276
| ΙΝΤΙΜΕnews

Θα μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών; Σύσκεψη Μητσοτάκη-Στυλιανίδη

Protagon Team Protagon Team 17 Ιανουαρίου 2025, 16:13
|ΙΝΤΙΜΕnews

Θα μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών; Σύσκεψη Μητσοτάκη-Στυλιανίδη

Protagon Team Protagon Team 17 Ιανουαρίου 2025, 16:13

Οι επαπειλούμενες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων (έως και 15% από τον ερχόμενο Μάιο), βρέθηκαν την Παρασκευή στο επίκεντρο σύσκεψης του Πρωθυπουργού με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανιδη, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Αφορμή για τις νέες αυξήσεις στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας είναι η εφαρμογή του νέου καυσίμου μειωμένου θείου που θα χρησιμοποιεί εφεξής ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας στη Μεσόγειο.

Συγκεκριμένα, από την 1η Μαΐου 2025, τα πλοία των ακτοπλόων θα υποχρεούνται να χρησιμοποιούν ένα νέο τύπο ντίζελ με περιεκτικότητα θείου κατά 80% μικρότερη από το σημερινό μαζούτ. Η αλλαγή αυτή, που επιβάλλεται από την Κομισιόν και τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO) στο πλαίσιο της «πράσινης» μετάβασης, αναμένεται να αυξήσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος, που με τη σειρά του θα περάσει στα εισιτήρια, με την άμεση αύξηση στους ναύλους να υπολογίζεται στο 10%-12%.

Επιπλέον, από τον Σεπτέμβριο του 2025, η ελληνική ακτοπλοΐα θα αρχίσει να αποζημιώνει το 40% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσω του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας ρύπων (ETS), ενώ μέχρι το 2027 η επιβάρυνση θα φτάσει στο 100%.

Στη σύσκεψη του Μαξίμου, ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό για όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί για το ζήτημα των αυξήσεων, τονίζοντας μεταξύ άλλωνότι οι  συνομιλίες με τους ακτοπλόους θα συνεχιστούν στο πλαίσιο μία ενδεικτικής λύσης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι επιβάτες.

Στους στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας είναι επίσης η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου ο κλάδος των ακτοπλόων να μπορέσει να προχωρήσει πιο γρήγορα στη πράσινη μετάβαση, ενώ παράλληλα υπάρχει και συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να χαρτογραφηθεί το θέμα της τιμής του νέου καυσίμου και του κόστους λειτουργίας των πλοίων και για το πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...