337
O Πίτερ Μαξ ποζάρει μπροστά από έργα του σε έκθεση του 2013 στη Νέα Υόρκη | Peter Max/Facebook

Πώς να πλουτίσεις από τον πατέρα σου που πάσχει από άνοια

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουνίου 2019, 17:30
O Πίτερ Μαξ ποζάρει μπροστά από έργα του σε έκθεση του 2013 στη Νέα Υόρκη
|Peter Max/Facebook

Πώς να πλουτίσεις από τον πατέρα σου που πάσχει από άνοια

Protagon Team Protagon Team 1 Ιουνίου 2019, 17:30

Είναι να μην σου τύχει. Να είσαι διάσημος εικαστικός, μέγας εκφραστής της ποπ κουλτούρας, και κάπου προς τη δύση της ζωής σου να διαγνωστείς με άνοια. Το δράμα δεν σταματά εδώ. Σε αυτό ακριβώς το σημείο εμφανίζεται ο επί χρόνια αποξενωμένος γιος σου, όχι για να σε φροντίσει και να σε γηροκομήσει, αλλά για να πλουτίσει εκμεταλλευόμενος την ίδια την ασθένειά σου.

Οπως αποκαλύπτει εκτενές δημοσίευμα των New York Times, ίσως βρισκόμαστε μπροστά σε ένα σκοτεινό σκάνδαλο. Ο γιος του 81χρονου εικαστικού Πίτερ Μαξ κατηγορείται πλέον ανοιχτά, καθώς τον τελευταίο καιρό άρχισε να εμφανίζει μεγάλο όγκο «άγνωστων» έργων του πατέρα του και να τα μοσχοπουλάει, κυρίως σε πολυτελή γιοτ και κρουαζιερόπλοια.

Ο ζωγράφος δίπλα σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του

Δυστυχώς, ο ταλαντούχος εκφραστής της pop art δεν είναι καν σε θέση να μιλήσει και να υπερασπιστεί τον εαυτό του και το έργο του. Οι New York Times επικοινώνησαν μαζί του, χωρίς όμως ο ίδιος να είναι σε διαυγή θέση ώστε να ανταποδώσει την επικοινωνία και να πει αν τα συγκεκριμένα έργα είναι όντως δικά του.

Η κατάσταση της υγείας του έχει χειροτερεύσει σε βαθμό που να μην ξέρει καν τι χρονιά έχουμε. Επειδή όμως, ευτυχώς, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι από τα διάφορα ιδρύματα και μουσεία που φιλοξενούν αυθεντικά έργα του, προέκυψε πρόσφατα μήνυση κατά του γιου του. Υποστηρίζεται πως πίσω από αυτά τα άγνωστα έργα βρίσκονται ζωγράφοι-φαντάσματα, που έχουν μιμηθεί τη διάσημη τεχνική του Πίτερ Μαξ, προκειμένου να διαθέσουν στην αγορά τέχνης τα έργα σε εξωφρενικά υψηλές τιμές.

Το 1981, ζωγραφίζοντας το Αγαλμα της Ελευθερίας

Αν αυτή η πλεκτάνη ισχύει, αυτό θα σημαίνει ότι ο γιος του καλλιτέχνη εκμεταλλεύεται τον πατέρα του σε τέτοιο βαθμό, που τον βάζει να υπογράφει, στην ουσία εν αγνοία του, το κάθε έργο αφού τελειώσει, και δεν είναι σε καμία περίπτωση δικό του.

Η λαϊκή παροιμία υποστηρίζει ότι το αίμα νερό δεν γίνεται. Αν όμως γίνει μπογιά πάνω σε έργα «μαϊμού»;