός.

Η συλλογή δεν έχει τελειωμό. Έστω και αν επί χρόνια υπήρχε μία συμφωνία, σύμβαση, κατά συρροή παραχώρηση καλής θέλησης -πέστε το όπως θέλετε- μεταξύ Βατικανού και Mercedes-Benz για το επίμαχο. Όμως η αγιότης του έχει κυκλοφορήσει με πολλά και διαφορετικά, αναλόγως αναγκών, διανυθείσας απόστασης, προϋποθέσεων ασφάλειας ή και προσωπικών του προτιμήσεων. Αλλά και εθνικών συσχετισμών – να τα λέμε κι αυτά. Να, για παράδειγμα, όταν ο Πάπας επισκέφθηκε τη Βαρκελώνη, στην έδρα της ομώνυμης ποδοσφαιρικής ομάδας, στο γήπεδο Καμπ Νου το 1982, εύλογα χρησιμοποιήθηκε μία μετατροπή του ισπανικού Seat για να γίνει ο συσχετισμός με το παρακλάδι της ιταλικής FIAT.

Με Jeep ο Πάπας Φραγκίσκος στο Εκουαδόρ, το 2015

Πάντως, μιλώντας για τα popemobiles, ο ίδιος ο Ιωάννης Πάπας Παύλος ο Β’, το 2002, ζήτησε απ΄τα διεθνή μίντια να πάψουν να αποκαλούν τα εν λόγω οχήματα έτσι καθότι έβρισκε τον όρο «αναξιοπρεπή». Όπως αντιλαμβάνεστε διαβάζοντας το παρόν κείμενο, η επιθυμία του, δέκα εννιά χρόνια αργότερα, έχει πέσει στα τάρταρα – το ‘’popemobile’’ έχει ήδη απλώσει ρίζες στο διεθνές λεξικό. Άσε που ακούγεται και χαριτωμένα. Περί ορέξεως.

Το ισπανικό καμπριολέ της SEAT κατά την επίσκεψη του Πάπα στη Βαρκελώνη. Οι μπάρες κρίνονται απαραίτητες για να στηρίζεται ο Πάπας εν μέσω πλήθους

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, πάντως, αυτές τις μέρες δα, η Nissan παραχώρησε, όπως διαβάζω από το μιντιακό υλικό που ήρθε στο ίνμποξ του Protagon, την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, προχθές 5 Ιουνίου, ένα ηλεκτροκίνητο Leaf. Το όχημα, εννοείται στο λευκό που ξεχωρίζει, παραδόθηκε στον καρδινάλιο Τζιουζέπε Μπερτέλο, πρόεδρο της κυβέρνησης της Πόλης του Βατικανού.  Η δωρεά του εν λόγω αυτοκινήτου ακολουθεί την έναρξη της Πλατφόρμας Δράσης Laudato si’ του Βατικανού για να καταστήσει τους Καθολικούς θεσμούς περιβαλλοντικά βιώσιμους εντός επτά ετών παίρνοντας το όνομά της  από την εγκύκλιο – ορόσημο του Πάπα το 2015, για το περιβάλλον.

Το ηλεκτρικό Nissan Leaf το οποίο παρέλαβε αυτές τις μέρες εκπρόσωπος του Βατικανού

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan στην Ιταλία, Μάρκο Τόρο, παρέδωσε τα κλειδιά του λευκού Leaf κατά τη διάρκεια μιας ξεχωριστής τελετής στο Βατικανό, δηλώνοντας ότι «έχει την τιμή να υποστηρίξει την Αγία Έδρα στο δρόμο προς την απανθρακοποίηση των λειτουργιών της, έναν στόχο που μοιράζεται και  η Nissan». Και κάπως έτσι αυξάνεται και πληθύνεται το γκαράζ με τα λευκά Popemobiles. Μετά συγχωρήσεως το τελευταίο.

Φιλιππίνες, 2015, με λευκό Kia, βροχή και συστοιχία αντιανεμικών. Κίτρινα

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News