1275
Στο «Hollywood Tutto Sul Cinema» συναντιούνται σινεφίλ και σταρ του σινεμά | Facebook /Hollywood Tutto Sul Cinema

«Hollywood Tutto Sul Cinema»: η ρωμαϊκή όαση των σινεφίλ

Protagon Team Protagon Team 21 Απριλίου 2021, 15:37
Στο «Hollywood Tutto Sul Cinema» συναντιούνται σινεφίλ και σταρ του σινεμά
|Facebook /Hollywood Tutto Sul Cinema

«Hollywood Tutto Sul Cinema»: η ρωμαϊκή όαση των σινεφίλ

Protagon Team Protagon Team 21 Απριλίου 2021, 15:37

Το «Hollywood Tutto Sul Cinema» στο νούμερο 107 της Via di Monserrato στη Ρώμη είναι μεν ένα βίντεοκλαμπ εξαιρετικά ενημερωμένο, όπου μπορείς να δανειστείς ή να αγοράσεις DVD, αλλά και κάτι πολύ περισσότερο. Είναι ένα κατάστημα που προσφέρει στην πελατεία του συλλεκτικά είδη, όπως αναφέρεται στον λογαριασμό του στο Facebook.

Πρόκειται για έναν τόπο μαγικό όπου οι σινεφίλ μπορούν να βρουν έναν απίστευτο αριθμό αναμνηστικών από ταινίες και να μιλήσουν γι’ αυτές. Και «όταν οι άνθρωποι μιλούν για μια ταινία, στην πραγματικότητα μιλάνε για τον εαυτό τους», λέει στους Financial Times η Τζόρτζια Γκρόσι συνιδιοκτήτρια του καταστήματος μαζί με τον πατριό της, Μάρκο Καστρικέλα. «Για μένα, ο διάλογος με τους πελάτες είναι ο καλύτερος λόγος για να είμαι εδώ», συμπληρώνει.

Φωτογραφία του Αλφρεντ Χίτσκοκ από το vintage κατάστημα στη Ρώμη

Και τι πελάτες… Ο Πάολο Σορεντίνο έρχεται στο «Hollywood Tutto Sul Cinema» για να αγοράσει vintage αφίσες, ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι ήταν πιστός πελάτης του καταστήματος, και οι υπογραφές των Ντέιβιντ Λιντς, Μπεν Στίλερ, Φράνσις Φορντ Κόπολα, Σούζαν Σαράντον, Εϊμπελ Φεράρα, Κόλιν Φερθ και Μάρτιν Σκορσέζε μαρτυρούν τις επισκέψεις της αριστοκρατίας του κινηματογράφου σε αυτόν τον αυθεντικό ρωμαϊκό χώρο, που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τον Τίβερη, στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

Η ζωή του καταστήματος ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 όταν η μητέρα της Γκρόσι, Μπάρμπαρα Φράνγκι έστησε ένα πάγκο με προβολείς ταινιών σε μια υπαίθρια αγορά της Πιάτσα Ναβόνα. Κρέμασε και vintage αφίσες από ταινίες για να κάνει τα προϊόντα της πιο ελκυστικά, αλλά σύντομα συνειδητοποίησε ότι οι περαστικοί  συχνά ενδιαφέρονταν περισσότερο για τις αφίσες παρά για τους προβολείς.

Φωτογραφίες από ταινίες στους τοίχους του καταστήματος

Αργότερα η Φράνγκι συνάντησε τον Καστρικέλα, ο οποίος σχολίασε την «Taxi Driver» καρφίτσα της, και τα υπόλοιπα είναι η ιστορία ενός έρωτα. Το ζευγάρι παντρεύτηκε και το «Hollywood Tutto Sul Cinema» γεννήθηκε το 1983 στη Via di Monserrato ως βίντεοκλαμπ για ενοικίαση VHS. Αρχισε επίσης να πουλάει αφίσες, σε συνεργασία με το Servizi Ausiliari Cinema, το πρώτο εξουσιοδοτημένο τυπογραφικό πιεστήριο της χώρας.

Η πρώτη συλλογή τους περιλάμβανε μόλις 80 τίτλους -ταινίες των Μπέργκμαν, Αϊζενστάιν, Τριφό και Γκοντάρ- αλλά σύντομα το κατάστημα έγινε στέκι των σινεφίλ της Ρώμης, των Cinecittà Studios και του ιταλικού κινηματογράφου.

Σήμερα, το «Hollywood Tutto Sul Cinema» διαθέτει μια πλούσια συλλογή με θησαυρούς της οθόνης, από κουτιά με συλλογές ταινιών σε DVD των Μπέλα Ταρ, Ξαβιέ Ντολάν και Τζίμ Τζάρμους, μέχρι τηλεοπτικές σειρές όπως οι «Downton Abbey» και «Gomorrah».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Hollywood tutto sul cinema (@hollywoodroma)

Φωτογραφία του «Hollywood Tutto Sul Cinema» με τον Χονδρό και τον Λιγνό (Instagram)

Πρωτότυπες αφίσες και αντίγραφα σε εκτυπώσεις εξαιρετικής ποιότητας μεταξύ άλλων από ταινίες του Χονδρού και Λιγνού, τα «Πουλιά» του Χίτσκοκ, και «Ο Μάγος του Οζ» βρίσκονται δίπλα σε λαμπερές νέες κυκλοφορίες (με τιμή 10 ευρώ), σε σετ φωτογραφιών και glossy βιβλία για τον κινηματογράφο, όπως το «Fellini 23½» του Αλντο Τασόνε.

Και τα πάντα μπορούν να αποσταλούν παντού στον κόσμο. Ανάμεσα στα πιο πολύτιμα είδη του μικροσκοπικού καταστήματος είναι μια πρωτότυπη αφίσα της cult κωμωδίας του 1961 «Διαζύγιο αλά Ιταλικά» (200 ευρώ) με πρωταγωνιστή τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. «Αν τη βγάζαμε σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη, πιθανότατα θα έφτανε τα 1.500 δολάρια (περίπου 1260 ευρώ) αλλά αυτό δεν το κάνουμε εδώ. Θέλουμε να ακολουθούμε τον ρυθμό της φυσιολογικής ζωής», λέει η Τζόρτζια Γκρόσι.

Αυτός ο συνδυασμός σπάνιων συλλεκτικών ευρημάτων, δημοφιλών κλασικών ταινιών, και ενός πνεύματος ζεστασιάς και γενναιοδωρίας, που διακρίνει το «Hollywood» της Ρώμης, προσελκύει στον ανεπιτήδευτο χώρο του τόσο τους λάτρεις του σινεμά όσο και τους σταρ της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Η Γκρόσι έχει έναν σωρό ιστορίες να διηγηθεί: «Oταν ζήτησα από τον Ματ Ντίλον να υπογράψει μια φωτογραφία του από το “Rumble Fish” του Κόπολα, είπε: “Αποκλείεται, ήμουν πολύ νέος και ωραίος. Δεν έχετε καμιά από το “Σπίτι που έχτισε ο Τζακ;” [2018, του Λαρς φον Τρίερς] Θα ήταν πιο ρεαλιστική”», λέει γελώντας η ιδιοκτήτρια του καταστήματος στην Μαριάνα Τζούστι των FT.

Η Μπριζίτ Μπαρντό στην «Περιφρόνηση» (1963) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ

Αυτή η αίσθηση κοινότητας και σύνδεσης είναι κομβική. Σε περιόδους πριν από την πανδημία, η Γκρόσι ήταν καλλιτεχνική διευθύντρια ενός τοπικού φεστιβάλ ταινιών, που γινόταν στους δρόμους της γειτονιάς Σαν Λορέντσο της Ρώμης. Κατά τη διάρκεια του lockdown, το κατάστημα πραγματοποίησε live εκδηλώσεις στο Facebook με διάσημους καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων ο σκηνοθέτης του «Gomorrah» Ματέο Γκαρόνε και ο Σίλβιο Ορλάντο, ο ηθοποιός που υποδύεται τον καρδινάλιο Βοέλιο στην αριστουργηματική σειρά «The Young Pope», του Πάολο Σορεντίνο.

Τα βίντεοκλαμπ έχουν κλείσει προ πολλού πληρώνοντας το τίμημα της  τεχνολογικής προόδου. Ωστόσο το «Hollywood Tutto Sul Cinema» είναι ένα vintage κατάστημα, που ζει και βασιλεύει χάρη στη ζεστασιά των ιδιοκτητών του και τα εξειδικευμένα ενδιαφέροντά τους.

Ο Φεντερίκο Φελίνι καθοδηγεί τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι στα γυρίσματα του «Οκτώμιση» (1963)

Εξακολούθησε να ευδοκιμεί παρά την εμφάνιση των DVD στα stand των εφημερίδων, την ψηφιακή πειρατεία και την εμφάνιση υπηρεσιών streaming. «Το vintage στιλ μας είναι αυτό που μας κάνει μοναδικούς», λέει η η ιδιοκτήτρια και τονίζει: «Δεν έχουμε σχέδια να το αλλάξουμε. Μπορείτε να δείτε ό,τι θέλετε σε πλατφόρμες streaming, αλλά πάντα θα έχετε την ανάγκη να μιλάτε γι’ αυτό που είδατε με κάποιον. Το YouTube δεν έχει ανθρώπινη αξία».

Το κατάστημα προσφέρει αφειδώς συζητήσεις και ανθρώπινη επαφή. Μερικοί πελάτες, εξάλλου, έρχονται χωρίς να θέλουν να αγοράσουν κάτι, απλά για δυο κουβέντες αλά «Καφέ και τσιγάρα» (ταινία του Τζιμ Τζάρμους). Γιατί το «Hollywood» της Ρώμης είναι ένας ναός του σινεμά: «Πριν από δεκαπέντε χρόνια, συναντήθηκαν εδώ πέρα μερικοί έφηβοι», λέει η Γκρόσι στους FT. «Εφυγαν από το μαγαζί μιλώντας για μια ταινία και πήγαν για ένα ποτό. Σήμερα είναι παντρεμένοι και έχουν παιδιά. Έρχονται ακόμα εδώ».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News