532
Οπως και τις προηγούμενες φορές, έτσι και τώρα, θα αγωνιστούμε για να μην μπει κανένα εμπόδιο στην καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών μας», διαμηνύει στους συνδικαλιστές η υπουργός Παιδείας | INTIMEnews

Στο Πρωτοδικείο ξανά η Κεραμέως κατά ΟΛΜΕ – ΔΟΕ για την απεργία παρεμπόδισης της «ελληνικής PISA»

Protagon Team Protagon Team 16 Μαΐου 2022, 13:25
Οπως και τις προηγούμενες φορές, έτσι και τώρα, θα αγωνιστούμε για να μην μπει κανένα εμπόδιο στην καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών μας», διαμηνύει στους συνδικαλιστές η υπουργός Παιδείας
|INTIMEnews

Στο Πρωτοδικείο ξανά η Κεραμέως κατά ΟΛΜΕ – ΔΟΕ για την απεργία παρεμπόδισης της «ελληνικής PISA»

Protagon Team Protagon Team 16 Μαΐου 2022, 13:25

Με κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) απάντησε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στην απεργία «παρεμπόδισης» της «ελληνικής PISA».που εξήγγειλαν οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών.

Με την αγωγή, η υπουργός ζητεί να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία-αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών –«ελληνική PISA»– που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη.

Η αγωγή θα εκδικαστεί αύριο, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

Σύμφωνα με το υπ. Παιδείας, το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (άρ. 104, Ν 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Τι είναι η «ελληνική PISA»

«Με τις εν λόγω εξετάσεις –σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση– θεσμοθετείται, για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών. Αλλά και η πρώτη φορά που το ΥΠΑΙΘ ζητεί συντεταγμένα την άποψη των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών για την καλύτερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής βάσει μετρήσιμων δεδομένων».

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο χαρακτηρίζει «οπισθοδρομική» τη στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών, που όπως επισημαίνει, αντί να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου.

Και αυτό διότι αψηφούν συστηματικά ότι:

–        δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς πρότερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης με συγκεκριμένα, αντιπροσωπευτικά, μετρήσιμα στοιχεία,
–        η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τελευταίες ανεπτυγμένες χώρες που δεν έχουν ως σήμερα έναν τέτοιο θεσμό (ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία, Τσεχία),
–        οι ενέργειες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στρέφονται ευθέως κατά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, παρεμποδίζοντας τη βελτίωσή του,
–        η εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων στις ευνομούμενες χώρες δεν επαφίεται στις συνδικαλιστικές ηγεσίες,
–        ο διδακτικός τους ρόλος και η συνακόλουθη ευθύνη τους απέναντι στους μαθητές τους δε σταματά στην τάξη, αλλά συνεχίζεται και με το παράδειγμα και την ευρύτερη στάση τους.

Σε ανάρτησή της, η  υπουργός Παιδείας σημειώνει ότι «τα τελευταία 2 χρόνια οι συνδικαλιστικές ηγεσίες έχουν προκηρύξει απεργία 1) την ημέρα πανελλαδικών εξετάσεων, 2) την ημέρα εξέτασης μαθητών για εισαγωγή σε πρότυπα σχολεία, 3) κατά της αξιολόγησης – για να αναφέρω μόνο κάποιες.

»Τώρα απεργούν κατά της ελληνικής PISA – του συστήματος που θεσπίσαμε πρόσφατα και το οποίο πρώτη φορά θα καταγράψει με ανώνυμο τρόπο το πώς τα παιδιά μας αφομοιώνουν γνώσεις και δεξιότητες, με στόχο το εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει καλύτερο.

»Οπως και τις προηγούμενες φορές, έτσι και τώρα, θα αγωνιστούμε για να μην μπει τίποτα εμπόδιο στην καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών μας. Προσφύγαμε μόλις στο Πρωτοδικείο ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη και αυτή η απεργία».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News