534
Το περίγραμμα του Auto Moto Park Albania, όπως είχε αρχίσει να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από την αρχικά ενδιαφερόμενη κατασκευαστική εταιρεία | Apex

Ετοιμάζει η Αλβανία πίστα για Γκραν Πρι ή είναι «μακέτο»;

Το περίγραμμα του Auto Moto Park Albania, όπως είχε αρχίσει να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο από την αρχικά ενδιαφερόμενη κατασκευαστική εταιρεία
|Apex

Ετοιμάζει η Αλβανία πίστα για Γκραν Πρι ή είναι «μακέτο»;

Τον Νοέμβριο του 2021 η αλβανική κυβέρνηση προσέγγισε μια κατασκευαστική εταιρεία που είχε να επιδείξει εμπειρία κυρίως σε πίστες rallycross στην Ισπανία, στο Βέλγιο και στο Χόκενχαϊμ της Γερμανίας. Το όνομά της είναι Αpex και σκοπός, να κατατεθεί πρόταση για έναν πολυχώρο για μηχανοκίνητα σπορ. Το σημείο που είχε επιλεχθεί βρίσκεται κοντά στις όχθες του ποταμού Σκούμπιν, κοντά στην πόλη Ελβασάν, στα κεντρικά της χώρας, κάπου 40 χλμ. από την πρωτεύουσα, τα Τίρανα.

Τα σχέδια περιελάμβαναν, μεταξύ άλλων περιφερειακών εγκαταστάσεων, πολύ πράγμα: μια πίστα μήκους 3,8 χλμ. προδιαγραφών FIA Grade 2 και FIM (δηλαδή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού), διαδρομή rallycross, ευθεία για αγώνες drag, πίστα για καρτ και άλλη μία για εκτός δρόμου χαμηλών ταχυτήτων.

Τα ενδιαφερόμενα μέρη για την κατασκευή της πίστας σε αναμνηστική φωτογραφία. Τρίτος από δεξιά ο πρώην πιλότος και νυν ανάδοχος του έργου Αλεξάντερ Βουρτς (FIA)

Ωστόσο, φαίνεται ότι τελικά τη δουλειά την πήρε μια άλλη εταιρεία, η Test & Training International (https://www.test-and-training.com). Για να έχετε και το κουτσομπολιό της υπόθεσης, ίσως θυμάστε τον Αλεξάντερ Βουρτς, εκείνον τον αυστριακό οδηγό της Φόρμουλα 1 που ξεκίνησε κάποτε την καριέρα του, το 1997, στην ομάδα της Benetton.

Ο Βουρτς, στα 69 Γκραν Πρι που έλαβε μέρος, δεν πήρε ποτέ ούτε μία νίκη, πόσο μάλλον πρωτάθλημα, είναι όμως πολύ έμπειρος οδηγός, ενώ έχει κερδίσει και δύο φορές το Le Mans. Ωστόσο, στα πρόσφατα χρόνια βρήκε ένα νέο επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αυτό της κατασκευής εγκαταστάσεων για αγώνες, καθώς και πρότζεκτ για οδική ασφάλεια. Για την ιστορία, την εταιρεία την «τρέχει» με τον πατέρα του, Φραντς Βουρτς.

Ενα από τα σημεία που πρόκειται να καλύψει η πίστα, κοντά στην πόλη Ελβασάν (FIA)

Στις όχθες του ποταμού Κβάι… ουπς, συγγνώμη, του Σκούμπιν ήθελα να γράψω, βρέθηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε ο πρώην πιλότος και νυν κατασκευαστής για να παρουσιάσει την τελική του πρόταση. Οπως είναι προφανές, το εγχείρημα θα ευνοήσει οικονομικά και κοινωνικά τη γύρω περιοχή, ενώ ο στόχος είναι να φιλοξενούνται αγώνες αυτοκινήτων με αναλογία έως δυο-τρία κιλά ανά ίππο. Αυτό παραπέμπει σε μονοθέσια Formula 3, Formula 4 και αγώνες κατηγορίας TCR και GT3.

O πρωθυπουργός της Αλβανίας Εντι Ράμα στην επίσημη παρουσίαση του μεγαλεπήβολου σχεδίου (mia.gov.al)

Πάντως εν τω μεταξύ έχουν αρχίσει να εμφανίζονται, συνήθως στα κοινωνικά δίκτυα, αρκετές αναφορές για το σιρκουΐ στην Αλβανία, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις στον «χώρο» του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πόσες; Μέχρι και για Βαλκανικό Γκραν Πρι διάβασα. Ηρεμα…

Η αλήθεια είναι πως η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ήδη από τον Ιούνιο του 2023 εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση για το μεγάλο έργο στην Αλβανία, ενώ παρευρέθηκαν σε αναμνηστική φωτογραφία ο υπουργός μεταφορών, δημοτικές Αρχές, εκπρόσωπος της FIA και, βέβαια, ο Αλεξάντερ Βουρτς. Φυσικά, ήδη έχει στηθεί και επίσημη ιστοσελίδα με τις σχετικές πληροφορίες.

Εκτιμάται πως το Auto Moto Park Albania θα είναι έτοιμο σε περίπου δυόμιση χρόνια από σήμερα. Για την ώρα, όπως έλεγε και ένας πρώην πρωθυπουργός, είναι ακόμη «μακέτο».

Στιγμιότυπο οθόνης από την επίσημη ιστοσελίδα της αναμενόμενης πίστας στην Αλβανία

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...