426
Μαθητές στον Κάλαμο παραλαμβάνουν τα βιβλία τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η βαθμολογική πίεση στο Γυμνάσιο είναι μεγάλη, σύμφωνα με το υπ. Παιδείας | Michalis Karagiannis / SOOC

Ο Γαβρόγλου θέλει να καταργήσει τους βαθμούς στο Γυμνάσιο

Protagon Team Protagon Team 10 Ιανουαρίου 2018, 09:28
Μαθητές στον Κάλαμο παραλαμβάνουν τα βιβλία τους στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η βαθμολογική πίεση στο Γυμνάσιο είναι μεγάλη, σύμφωνα με το υπ. Παιδείας
|Michalis Karagiannis / SOOC

Ο Γαβρόγλου θέλει να καταργήσει τους βαθμούς στο Γυμνάσιο

Protagon Team Protagon Team 10 Ιανουαρίου 2018, 09:28

H λογική είναι αυτή που διέπει εδώ και τρία χρόνια την (εκπαιδευτική) πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ: λιγότερη πίεση, λιγότερη πειθαρχία αν θέλετε, οι βαθμοί κάνουν κακό, η αριστεία «είναι ρετσινιά», ως γνωστόν. Ετσι, όπως αποκαλύπτουν στο φύλλο της Τετάρτης «Τα Νέα», το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας θέλει να βάλει τέλος στους βαθμούς στα γυμνάσια της χώρας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Μάρνυς Παπαματθαίου, το ΙΕΠ συζητάει τώρα εκτός της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών («σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός», «άριστος») και αλφαβητική αξιολόγηση: Δηλαδή Α, Β, Γ που έως σήμερα γνωρίζαμε κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Ο λόγος για τον νέο τρόπο αξιολόγησης χωρίς βαθμούς που προωθεί το υπουργείο του Κώστα Γαβρόγλου είναι, «για να περιοριστεί η βαθμολογική πίεση στο γυμνάσιο αλλά και τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού»…

Οπως σημειώνεται από την εφημερίδα που κάνει λόγο για «εκπλήξεις» χωρίς τέλειος στην Παιδεία, ήδη από εφέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, παράλληλα όμως με την κλασική βαθμολογία των μαθητών γυμνασίου (το γνωστό 0-20). Στόχος είναι, αναφέρουν «Τα Νέα», στο άμεσο μέλλον οι βαθμοί να καταργηθούν τελείως. Σήμερα, οι μαθητές μπαίνουν σταδιακά στη λογική των αριθμών από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, με τους πρώτους βαθμούς 10, 9, 8 και 7. Για να φτάσουν στο γυμνάσιο στην αριθμητική κλίμακα με άριστα το 20.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές που σχεδιάζονται στον χώρο των αναλυτικών προγραμμάτων του Γυμνασίου μεταβάλλουν όλη την εικόνα αξιολόγησης των μαθητών όπως την ξέραμε, ενώ ήδη εφαρμόζεται και η βαθμολογία των μαθητών ανά τετράμηνο και όχι ανά τρίμηνο όπως στο παρελθόν.

Για το Λύκειο και την αναμόρφωση της Β’ και της Γ’ τάξης του (η Α’ θα είναι πιο πολύ μια τάξη συνδεδεμένη με το γυμνάσιο), οι αλλαγές θα είναι επίσης μεγάλες καθώς τα μαθήματα θα γίνουν 3ωρα και 4ωρα μέσα στην ημέρα, ενώ το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επεξεργάζεται την πρόταση του για τη «δύσκολη» τελευταία τάξη της βαθμίδας που θα συνδέεται με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Στη Β’ λυκείου εισάγονται τις επόμενες χρονιές δυο νέα μαθήματα, των Φυσικών Επιστημών και των Κοινωνικών Επιστημών (που θα περιλαμβάνει Ιστορία και Πολιτειακή Αγωγή).

Στην Γ’ λυκείου μελετάται εάν τα μαθήματα κορμού θα είναι ένα (Γλώσσα) ή δύο (Γλώσσα και Ιστορία), τα οποία θα πλαισιωθούν από δυο ακόμη μαθήματα επιλογής ανά κατεύθυνση και ένα ακόμη επιλογής για τη έκδοση του νέου «ισχυρού» απολυτηρίου. Εκείνο που δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, είναι εάν οι τελικές εξετάσεις για το απολυτήριο αυτό θα είναι εθνικού τύπου ή όχι. Πάντως, όπως σημειώνουν «Τα Νέα», τις τελευταίες ημέρες αυξάνονται τα σενάρια υπέρ της διατήρησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως έχουν.