299
Τα trending topic του Facebook έχουν επικριθεί για την ακρίβειά τους | Reuters

Οι αλγόριθμοι του Facebook υπέκυψαν στις ψεύτικες ειδήσεις

Protagon Team Protagon Team 30 Αυγούστου 2016, 09:47
Τα trending topic του Facebook έχουν επικριθεί για την ακρίβειά τους
|Reuters

Οι αλγόριθμοι του Facebook υπέκυψαν στις ψεύτικες ειδήσεις

Protagon Team Protagon Team 30 Αυγούστου 2016, 09:47

nΠρώτα το Facebook έκανε τη διαδικασία αυτόματη, αλλά δέχτηκε επικρίσεις. Στη συνέχεια προσέλαβε ανθρώπους για να τη φέρουν σε πέρας. Τους απέλυσε και την αυτοματοποίησε εκ νέου, αλλά τα προβλήματα επιμένουν.

Ο μηχανισμός προτάσεων άρθρων (trending topic) του Facebook πρότεινε την Κυριακή –και μάλιστα κράτησε για αρκετές ώρες ψηλά στη λίστα– ένα ανακριβές άρθρο για την γνωστή παρουσιάστρια του Fox Μέγκιν Κέλι, γεγονός που αυξάνει τα ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα του χαρακτηριστικού. Μαζί και κάποια άλλα άρθρα αμφίβολης ποιότητας.

Το άρθρο, που εμφανίστηκε την Κυριακή, έλεγε ότι το υπερσυντηρητικό Fox είναι πολύ κοντά στο να απολύσει την «προδότρια Κέλι» γιατί υποστήριζε την Χίλαρι Κλίντον και σαμποτάρει την υποψηφιότητα του Ντόναλντ Τραμπ. Αν ίσχυε μάλλον θα ήταν μια είδηση-βόμβα πρώτου μεγέθους για το κανάλι, αλλά ήταν απλά ένα ευφάνταστο άρθρο.

fb-trending

Η ειρωνεία είναι ότι την Παρασκευή το Facebook είχε ανακοινώσει ότι τελικά θα απολύσει 26 εργαζόμενους με σύμβαση που έγραφαν τα συνοδευτικά κείμενα στα άρθρα που βλέπουν οι χρήστες. Η υπηρεσία προς τους χρήστες είχε κατηγορηθεί πριν από μερικούς μήνες για μεροληψία κατά των Ρεπουμπλικάνων γιατί έκρυβε άρθρα υπέρ της παράταξης.

Και πάλι, πάντως, παραμένουν κάποιοι εργαζόμενοι που ελέγχουν αν το άρθρο «ανταποκρίνεται με ό,τι συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο», με άλλα λόγια, αν η είδηση είναι πραγματική ή όχι.

Σε κάθε περίπτωση, γράφει ο Guardian, το Facebook, στο οποίο βασίζονται όλο και περισσότεροι για να μαθαίνουν τι συμβαίνει στον κόσμο, μοιάζει να χάνει την μάχη κατά των ψεύτικων ειδήσεων και των hoax, των απατηλών άρθρων που διαδίδονται ανεξέλεγκτα και γίνονται πιστευτά από πολλούς.

Αν ένας χρήστης κρίνει ότι η είδηση είναι ψεύτικη, τότε μόνο ο (αυτόματος) μηχανισμός του Facebook την μαρκάρει σαν ψεύτικη, αν όχι, πρακτικά μπορεί να περάσει μάλλον εύκολα και να διαδοθεί σαν αληθινή.

Τη μάχη πια την χάνουν και οι αναγνώστες, πόσο μάλλον οι αλγόριθμοι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News