393
Οπως φαίνεται η διάθεση μας όταν κάνουμε αναρτήσεις στα social media και τα όσα γράφουμε εκεί σχετίζονται άμεσα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν την στιγμή | Shutterstock

Καιρός, διάθεση και social media: Με τον ήλιο «Like», όταν βρέχει «block»

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2017, 14:20
Οπως φαίνεται η διάθεση μας όταν κάνουμε αναρτήσεις στα social media και τα όσα γράφουμε εκεί σχετίζονται άμεσα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν την στιγμή
|Shutterstock

Καιρός, διάθεση και social media: Με τον ήλιο «Like», όταν βρέχει «block»

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2017, 14:20

Πριν από την έλευση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης που έχει διαπιστωθεί ότι μας βοηθούν να μαθαίνουμε τους εαυτούς μας καλύτερα γνωρίζαμε ότι οι καιρικές συνθήκες επηρέαζαν την διάθεση μας. Όταν έβρεχε η ψυχολογία μας… έπεφτε και το αντίθετο συνέβαινε όταν υπήρχε ηλιοφάνεια.

Όμως μέχρι να κάνουν την εμφάνιση τους τα κοινωνικά δίκτυα δεν υπήρχε επιστημονικός τρόπος να μετρηθεί η σχέση της ψυχικής μας διάθεσης και της μετεωρολογίας. Δεν μπορούσαν οι ειδικοί μέχρι τώρα να διαπιστώσουν αν η ψυχική κατάσταση που φανερώνει μια ανάρτηση σχετίζεται άμεσα με τις καιρικές συνθήκες ή αν οι άνθρωποι συνδέουν τις καιρικές συνθήκες με άλλα γεγονότα και έτσι παράγεται η θετική ή αρνητική ψυχολογία τους.

Στις αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα καταγράφεται συχνά η ψυχική κατάσταση των χρηστών. Τα ποσταρίσματα μπορούν να συνδέονται συγκεκριμένες τοποθεσίες και ημερομηνίες αλλά περιέχουν συχνά και μετεωρολογικά δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα θεωρήθηκαν ενδιαφέροντα στον Πάτρικ Μπέιλι που ασχολείται με τον τομέα της περιβαλλοντικής οικονομίας στο Πανεπιστήμίο Στάνφορντ. Ο Μπέιλι συγκέντρωσε μια ομάδα ερευνητών για να μελετήσουν σε μεγάλη κλίμακα την σχέση των καιρικών συνθηκών και της συναισθηματικής κατάστασης των ανθρώπων.

 Η έρευνα

Οι ερευνητές με την βοήθεια ειδικών αλγορίθμων μελέτησαν 3,5 δισεκατομμύρια αναρτήσεις στο Facebook και το Twitter που έγιναν στις ΗΠΑ από το 2009 ως το 2016. Οι ερευνητές προσπαθούσαν να διακρίνουν τις αναρτήσεις στις οποίες η συναισθηματική κατάσταση που καταγραφόταν σε αυτές από τους χρήστες σχετίζονταν άμεσα ή έμμεσα με τις καιρικές συνθήκες. Μια μέθοδος που χρησιμοποίησαν οι ερευνητές ήταν να συγκρίνουν τις αναρτήσεις που έκανε κάποιος χρήστης με τις καιρικές  συνθήκες που υπήρχαν την στιγμή που έκαναν την κάθε ανάρτηση.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα εργαλείο γλωσσικής επεξεργασίας (Linguistic Inquiry and Word Count) που χρησιμοποιούν οι κοινωνικοί επιστήμονες για να εντοπίσουν τα συναισθήματα που διακατέχουν κάποιον όταν κάνει αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Οι ερευνητές προσπάθησαν να συνδέσουν τις αναρτήσεις με συγκεκριμένες τοποθεσίες, ημερομηνίες και καιρικές συνθήκες.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα qz.com προηγούμενες αλλά μικρής κλίμακας έρευνες έχουν δείξει ότι οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν σε κάποιο βαθμό την συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων. Οι καιρικές συνθήκες που περιλαμβάνουν πολύ αυξημένες ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, νεφώσεις, υγρασία και γενικά συνθήκες που δεν είναι ευχάριστες για τον άνθρωπο φαίνεται ότι επηρεάζουν αρνητικά και την ψυχική του κατάσταση. Σύμφωνα με τους ερευνητές το πολύ κρύο προκαλεί αρνητικά συναισθήματα παρόμοια με εκείνα που εμφανίζονται στον άνθρωπο έπειτα από έναν σεισμό ή μια τρομοκρατική επίθεση. Η έρευνα θα δημοσιευθεί στην επιθεώρηση «MIT Technology Review».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...