Εργαστήρια σε όλο τον κόσμο αναζητούν τα μυστικά της νέας μετάλλαξης | REUTERS/Carl Recine

Επιστήμονες ανακάλυψαν αόρατη από το PCR μορφή της μετάλλαξης Ομικρον

Protagon Team Protagon Team 9 Δεκεμβρίου 2021, 09:32
Εργαστήρια σε όλο τον κόσμο αναζητούν τα μυστικά της νέας μετάλλαξης
|REUTERS/Carl Recine

Επιστήμονες ανακάλυψαν αόρατη από το PCR μορφή της μετάλλαξης Ομικρον

Protagon Team Protagon Team 9 Δεκεμβρίου 2021, 09:32

Επιστήμονες στη Βρετανία υποστηρίζουν ότι ανακάλυψαν έναν νέο, αόρατο (stealth), όπως τον χαρακτήρισαν, τύπο της μετάλλαξης Ομικρον, καθώς τα PCR τεστ δεν μπορούν να το ξεχωρίσουν από τις άλλες μεταλλάξεις. Πρόκειται για μία νέα εκδοχή της Ομικρον, την οποία εντόπισαν πρώτοι βρετανοί ερευνητές, όπως αναφέρει ο Guardian.

Η ανακοίνωση έγινε αφότου εντοπίστηκαν ακόμη 101 νέα κρούσματα της Ομικρον σε 24 ώρες στη Βρετανία, ενώ η Σκωτία, με τον φόβο της μετάδοσης, ανακοίνωσε εκ νέου την εφαρμογή του μέτρου της τηλεργασίας για όλους τους εργαζομένους.

Το αόρατο στέλεχος έχει πολλές κοινές μεταλλάξεις με το αρχικό της Ομικρον, αλλά στερείται μιας συγκεκριμένης γενετικής αλλαγής, που δεν επιτρέπει στα εργαστηριακά τεστ PCR να το εντοπίσουν εύκολα.

Ωστόσο, από τη στιγμή που βρέθηκε σε κάποιους ανθρώπους με συμπτώματα, οι ειδικοί ανέλυσαν το γονιδίωμά του και βρήκαν ότι πρόκειται για μία μετάλλαξη που μοιάζει πολύ στην Ομικρον, όμως δεν είναι αυτή.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε εάν ο νέος τύπος της Ομικρον θα εξαπλωθεί με τον ίδιο τρόπο όπως η τυπική παραλλαγή, καθώς είναι γενετικά διαφορετική και επομένως μπορεί να συμπεριφέρεται με άλλο τρόπο, δηλαδή να έχει χαμηλότερη μεταδοτικότητα.

Μέχρι σήμερα, έχουν βρεθεί επτά περιστατικά της αόρατης μετάλλαξης από δείγματα της Νοτίου Αφρικής, του Καναδά και της Αυστραλίας, κάτι που σημαίνει ότι έχει ήδη εξαπλωθεί αρκετά.

Η νέα ανακάλυψη ώθησε τους επιστήμονες να χωρίσουν γενεαλογικά τη μετάλλαξη B.1.1.529 στην τυπική μορφή της Ομικρον ως BA.1, και στη νεότερη παραλλαγή ως BA.2.

«Υπάρχουν ήδη δύο γενεαλογίες της μετάλλαξης Ομικρον, η BA.1 και η BA.2, οι οποίες έχουν αρκετές γενετικές διαφορές», ανέφερε ο καθηγητής  Φρανσουά Μπαλού, διευθυντής του Ινστιτούτου Γενετικής στο Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου. «Οι δύο γενεαλογίες μπορεί να συμπεριφέρονται διαφορετικά» πρόσθεσε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, το 6% από τα 709 γονιδιώματα Ομικρον που υποβλήθηκαν στη βάση δεδομένων γονιδιώματος Gisaid της Βρετανίας ήταν BA.2.

Το να υπάρχουν δύο στελέχη της Ομικρον τόσο σύντομα είναι ανησυχητικό, εξηγούν άλλοι ερευνητές στον Guardian, οι οποίοι συνεχίζουν τις μελέτες τους προκειμένου να καταλήξουν σε νέα συμπεράσματα.